Πέμπτη 25 Οκτωβρίου 2012

κυκλο-φ-οριακα 727 24.10.2012

μαθαίνοντας ισορροπία...


Πολύ νερό κύλησε στ’ αυλάκια του κόσμου, και τα κυκλο-φ-οριακά, για αδιευκρίνιστους λόγους, παρέμειναν άφαντα, ακόμη και στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές. Δεν «έβγαιναν», δεν ήθελαν να βγουν στο φως, δεν ξέρω γιατί ακριβώς. Δεν είναι εύκολο να γράφει κανείς, στις μέρες που περνάμε. Ή μήπως είναι πάρα πολύ εύκολο; Να παίρνει κανείς αμπάριζα τα πάντα και τους πάντες και να γεμίζει σελίδες, είτε έντυπες είτε ηλεκτρονικές, με απέραντες ταυτολογίες, που προσπαθούν να επι- και απο-δείξουν την σοφία του γράφοντος και πετυχαίνουν κατά κανόνα το εκ διαμέτρου αντίθετο…
Πολύ νερό κύλησε, και παρ’ όλα αυτά αποτέλεσμα δεν υπάρχει. Υπάρχουν 100 (!!) προ-απαιτούμενα (δηλαδή πριν από τα απαιτούμενα…) που εκκρεμούν ως κινουμένη δαμόκλειος σπάθη, υπάρχουν αθρόα συγχαρητήρια και όρκοι αμοιβαίας αγάπης, υπάρχουν ανα-, παρά-, κατά-, δια-αρθρωτικά τρομοκρατικά μανιφέστα, αποτέλεσμα δεν υπάρχει! Τις σάρκες μας τρώμε, και ευτυχώς που τουλάχιστον ο καιρός καλά κρατεί και δεν υποχρεωνόμαστε να κάψουμε ότι μας έχει απομείνει.
Εδώ, στην πόλη αυτή που ζούμε, προσπαθούμε, όσο περνάει απ’ το χέρι μας, να κάνουμε τα πράγματα λίγο καλύτερα. Μάχες διεξάγονται καθημερινά, πραγματικές μάχες, ανάμεσα σε μία φθίνουσα οικονομία που κρατιέται απ’ τα μαλλιά της και στην ανάγκη να εξασφαλιστούν κάποια επίπεδα ποιότητας ζωής για όλους.

Δημοσιεύσαμε την περασμένη Πέμπτη μία επιστολή με την οποία αναρωτιόμασταν γιατί παραμένει κλειστό το οικόπεδο στην γωνία Ογλ και 28ης Οκτωβρίου, ιδιοκτησίας του Νοσοκομείου, όπου από πριν το 1989 μέχρι το 2009, αν δεν κάνω λάθος, λειτουργούσε ένα parking 40 αυτοκινήτων με μηνιαία μίσθωση. Το parking αυτό λείπει από το κέντρο του Βόλου, εκεί όπου υπάρχει σημαντική έλλειψη θέσεων στάθμευσης. Στην επιστολή αυτή θέλησε να απαντήσει ο λαλίστατος κ. Διοικητής του Νοσοκομείου σε μία από τις αλλεπάλληλες συνεντεύξεις του τον τελευταίο καιρό, σε τηλεοπτικό σταθμό και αντί να μας εξηγήσει τι και πώς συμβαίνει και δεν αξιοποιείται η περιουσία του Νοσοκομείου, προτίμησε να επιτεθεί εναντίον μας (η καλύτερη άμυνα είναι η επίθεση…) και να αναφερθεί σε πληροφορίες που του έδωσαν «συνεργάτες» του σχετικά με τις προτάσεις που είχε διατυπώσει η Ομάδα Συγκοινωνιολόγων του ΤΕΕ Μαγνησίας (Χ.Σκυργιάννης, Γ.Τουλουμάκος, Ν.Τρίμης) τον Σεπτέμβριο του 1989!! Άλλα λόγια ν’ αγαπιόμαστε, δηλαδή. Εκείνο που εμάς μας ενδιαφέρει είναι να ξαναλειτουργήσει άμεσα αυτός ο ζωτικός χώρος, στην γωνία Ογλ-28ης Οκτωβρίου (Αλεξάνδρας).
Γιατί οι σύνθετες ανάγκες της κυκλοφορίας οχημάτων και πεζών στην πόλη οδηγούν συνεχώς και αναπόφευκτα σε μείωση των θέσεων στάθμευσης παρά το κράσπεδο και το μόνο που μπορεί να γίνει είναι τα οχήματα να σταθμεύουν σε οργανωμένους χώρους parking εκτός οδού – δεν γίνεται αλλιώς, δεν υπάρχει άλλη λύση.
Πρόσφατα υλοποιήθηκε και μία απόφαση που είχε ληφθεί το 2008 και δημιουργήθηκαν θέσεις στάθμευσης ειδικά για μοτοσικλέτες στην οδό Κουμουνδούρου, από Γαλλίας μέχρι Αλεξάνδρας και στις οδούς Ογλ, Γαμβέτα και Μαυροκορδάτου, από Δημητριάδος μέχρι Ιάσονος – και εκεί υπήρχε παλαιότερη απόφαση και σχετικές πινακίδες, που καταστρατηγούνταν. Η παρέμβαση θα ολοκληρωθεί με τοποθέτηση ειδικών μεταλλικών πλαισίων, που θα ομορφύνουν την όλη εικόνα.
Διότι κάπου πρέπει να παρκάρουν και μερικά από τα χιλιάδες βολιώτικα μηχανοκίνητα δίτροχα, που όσο χρήσιμα είναι για τις μετακινήσεις μέσα στην πόλη, άλλο τόσο δύσκολα συμμορφώνονται με κανόνες κυκλοφορίας και στάθμευσης. Και πού θα παρκάρουν τα δίτροχα αν τα τετράτροχα καταλαμβάνουν όλους τους διατιθέμενους νόμιμους χώρους; Μήπως επάνω στα πεζοδρόμια ή στους πεζοδρόμους; Μα εκεί πρέπει να κινούνται ελεύθερα οι πεζοί. Το ‘χουμε πει και ξαναπεί και ξαναματαπεί: η στάθμευση είναι ένα πολύ δύσκολο πρόβλημα διαχείρισης επιφάνειας γης, μιας επιφάνειας που είναι απολύτως οριοθετημένη, πόντο-πόντο, μέσα στις πόλεις και μάλιστα στα κέντρα των πόλεων, όπου έλκονται χιλιάδες μετακινήσεις για λόγους εργασίας, εκπαίδευσης, αναψυχής και λοιπά.
Και για την στάθμευση των ποδηλάτων λαμβάνεται, πλέον, μεγαλύτερη μέριμνα – έχουν ήδη παραγγελθεί ποδηλατοστάσια. Να θυμίσω ότι και το 2007 είχαμε τοποθετήσει μερικά «πιλοτικά» στην οδό Ερμού, στον Άγιο Νικόλαο, σήμερα υπάρχουν μόνο οι βάσεις τους, βιδωμένες ακόμη στις πλάκες. Τα καινούργια θα είναι πιο …στιβαρά και πιο …δυσκίνητα, θα τοποθετηθούν δε σε διάφορα σημεία της πόλης.
Εμείς, ο Δήμος, η Βιώσιμη Κινητικότητα ως έννοια και ως Διεύθυνση αρμόδια για τα κυκλοφοριακά ζητήματα ολόκληρου του μεγάλου Δήμου Βόλου, δεν θα πάψουμε να προσπαθούμε, μέσα σ’ αυτό το ασφυκτικό οικονομικό περιβάλλον που ορίζει τις ζωές μας. Οι δυσκολίες παραμένουν μεγάλες και οι αντιστάσεις είναι ισχυρές, το ξέρουμε κι εμείς κι εσείς. Βήματα γίνονται, αργά και βασανιστικά, αλλά γίνονται.
Α, ναι! Τροποποιήθηκε και το φανάρι Πολυμέρη-Αθανασάκη κι έγινε μονόδρομος προς την Πολυμέρη το τμήμα Γαρέφη-Πολυμέρη της οδού Αθανασάκη. Τον νου σας!
Δεν μπορεί, θα έρθουν και καλύτερες μέρες, το νερό εξακολουθεί να κυλάει στ’ αυλάκια του Κόσμου.
Με μια αισιόδοξη φωτογραφία παιδιών με ποδήλατα, Γεια σας.

(δημοσιεύτηκε στην βολιώτικη «Θεσσαλία» την Τετάρτη 24.10.2012) 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου