Τρίτη 18 Σεπτεμβρίου 2012

κυκλο-φ-οριακα 724 12.09.2012



Άντε, άρχισαν και τα σχολεία με απεργία! Παρούσης, μάλιστα, και της τρόικας των δανειστών – τι ωραία, τι καλά, όλα είναι ανθηρά, πλην όμως τα μέτρα ακόμη ξεκλείδωτα είναι, από τις 18 Ιουνίου δεν έχει περάσει ούτε μία «κρίσιμη» μέρα που να μην ήταν έτοιμα να κλειδώσουν οσονούπω. Αλλά δεν… Δεν ξέρω τι θα απογίνει, πάντως μου φαίνεται ότι όλα τα παληκάρια, και τα έξω και τα μέσα, έχουν καταλάβει, πια, ότι ο λογαριασμός δεν βγαίνει με τίποτα. Ούτε με ισοδύναμα-αδύναμα-αδύνατα. Και καταλάβατε, φαντάζομαι: είπαν οι δικοί μας να καθυστερήσουν τις οφειλές λόγω εξοπλιστικών προγραμμάτων, κάπου 570 μιλιούνια, είπαν οι δανειστές nein!, τα λεφτά μας θέλουμε, να απολύσετε 150.000 δημοσίους υπαλλήλους, να πεθάνετε τους συνταξιούχους, δεν μας νοιάζει. Αυτό είναι το κυρίως «πάπλωμα», αδελφοί!
Τέλος πάντων, άρχισαν τα σχολεία, φέτος, λέει, υπάρχουν και βιβλία. Μεταφορά των μαθητών δεν ξέρω αν υπάρχει, πέρυσι είχα ασχοληθεί λίγο με το θέμα, τίποτε δεν έγινε τελικά, φέτος τίποτε δεν ξέρω, ούτε και κανένας άλλος, νομίζω. Με υπουργική απόφαση, λέει, το όλον θέμα ξαναγύρισε στις Περιφερειακές Ενότητες, ήτοι στις πρώην Νομαρχίες, οι οποίες το χειρίζονταν ανέκαθεν – φαίνεται ότι οι απανταχού Καλλικρατικοί Δήμοι, μέσα στον κυκεώνα των προβλημάτων με τα οποία βρέθηκαν ξαφνικά αντιμέτωποι, δεν τα κατάφεραν τόσο καλά με την μεταφορά των μαθητών. Η απόφαση βγήκε πριν δέκα μέρες περίπου και απλώς παρατείνει για φέτος τις πέρυσι υπάρχουσες συμβάσεις. Κι αν δεν υπάρχουν συμβάσεις; Βράσε όρυζα…
Ενημέρωση: Τα Τάγματα Εφόδου (στα γερμανικά Sturmabteilung, SA) ιδρύθηκαν τον Νοέμβριο του 1921 ως παραστρατιωτική οργάνωση του μικρού ακόμη τότε Γερμανικού Εργατικού Κόμματος (DAP) του Χίτλερ (προσέχουμε το Εργατικού…), με σκοπό την περιφρούρηση του κόμματος, την καταπολέμηση του κομμουνισμού και την «διασφάλιση των συνόρων της Γερμανίας», στην πραγματικότητα για να προάγουν με τη βία τα εθνικιστικά-αντισημιτικά κηρύγματα του ηγέτη τους. Εξελίχτηκαν το 1929 στις Μοίρες Ασφαλείας (Schutzstaffeln), τα περιβόητα SS, με αρχηγό τον Χίμλερ, που σταδιακά απέκτησαν και μάχιμες δυνάμεις, τα Ένοπλα SS (Waffen SS), τα οποία έδρασαν και σε όλη τη διάρκεια του πολέμου, επειδή ο Χίτλερ δεν είχε απόλυτη εμπιστοσύνη στην Βέρμαχτ (Wehrmact), στον γερμανικό στρατό, δηλαδή. Το κόμμα DAP εξελίχτηκε σε NSDAP, το Εθνικοσοσιαλιστικό Γερμανικό Εργατικό Κόμμα (Nationalsozialistische Deutsche Arbeiterpartei), και από αυτή την δύσκολα προφερόμενη λέξη πρόκυψε ως συντόμευση και ο όρος NAZI, οι γνωστοί μας Ναζί: (NA)tionalso(ZI)alismus = Εθνικοσοσιαλισμός. Το NSDAP εκλέχτηκε δημοκρατικά και έγινε η κυβέρνηση της Γερμανίας το 1933.
Είναι πολύ χρήσιμο και διδακτικό να διαβάσει κανείς τα 25 σημεία του προγράμματος του Κόμματος, που έμειναν αναλλοίωτα από το 1920 μέχρι …τις μέρες μας, τηρουμένων των αναλογιών, βεβαίως – τα βρίσκει κανείς εύκολα στο διαδίκτυο, στην ιστοσελίδα http://el.wikipedia.org (την ελληνική Βικιπαίδεια, δηλαδή, την ανοιχτή διαδικτυακή εγκυκλοπαίδεια). στο λήμμα «Εθνικοσοσιαλιστικό Γερμανικό Εργατικό Κόμμα».
Διότι δεν πάμε καλά το 2012 στην χώρα μας. Καθόλου καλά δεν πάμε…

Ξανακυκλοφορήσαμε πολλάκις τις προηγούμενες μέρες στην διαδρομή Βόλος-Λάρισα, από όλους τους παραδρόμους του κάμπου (service roads, οδοί εξυπηρέτησης λέγονται αυτοί που κινούνται παράλληλα στον αυτοκινητόδρομο) και από την αποκαλούμενη Π.Ε.Ο, παλιά εθνική οδό Βόλου-Λάρισας, που έχει ανέκαθεν τον αριθμό 6 αλλά ελάχιστοι το ξέρουν. Ξαναζούμε τα νιάτα μας, τότε που φοιτητές ανεβοκατεβαίναμε Γερμανία-Ελλάδα μέσα απ’ τους ατέλειωτους δρόμους της ενιαίας και κραταιάς Γιουγκοσλαβίας. Τότε που εξασκούμασταν στην «γιουγκοσλάβικη οδήγηση», που αν κανείς δεν την έχει ζήσει δεν ξέρει τι θα πει οδήγηση – κάποια στιγμή θα σας διηγηθώ λεπτομέρειες σε συνέχειες, για να μην νομίσετε ότι είναι υπερβολική ή υπερφίαλη η παραπάνω διαπίστωση. Τότε που η έννοια «οδική ασφάλεια» ήταν άγνωστη, για την ακρίβεια δεν υπήρχε καν. Τότε που μόνο ο φύλακας άγγελος που ταξίδευε μαζί μας ξέρει πώς περνούσαμε εκείνα τα 1.200 χιλιόμετρα σώοι και αβλαβείς. Ύστερα μπήκαμε στον αγώνα για την βελτίωση των ελληνικών μας εθνικών οδών, που τότε ήταν αναλόγων χαρακτηριστικών με τις γιουγκοσλάβικές, ώστε να γλιτώσουμε, στην χώρα μας, απ’ τον εφιάλτη των προσπεράσεων, ιδιαίτερα των φορτηγών. Κι όταν αυτό, μετά από 40 χρόνια, έχει κατά το μεγαλύτερο μέρος επιτευχθεί, ο εφιάλτης είναι πάλι παρών! Και ο αυτοκινητόδρομος, υπόδειγμα οδικής ασφάλειας, άδειος, πίστα προσγείωσης αεροσκαφών!
Να τον χαιρόμαστε.
Σεπτέμβρης, έρχεται ή πανευρωπαϊκή εβδομάδα βιώσιμης κινητικότητας, η εξέλιξη της περίφημης «ημέρας χωρίς αυτοκίνητο». Θα έλθει και στην όμορφη πόλη μας, θα ενημερωθείτε, μετά το παγκόσμιο πρωτάθλημα συγχρονισμένης κολύμβησης νεανίδων, που αρχίζει σήμερα 12.09 στο ανοιχτό κολυμβητήριο του ΕΑΚ με την υπερυψωμένη πισίνα και θα τελειώσει στις 16.09.2012.
Ούτως ή άλλως θα τα ξαναπούμε. Γεια σας.

(δημοσιεύτηκε στην βολιώτικη «Θεσσαλία» την Τετάρτη 12.09.2012)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου