Πέμπτη 17 Ιανουαρίου 2013

κυκλο-φ-οριακα 736 16.01.2013

οι πρώτες κορύνες στην οδό Ελ.Βενιζέλου 07.10.2007

            Κυκλοφοριακά, ντιπ καταντίπ, τα κυκλο-φ-οριακα σήμερα! Επειδή φύσηξε βοριαδάκι και έφυγε η υγρασία και πήρε μαζί της και το «νέφος» που δεν έχουν σταματήσει, βέβαια, τα τζάκια και οι πελετοξυλόσομπες να εκπέμπουν στην ταλαιπωρημένη μας ατμόσφαιρα, η οποία δεν επιβαρύνεται (;) πλέον από κυκλοφοριακούς ρύπους λόγω κρίσης, πλην όμως υπάρχει ηχορύπανση ενώ έχει αυξηθεί η χρήση του ποδηλάτου, ομοίως λόγω κρίσης – αυτή η τελείως ασύντακτη πρόταση μας προέκυψε ως προσπάθεια καταγραφής των πρόσφατων πρωτοσέλιδων των τοπικών εφημερίδων, μέσα σ’ αυτή την κατάσταση διαρκούς πανικού που ζούμε.
            Βεβαίως είναι μερικές χιλιάδες τα αυτοκίνητα που ακινητοποιούνται τον τελευταίο καιρό, με την κατάθεση των πινακίδων κυκλοφορίας τους στην εφορία. Δεν ξέρω ακριβώς ποια αυτοκίνητα είναι αυτά, δηλαδή δεν ξέρω καλά-καλά αν κυκλοφορούσαν μέχρι να αποσυρθούν αυτά τα οχήματα στους δρόμους μας. Αληθές είναι, πάντως, ότι έχει μειωθεί ο αριθμός των μετακινήσεων. Και ο αριθμός αυτός είναι που μας δημιουργεί τον κυκλοφοριακό φόρτο, ξεκάθαρα πράγματα, γιατί αλλιώς μπερδευόμαστε. Διότι, πολύ απλά, ένας άνθρωπος που έχει τρία αυτοκίνητα δεν μπορεί να οδηγεί και τα τρία ταυτόχρονα. Το πόσο έχουν μειωθεί οι μετακινήσεις στο κέντρο του Βόλου, κανένας, όσο «έμπειρος» και να ‘ναι, δεν μπορεί να το πει «με το μάτι». Χρειάζονται νέες, σοβαρές μετρήσεις κυκλοφοριακού φόρτου, σαν κι αυτές που κάναμε μέχρι το 2010 ως διδάσκων Μεταφορών, με την μεγάλη βοήθεια των φοιτητών του Τμήματος Χωροταξίας, Πολεοδομίας και Περιφερειακής Ανάπτυξης. Ύστερα αυτή η σχέση μου με το Πανεπιστήμιο διακόπηκε. Θύμα των ταμειακών περικοπών στην εκπαίδευση κι αυτή η δωρεάν υπηρεσία του Πανεπιστημίου στην πόλη.
            Σε μία τέτοια μέτρηση, τον Φεβρουάριο 2009, ασχοληθήκαμε με την διασταύρωση Βασσάνη-2ας Νοεμβρίου, εκεί, στην γωνία του Υγειονομικού Κέντρου, και τον Δεκέμβριο 2010, τελευταία μέτρηση, με τον Κόμβο Παγασών-2ας Νοεμβρίου. Ο συνδυασμός αυτών των δύο μετρήσεων, δηλαδή ο φόρτος της 2ας Νοεμβρίου στο ρεύμα από Βόλο προς Νέα Ιωνία (ΠΝ1) και στο ρεύμα από Νέα Ιωνία προς Βόλο (ΠΝ3) σε συνάρτηση με τον φόρτο από τα τρία ρεύματα της οδού Βασσάνη (ευθεία προς Σιδηροδρομικό Σταθμό (ΒΝ1), δεξιά προς Νέα Ιωνία (ΒΝ2) και αριστερά προς Βόλο (ΒΝ3)), κάνουν εμφανώς προβληματική την λειτουργία της διασταύρωσης. Με εκείνα τα δεδομένα, λέμε. Τον Σεπτέμβριο του 2011 μετακόμισαν στο κτήριο Σπίρερ όλες οι Πολεοδομίες, τα Κυκλοφοριακά και οι Τεχνικές Υπηρεσίες του ενιαίου Δήμου Βόλου. Λογικό είναι να σκεφτεί κανείς ότι ο φόρτος της οδού Βασσάνη αυξήθηκε, άρα οι δυσκολίες στην διασταύρωση με την 2ας Νοεμβρίου έχουν ενταθεί. Μία απλή παρατήρηση, την περασμένη Τετάρτη 09.01.2013, στις 13:31 ακριβώς, μας έδειξε μία ουρά αυτοκινήτων περίπου από την Γ.Καρτάλη μέχρι την 2ας Νοεμβρίου, ήτοι περίπου 300 μ., ήτοι περίπου 60 στοκαρισμένα αυτοκίνητα – πάρα πολλά για τις κυκλοφοριακές συνθήκες του ωραίου Βόλου μας – είναι προφανές ότι η διασταύρωση χρειάζεται ρύθμιση και η μόνη δυνατή και σωστή ρύθμιση είναι ένα φανάρι.

            Στην οδό Ελ. Βενιζέλου μπήκαν, μετά την ασφαλτόστρωση, οι κορύνες και το σύστημα ηρέμησε μια χαρά. Στην οδό Αναλήψεως δεν μπήκαν. Και το καλό σύστημα ξαναγύρισε μια χαρά στην προ-κορυνών κατάσταση, με όλη την δεξιά πλευρά παρκαρισμένη και τα λεωφορεία να δυσκολεύονται να στρίψουν στην γωνία Κ.Καρτάλη-Αναλήψεως. Αλήθεια είναι ότι ο φόρτος της οδού Αναλήψεως έχει μειωθεί σημαντικά, τώρα που δεν περνούν από εκεί τα φορτηγά, όμως η συνολική διατομή (το πλάτος δηλαδή) της οδού είναι τέτοια που με παρκαρισμένα οχήματα δεξιά δεν περισσεύουν δύο «καθαρές» λωρίδες κυκλοφορίας, ιδίως μάλιστα όταν συν-κυκλοφορεί λεωφορείο – κατόπιν αυτού η κυκλοφορία διεξάγεται «εφ’ ενός ζυγού» και όλοι είμαστε ευτυχισμένοι.
            Για άλλη μία φορά βεβαιώνεται κανείς ότι οι οδηγοί στην Ελλάδα δεν βλέπουν!  Μάλιστα, δεν βλέπουν, και μη σας εκπλήσσει αυτή η «απόλυτη» διαπίστωση. Σταθείτε όχι για πολύ, για τρία (3) λεπτά στο φανάρι Αναλήψεως-Δον Δαλεζίου και δείτε πόσοι οδηγοί θα μπουν στην οδό Δον Δαλεζίου ανάποδα, μη βλέποντας τις εκατέρωθεν δύο κατακόκκινες πινακίδες Ρ-7 που απαγορεύουν την είσοδο στον δρόμο. Η Δον Δαλεζίου εδώ και πάνω από ένα μήνα έχει οριστικά μονοδρομηθεί ως άνοδος, από Δημάρχου Γεωργιάδου προς Αναλήψεως. Εδώ και ένα μήνα, λέω. Κι ακόμη κάποιοι ούτε το πήραν χαμπάρι, αλλά ούτε και το βλέπουν μπροστά τους!!
            Και μιας και βρεθήκαμε στην οδό Αναλήψεως, τι πράγμα είναι κι αυτό με τα φρεάτια στη μέση του δρόμου, ρε παιδιά! Πέρα απ’ την Ιωλκού είναι μάλιστα και διπλά, σε μία «λογική» απόσταση μεταξύ τους κατά μήκος αλλά και κατά πλάτος, έτσι που με όποια ταχύτητα και να πας βρίσκεσαι σε ένα συνεχές ντουπ-ντουπ! Βεβαίως στο πρόσφατα ασφαλτοστρωμένο τμήμα τα πράγματα είναι πολύ καλύτερα, όμως διερωτώμαι πόσο θα κρατήσει αυτό το «καλύτερα» και επίσης παγίως διερωτώμαι γιατί ποτέ στην Ελλάδα δεν καταφέρνουμε να έχουμε τα απαραίτητα φρεάτια στο ίδιο ύψος με το ασφαλτικό.
            Την άλλη φορά θα σας γράψω τι έλεγε ο Δήμαρχος Παγασών Νικόλαος Γεωργιάδης το 1903 επί του θέματος «Οδοστρωσία». Το 1903, επαναλαμβάνω. Στην φωτογραφία οι πρώτες κορύνες στην Ελ. Βενιζέλου, 07.10.2007. Έχετε γεια!
(δημοσιεύτηκε στην βολιώτικη "Θεσσαλία" την Τετάρτη 16.01.2013)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου