Πέμπτη 31 Ιανουαρίου 2013

κυκλο-φ-οριακα 738 30.01.2013

η παραλία με τις πλωτές προβλήτες, 2010


            Εορτή των τριών Ιεραρχών, εορτή της Παιδείας, βοήθειά μας. Της Παιδείας που διαρκώς μεταρρυθμίζεται και την ταυτότητά της διαρκώς αναζητεί μέσα σ’ έναν κόσμο που διαρκώς αλλάζει. Και ο μεν κόσμος αλλάζει απελπιστικά γρήγορα, η δε Παιδεία εγκλωβίζεται όλο και περισσότερο σε μνημονιακές λογικές και πρακτικές άσχετες με την Παιδεία. Σχήματα οξύμωρα ή και απλώς μωρά.
            Τον θεολόγο καθηγητή μας κ. Βασίλη Κοτσμανίδη τιμά σήμερα η Ι.Μ.Δημητριάδος. Τον θυμόμαστε κι εμείς εκεί, στο 2ο Γυμνάσιο Αρρένων, αρκετά χρόνια πίσω, τότε που μας μάθαινε να ψάλλουμε, και τον συναντούμε μετά, συνέχεια μέχρι σήμερα, στις καλές δραστηριότητες αυτής της πόλης. Να τον έχουμε κοντά μας χρόνια πολλά ακόμη, μακάρι.
            Πάμε μια βόλτα στον Εθνικό Δρόμο. Νέα στοιχεία, ανακοινώθηκαν, η ανάπτυξη προχωρεί ακάθεκτη. Στην διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη οι σταθμοί διοδίων έγιναν 11. Ολογράφως, έντεκα. Είναι περίπου δύο χρόνια τώρα που τα συν-αρμόδια Υπουργεία Υποδομών και Ανάπτυξης συζητούν με τους εργολάβους-παραχωρησιούχους των Εθνικών Οδών για το θέμα των τιμών των διοδίων, σωρό εξαγγελίες ακούσαμε περί «εξορθολογισμού», «μειώσεων» και λοιπών χαρούμενων. Τελικώς ανακοινώθηκαν αυξήσεις!! Στο μεταξύ απανταχού τα αναληφθέντα έργα είναι σταματημένα – οι τωρινές εξαγγελίες μιλούν για Μάρτιο-Απρίλιο. Και στο ίδιο μεταξύ οι φόρτοι της Εθνικής Οδού έχουν αισθητά μειωθεί και οι φόρτοι των παραπλεύρων-παρακαμπτηρίων οδών έχουν αισθητά αυξηθεί – υπενθυμίζω ότι την συντήρηση των Εθνικών Οδών έχουν οι παραχωρησιούχοι, την συντήρηση των παρακαμπτηρίων οδών έχει το Κράτος. Αυξήσεις, λοιπόν. Είχε 3,00 € το Μοσχοχώρι, στην διαδρομή Βόλος-Λάρισα, από προχθές Δευτέρα 28.01.2013 έχει 3,10 €, στο συρεκέλα 6,20 €.
            Κατόπιν αυτού, πήχτρα θα συνεχίσει να ‘ναι πάλι η παλιά καλή Ε.Ο. 6 μέσω Ριζομύλου και Στεφανοβικείου, καθώς και οι γνωστοί τοις πάσιν παράπλευροι δρόμοι από Κιλελέρ και πέρα. Τόση αντι-αναπτυξιακή πρακτική με έμφαση πάντα (!) στην οδική ασφάλεια. Με τις υγείες σας και μας.
            Αλλαγή φρουράς στην Διοίκηση του Αχιλλοπουλείου Γενικού Νοσοκομείου Βόλου. Κάθε αλλαγή περιέχει ευκαιρίες και κινδύνους, εμείς ευχόμαστε πάντα το καλύτερο, ιδιαίτερα στους δύσκολους και πονηρούς καιρούς που περνάμε. Κατά τα λοιπά, και την καινούργια Διοίκηση εμείς θα συνεχίσουμε να την ρωτάμε γιατί κρατάει κλειστό και αναξιοποίητο τον χώρο parking στην γωνία 28ης Οκτωβρίου με Ογλ.

            Πάμε άλλη μια βόλτα μέσα στην πόλη. Στην πόλη, στην οποία επίσης από προχθές Δευτέρα ξεκίνησε η πρωτοφανής επιχείρηση «σκούπα» των δημοτικών  υπηρεσιών, ώστε να τεθεί τέρμα στην αυθαιρεσία κατάληψης των δημοσίων χώρων. Θα παρακολουθήσουμε όλη την επιχείρηση, εν μέρει συμμετέχουμε και σε ότι αφορά κάποια γνωστά κυκλοφοριακά ζητήματα, και θα σας ενημερώνουμε τακτικά. Πάντως, ιδιαίτερα για τα εμπορεύματα που εκτίθενται στα πεζοδρόμια, από το 2007 έχουμε προσωπικά συντάξει μία πολύ συγκεκριμένη πρόταση κανονιστικής απόφασης, η οποία ποτέ δεν έγινε απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου. Πέντε χρόνια πίσω, στα «καλά» χρόνια, λίγο πριν την έναρξη της κρίσης. Εδώ, λοιπόν, κι εμείς μαζί με σας θα περιμένουμε και θα συνεργούμε να μπει τάξη στους δημόσιους χώρους της διευρυμένης μας πόλης.
            Κυριακή βράδυ, γύρω στις 10:15 στην οδό Ογλ χαμηλά, εκεί που έχουν οριοθετηθεί με κορύνες και γραμμές θέσεις στάθμευσης για μοτοποδήλατα, ένα Ι.Χ. χρώματος γκρι (λοιπά στοιχεία έχουμε, αλλά τι να τα κάνουμε;…) παρκαρισμένο φαρδιά-πλατιά, άνετα, πάνω από τις κορύνες. Ποια όργανα αστυνομεύουν γενικά την κυκλοφορία στην πόλη την Κυριακή το βράδυ; Ιδού το ερώτημα. Για τις άλλες ώρες ξέρουμε, αλλά τα βράδια έχουμε την εντύπωση (μπορεί να κάνουμε και λάθος;…) ότι η πόλη είναι ελεύθερη (και ωραία…) σε κάθε είδους κυκλοφοριακή ανομία. Κι αυτό το θέμα έχει συζητηθεί, στα μέσα της δεκαετίας του ’90 να έβγαιναν βραδινές βάρδιες των ελεγκτών της ελεγχόμενης στάθμευσης – δεν κατέστη δυνατόν. Στα σύγχρονα χρόνια, να υπήρχαν ανάλογες βάρδιες Δημοτικών Αστυνόμων, πάλι δεν κατέστη. Μένει η Τροχαία, η οποία συνήθως τρέχει και δεν φτάνει, σ’ όλα τα δίκτυα ευθύνης της.
            Το Κράτος κάνει συνεχώς εδώ και τρία χρόνια απογραφές, μιας και δεν ξέρει τι κατηγορίες πολιτών έχει και ποια άτομα εντάσσονται σ’ αυτές. Μη γελάτε, δεν ξέρει, αν ήξερε δεν θα χρειάζονταν όλη αυτή η ταλαιπωρία του πολύπλαγκτου ελληνικού πληθυσμού, κι αν ρωτήσετε τους εγκεφάλους του Υπουργείου Οικονομικών ακόμη και σήμερα, θα σας πουν ότι οι δημόσιοι υπάλληλοι είναι περίπου τόσοι. Ούτε για το υπουργείο τους το ίδιο δεν ξέρουν ακριβή αριθμό, είμαι βέβαιος. Κι εμείς εδώ λοιπόν, στον μεγάλο Δήμο, είπαμε να (ξανα)δούμε τι γίνεται με τις θέσεις στάθμευσης των Ατόμων Με Αναπηρία, όχι των «Γενικής Χρήσης», των άλλων, των αποκλειστικών, που παραχωρούνται με απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου, σύμφωνα με συγκεκριμένη νομοθεσία και που οριοθετούνται με συγκεκριμένη σήμανση και αναγραφή συγκεκριμένου αυτοκινήτου. Είναι ένας αρκετά μακρύς κατάλογος και έχει ήδη αρχίσει ένα ξεκαθάρισμα (π.χ. αποθανόντες δικαιούχοι που δεν δηλώθηκαν), χωρίς βεβαίως να θιγεί κανένα νόμιμο κεκτημένο των νομίμων δικαιούχων. Το θέμα είναι ιδιαιτέρως «ευαίσθητο», ανάλογοι είναι και οι χειρισμοί.
            Αυτά πάλι για σήμερα, των τριών Ιεραρχών. Σας αγαπώ και σας σκέφτομαι, γεια σας.

(δημοσιεύτηκε στην βολιώτικη «Θεσσαλία» την Τετάρτη 30.01.2013) 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου