Τετάρτη, 27 Ιουλίου 2016

κυκλο-φ-οριακα 855 27.07.2016

...ας κάνουμε κάνα μπάνιο


Καλημέρα συμπολίτες. Χρόνια Πολλά να ζήσουν οι απανταχού Παντελήδες κι εμείς οι υπόλοιποι να ‘μαστε καλά να τους γιορτάζουμε, καθώς βαδίζουμε ολοταχώς προς την Νέα Μεταπολίτευση, μέσω συνταγματικής αναθεώρησης και απλής αναλογικής.
Έγιναν και τρία απανωτά δολοφονικά χτυπήματα στο έδαφος της κραταιάς (;) Γερμανίας χωρίς ανάληψη ευθύνης από το εμιράτο αλλά με έντονα στοιχεία αποκλεισμού από την κοινωνία της ευημερίας (;). Και το μεγάλο ζητούμενο παραμένει: ποιος άνθρωπος, ποια πολιτική, ποιος θεσμός, ποια ιδεολογία είναι σε θέση να ανακόψει την πορεία της Ευρώπης προς τον εθνικοσοσιαλισμό; Ολόκληρης της Ευρώπης, αυτή τη φορά, πολύ φοβάμαι, κι όχι μόνο της (ενωμένης, μη το ξεχνάμε) Γερμανίας. Π.χ. άκουσα τον Πρόεδρο κ. Γιουνκέρ να δίνει συνέντευξη για τα περί «μεταπραξικοπηματικής» Τουρκίας και παρ’ όλα τα πολύ καλά αγγλικά μου δεν μπόρεσα να καταλάβω τι ήθελε να πει ο ποιητής. Έλεγε συνέχεια ένα ναι μεν αλλά, ένα εμείς κι εσείς, ένα «μπλαμπλαμπλα δημοκρατία, μπλαμπλαμπλα με εκλέξανε», που λέει κι ο στρατηγός Λάμαχος στους κατά Σαββόπουλον Αριστοφανικούς «Αχαρνής», με δυο λόγια ένα τίποτε με περικεφαλαία. Είναι αυτός Ηγέτης άξιος των καιρών; Απορώ και εξίσταμαι.
Ή είναι ο άλλος, ο δικός μας, που όταν ήταν έξι μηνών βρέφος ήταν κρατούμενος της χούντας; και πολύ χάρηκα που το είπε εντός Βουλής, μπροστά σε χίλιες κάμερες, και το πληροφορήθηκε σύμπασα η ελληνική κοινωνία και ο κόσμος όλος και γέλασε ο κάθε πικραμένος απ’ τις κακουχίες και τους φόρους πολίτης τόσο εντός, όσο και εκτός ελληνικών συνόρων.
Όχι αυτά δεν ισχύουν στην πόλη μας, όχι. Εδώ υπάρχουν άξιοι των καιρών ηγέτες. Και άξιοι των ηγετών τους πολίτες, και όλοι άξιοι και πανάξιοι, νυν και αεί και εις τους αιώνας.

Εμείς τις απόψεις μας για την Περιφερειακό Δρόμο τις είπαμε την προηγούμενη Τετάρτη, απάντηση – φυσικά – καμία δεν υπήρξε, ούτε και συνέχεια, το επικοινωνιακό σόου ολοκληρώθηκε, τελειώσαμε και πάμε για το επόμενο. Που το βλέπω να ‘ρχεται, δεδομένου ότι δεν ξέρω με ποια αφορμή ο Υπουργός Υποδομών συνάδελφος Σπίρτζης μας είπε ότι η κυβέρνηση προωθεί σχέδιο δημιουργίας επτά (7) Εμπορευματικών Κέντρων, μεταξύ των οποίων είναι και ένα στην Θεσσαλία, το οποίο «πρέπει να χωροθετηθεί» - τουτέστιν δεν είναι αποφασισμένο το πού θα γίνει, τα υπόλοιπα υποτίθεται ότι είναι. Αυτό, λοιπόν, βλέπω να είναι το επόμενο πεδίο επικοινωνιακών αντιπαραθέσεων εντός και εκτός Μαγνησίας. Να θυμίσω εδώ (κι αχρείαστο να είναι…) ότι α) Ιανουάριος 1997 «Μελέτη Ελληνικού Δικτύου Εμπορευματικών Κέντρων», η πρώτη στο είδος της, από τον Ελληνικό Επιμελητηριακό Σύνδεσμο Μεταφορών (ΕΕΣΥΜ), με συμμετοχή του ΔΕΚΑΜΜ και του γράφοντος προσωπικά β) Απρίλιος 2002 «Προμελέτη Χωροθέτησης Εμπορευματικού Κέντρου Θεσσαλίας», από το ΚΕΚΑΝΑΜ της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Μαγνησίας γ) Σεπτέμβριος 2003 «Εθνικό Δίκτυο Εμπορευματικών Κέντρων», από το ίδιο το Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών. Είναι μελέτες που ήδη υπάρχουν και βρίσκονται στην βιβλιοθήκη μας, καθότι εκείνα τα χρόνια, που λεφτά υπήρχαν, ιδιώτες και Κράτος έψαχναν ευκαιρίες επενδύσεων κι εμείς, ως εμπειρογνώμονες περί τις Μεταφορές, οφείλαμε να ενημερωθούμε πρώτοι για να ενημερώσουμε και τους «άμεσα» ενδιαφερόμενους. Το ότι δεν προχώρησε τίποτε απ’ όλα αυτά, ούτε καν το Θριάσιο Πεδίο, που είναι ιδιοκτησία του ΟΣΕ, οφείλεται στην ασάφεια τόσο του αντικειμένου καθ’ αυτό όσο και των οικονομικών μεγεθών όσο και των περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Τώρα πώς και γιατί και με ποια προοπτική επανέρχεται το θέμα δεν ξέρω, είμαι όμως σχεδόν βέβαιος ότι σύντομα θα «ξανασκοτωθούμε» περί όνου σκιάς με τους Λαρισαίους γείτονες, για μια χωροθέτηση που δεν πρόκειται ποτέ να υλοποιηθεί …
Το ISPS στο Λιμάνι, όμως, υλοποιήθηκε. «International Ship and Port Facility Security (ISPS) Code», ελληνιστί «Σύστημα ασφάλειας πλοίων και λιμενικών εγκαταστάσεων». Το σύστημα κόστισε περίπου 1 εκατ. ευρώ, ελέγχει φορτία, οχήματα και επιβάτες από και προς χώρες του εξωτερικού (δεν διευκρίνισα τι γίνεται με την συνθήκη Schengen (Σένγκεν), θα το κάνω και θα σας πω) και τώρα πλέον ο Λιμένας Βόλου χαρακτηρίζεται «ασφαλής λιμένας διεθνούς θαλάσσιου εμπορίου». Εμένα αυτά τα πολλά σεκιούριτυ λίγο με τρομάζουν (Security is more important than Freedom), αλλά αφού όλοι λένε ότι είναι για καλό, «ας είναι παιδάκι μ’», που έλεγε κι η γιαγιά μου. Εμένα εκείνο που μ’ άρεσε σ’ όλη αυτή την διαδικασία των εγκαινίων κλπ. ήταν που άκουσα τον κ. Σταυριδόπουλο, Πρόεδρο του ΟΛΒ, να λέει ότι μελετάται να έρχονται και να δένουν κάποια μικρότερα κρουαζιερόπλοια στον Κεντρικό Προβλήτα. Μπράβο Κύριε Πρόεδρε, άντε με το καλό, γιατί έχω ακούσει βλακείες και βλακείες σχετικά με τους λόγους που απομακρύνθηκαν αυτά τα όμορφα σκαριά από τον Κεντρικό Πυρήνα της Πόλης. Κι αν θες να γνωριστούμε κιόλας, έχω να σου δείξω εγώ φωτογραφίες με όλα τα κρουαζιερόπλοια που έπιαναν κάτω απ’ το παράθυρο του γραφείου σου (και του δικού μου στον αποπάνω όροφο…), στο κτήριο του τότε Λιμενικού Ταμείου και σήμερα Οργανισμού Λιμένος, και να σε παρακαλέσω να μας τα ξαναφέρεις πίσω.
Κι άλλα έχουμε να πούμε συμπολίτες, αλλά ας κάνουμε κάνα μπάνιο πρώτα. Να είστε καλά, γεια σας.
(δημοσιεύτηκε στην βολιώτικη "Θεσσαλία" την Τετάρτη 27.07.2016)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου