Τετάρτη 19 Σεπτεμβρίου 2012

κυκλο-φ-οριακα 725 19.09.2012



Καλημέρα και πάλι, συμπολίτες. Εδώ είμαστε, ούτε πρόκειται να πάμε πουθενά, εδώ θα μείνουμε, που λέει και το Πάριον άσμα. Στην «τελική ευθεία» έχουν μπει, λέει, οι διαβουλεύσεις για τα μέτρα.
Ο Κ.Χ. Μύρης (ψευδώνυμο του λογοτέχνη και κριτικού θεάτρου Κώστα Γεωργουσόπουλου) έχει γράψει τους παρακάτω στίχους, που έγιναν τραγούδι με τίτλο «Οι Έλληνες κάποιους καιρούς» σε μουσική της Ελένης Καραΐνδρου και πρώτη εκτέλεση με την Μαρία Φαραντούρη στον δίσκο «Η μεγάλη αγρύπνια», 1975:
«Οι Έλληνες κάποιους καιρούς / τα βάζανε με τους θεούς / και χτίζανε τα κάστρα / για να πατήσουν τ΄ άστρα. / Φέρνουν λιθάρια ριζιμιά / και ξεχερσώνουν τα βουνά / μέτρα και πάλι μέτρα / τους τέλειωσεν η πέτρα».
Πολύ αργότερα, το αναρχικό κίνημα φώναξε το σύνθημα «μέτρα και πάλι μέτρα, πέτα και καμιά πέτρα!».
Σήμερα κανείς δεν ξέρει τι ακριβώς σημαίνει «μέτρα» και ποιος ακριβώς είναι αυτός που τα παίρνει. Σήμερα οι Έλληνες δεν τα βάζουν με τους θεούς, περιμένουν απ’ τον Θεό να βάλει το χέρι του…
Κι αφού άκρη δεν βγάζουμε, πάμε μια ακόμη βόλτα στα κυκλοφοριακά της πόλης.

Ένα δύσκολο σημείο: η διασταύρωση 2ας Νοεμβρίου και Βασσάνη. Το 2008 είχαμε κάνει με τους φοιτητές του Τμήματος Μηχανικών Χωροταξίας, Πολεοδομίας και Περιφερειακής Ανάπτυξης μέτρηση κυκλοφοριακών φόρτων στην έξοδο της Βασσάνη (ευθεία προς Σιδηροδρομικό Σταθμό, δεξιά προς Νέα Ιωνία, αριστερά προς Βόλο) και τα πράγματα φαίνονταν ήδη δύσκολα, ιδιαίτερα για το αριστερόστροφο ρεύμα, που εκτός απ’ τα δύο ρεύματα της 2ας Νοεμβρίου έχει να αντιμετωπίσει και μία στάση λεωφορείου μπροστά στο υπερμαγαζί τροφίμων. Σήμερα ο φόρτος της Βασσάνη έχει σημαντικά αυξηθεί, λόγω και της εγκατάστασης στο κτήριο Σπήρερ όλων των τεχνικών υπηρεσιών του Δήμου Βόλου. Θεωρώ ότι είναι απολύτως απαραίτητο, πλέον, να μελετηθεί σοβαρά ένα φανάρι, που θα λειτουργεί σε συντονισμό με τα άλλα δύο της 2ας Νοεμβρίου, στις διασταυρώσεις με Ξενοφώντος και Παγασών. Και δεν θέλω ν’ ακούσω πάλι τίποτε ανοησίες περί «εξυπηρέτησης πολυεθνικών εταιρειών», όπως έγινε στο Δημοτικό Συμβούλιο Βόλου τον Δεκέμβριο του 2000 (12 χρόνια πριν, συμπολίτες…). Τα κυκλο-φ-οριακά στις 16.01.2004 έκαναν μία ανασκόπηση της κατάστασης, που αξίζει να σας την παραθέσω αυτούσια σήμερα, 19.09.2012: «…2ας Νοεμβρίου και Βασσάνη. Άλλο ένα ατύχημα έγινε προχθές, απίθανους χρόνους χρειάζεται κανείς για να καταφέρει να στρίψει, πάντα με κίνδυνο, ιδίως αριστερά. Έχει κι αυτή η διασταύρωση, όπως κάθε δρόμος, την δική της ιστορία. Λίγο πριν λειτουργήσει το κατάστημα Champion Μαρινόπουλος (σσ. Νοέμβριο 2000), ακριβώς στην γωνία και με υπόγειο parking, οι υπεύθυνοι της εταιρείας ενημέρωσαν τον Δήμο Βόλου ότι μπορούν να χρηματοδοτήσουν την τοποθέτηση φωτεινών σηματοδοτών στην διασταύρωση, σκεπτόμενοι ορθώς, οι άνθρωποι, ότι αυτό θα εξυπηρετούσε την πελατεία τους. Το θέμα ήρθε στην Επιτροπή Κυκλοφοριακών Θεμάτων, η οποία το συζήτησε διεξοδικά, είδε όλη την εξέλιξη των χρήσεων στην 2ας Νοεμβρίου, είδε τον ρόλο που παίζει, πλέον, η Βασσάνη ως περιμετρικός συλλεκτήριος, είδε και το σουπερμάρκετ στη γωνία, είδε και το άλλο φανάρι στην Ξενοφώντος και ομοφώνως (αν δεν κάνω λάθος) γνωμοδότησε θετικά, να μπει φανάρι και να συντονιστεί με αυτό της Ξενοφώντος. Πήγε το θέμα στο Δημοτικό Συμβούλιο και εκεί επεκράτησαν τα … αντικαπιταλιστικά ανακλαστικά της πόλεως ταύτης. «Που θα μας πει εμάς ο Μαρινόπουλος τι να κάνουμε» και άλλα τέτοια πατριωτικά και γενναία (μπήκε και ολίγη σαλτσούλα από «αποστάσεις μεταξύ σηματοδοτών») και το φανάρι απερρίφθη κανονικά και με τον νόμο. Τώρα που γίνεται ένα μπάχαλο στο σημείο (αν δε με πιστεύετε κάντε έναν κόπο, πρωί, απόγευμα, όποτε σας φέρει ο δρόμος, κατεβείτε την Βασσάνη) τώρα και θα το βάλουμε αργά ή γρήγορα, διότι έτσι πρέπει, και θα το πληρώσουμε, ως καλοί αντικαπιταλιστές που είμαστε…». Αυτά έγραφα τότε, το 2004, κι ακόμη φανάρι δεν έχουμε…
Άλλο ένα δύσκολο σημείο: ο κόμβος 2ας Νοεμβρίου με Παγασών, εκεί που κινούνται δώδεκα (12) ρεύματα κυκλοφορίας, από παντού προς παντού – είναι ο μοναδικός σηματοδοτούμενος κόμβος του Πολεοδομικού Συγκροτήματος που λειτουργεί με 12 ρεύματα, χωρίς πρόσθετες λωρίδες για τα αριστερόστροφα, με ταυτόχρονες κινήσεις, με την ψυχή στα δόντια θα έλεγα, ο εφιάλτης των συγκοινωνιολόγων, όπως σας έχω ξαναπεί. Ευτυχώς ο κόμβος έχει σχεδόν ολοκληρωτικά απαλλαγεί από τις κινήσεις των φορτηγών του δακτυλίου, μετρήσαμε κυκλοφοριακούς φόρτους το 2010 και τους βρήκαμε αισθητά μειωμένους. Όμως παραμένει δύσκολος, καθώς δεν φτάνει η πολυπλοκότητα των κινήσεων, υπάρχει και στάθμευση, παράνομη βεβαίως, ακριβώς μέσα στον κόμβο, κάτω απ’ τα φανάρια, μένει ελεύθερη 1,5 λωρίδα που πρέπει να μοιράσει τρία ρεύματα κυκλοφορίας – χαιρετίσματα!
Είναι κι άλλα τα δύσκολα και επικίνδυνα σημεία μέσα στην μεγάλη πόλη, θα συνεχίσουμε την άλλη εβδομάδα. Για τώρα, σας προσκαλούμε το Σάββατο 22.09.2012 να λάβετε μέρος στις εκδηλώσεις για την Πανευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας, πρωί, στην παραλία, με τα παιδιά σας και τα ποδήλατά σας. Ενημερωθείτε αναλυτικότερα από τον Τύπο των ημερών. Στην φωτο ένας άλλος σπουδαίος κόμβος του Π.Σ, ποιος να ‘ναι άραγε; Γεια σας.
 (δημοσιεύτηκε στην βολιώτικη «Θεσσαλία» την Τετάρτη 19.09.2012)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου