Πέμπτη 8 Δεκεμβρίου 2011

κυκλο-φ-οριακα 691 07.12.2011

Οδός Αγίου Νικολάου 1997, προ πεζοδρόμησης

Οδός Ερμού 1997, προ πεζοδρόμησης

Ελαφρώς μεταχρονολογημένες ευχές στους Νικολάδες και τις Νικολέτες. Και στην πόλη, που πλέον περιλαμβάνει και την Νέα Ιωνία και όλους τους οικισμούς που έχουμε πολλές φορές αναφέρει. Μία η πόλη, ένας ο πολιούχους άγιος, ο Άγιος Νικόλαος των θαλασσινών, βοήθειά μας.
Και ναι!, μάλιστα!, επιτέλους! είναι γεγονός: προκηρύχτηκε η δημοπράτηση του Περιφερειακού Δρόμου ως «Ολοκλήρωση κατασκευής του τμήματος Γορίτσα-Αγριά» με τα εξής επιμέρους έργα: 1) κατασκευή της οδού από τον Ισόπεδο Κόμβο (ΙΚ) Αλκίπης μέχρι την Ε.Ο. 34 Βόλου-Αγριάς 2) ολοκλήρωση κατασκευής των ΙΚ Αλκίπης και ΑΓΕΤ (αμέσως μετά την κοιλαδογέφυρα) και κατασκευή νέου ΙΚ στην συμβολή του Περιφερειακού με την οδό Βόλου-Αγριάς (στα Αστέρια, δίπλα στις δεξαμενές καυσίμων) 3) ολοκλήρωση της ήδη διανοιγμένης σήραγγας, συνολικού μήκους περ. 595 μ. 4) ολοκλήρωση της ήδη διανοιγμένης σήραγγας διαφυγής, μήκους περ. 114 μ. 5) ολοκλήρωση της ήδη κατασκευασμένης κοιλαδογέφυρας, μήκους περ. 440 μ. 6) ολοκλήρωση του κτηρίου εξυπηρέτησης σηράγγων 7) συνοδά έργα αποχέτευσης, αποστράγγισης, ηλεκτρομηχανολογικά (φωτισμός, εξαερισμός κλπ.) και πρασίνου. Προϋπολογισμός: 13.627.694,47 €. Ημερομηνία λήξης προσφορών: 27 Δεκεμβρίου 2011. Προθεσμία εκτέλεσης εργασιών: 24 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης.

Να ευχηθούμε να πάνε όλα καλά. Και, κυρίως, να βρεθεί μία Εταιρεία, η πέμπτη (5η) κατά σειρά, που θα φέρει, επιτέλους ξαναλέμε, σε πέρας αυτό το έργο, περίπου το καλοκαίρι του 2014, πρώτα ο Θεός.
Βεβαίως καλά καταλαβαίνουμε ότι σ’ αυτήν την νέα εργολαβία δεν περιλαμβάνεται κανένα έργο για την ολοκλήρωση της ατυχησάσης «εργολαβίας-σκούπα» στο τμήμα από Λαρίσης μέχρι Κραυσίδωνα. Τουτέστιν ούτε ο δρόμος προς το Κέντρο της Ιεράς Μητρόπολης στα Μελισσάτικα, ούτε εκείνη η βλακώδης καμπύλη γέφυρα στον Κραυσίδωνα πρόκειται να ολοκληρωθεί, ούτε κάποιοι ισόπεδοι κόμβοι θα ολοκληρωθούν, ούτε κάποιοι τελικοί ασφαλτοτάπητες θα πέσουν όπου λείπουν. Εν ολίγοις, το τμήμα που σήμερα λειτουργεί θα συνεχίσει να λειτουργεί όπως ακριβώς είναι σήμερα, περιμένοντας μια καινούργια εργολαβία-σκούπα που θα σκουπίσει την προηγούμενη. Πότε, άραγε; κανείς δεν ξέρει.
Και μια που τό ‘φερε η κουβέντα, εκείνος ο Τάφος στον Περιφερειακό, τι γίνεται, στέκει καλά;
Και δυο, αφού ξεκινήσαμε σήμερα «άγρια» με έργα, να σας ενημερώσουμε για τα αντιπλημμυρικά έργα που είναι σε πλήρη εξέλιξη στον Κραυσίδωνα και στον Ξηριά. Στον πρώτο ολοκληρώνονται δύο μεγάλης διατομής «αγωγοί εκτόνωσης» κάτω από τις οδούς Αλαμάνας και Ζάχου και το πέτρινο ντουβαράκι στις όχθες που «ψηλώνει» την κήτη κατά 1,20 μ. αν δεν κάνω λάθος. Αυτό το ντουβαράκι είναι γεγονός ότι αφ’ ενός αλλάζει την εικόνα του ποταμού, που την είχαμε συνηθίσει με κάγκελα, και αφ’ ετέρου μάλλον θα πάρει μαζί του μερικά δέντρα, ανεβαίνοντας προς την σιδηροδρομική γέφυρα στην οδό Παπαδιαμάντη (γιατί εκεί εντοπίζεται το κύριο υδραυλικό πρόβλημα του Κραυσίδωνα). Δεν ξέρουμε όλες τις λεπτομέρειες, αλλά έχουμε την γνώμη ότι το έργο είναι σημαντικό και εν γένει αναπόφευκτο, γιατί όλοι πρέπει να μην ξεχνάμε τις πολύ πρόσφατες υπερχειλίσεις του Κραυσίδωνα το 2006 και το 2009. Στον Ξηριά, από τη γέφυρα του Διμηνίου μέχρι τη θάλασσα, γίνεται επίσης ένα μεγάλο έργο για να στερεωθούν και να ανυψωθούν οι όχθες με εκτεταμένες πασαλομπήξεις, και να καθαιρεθεί εκείνο το ενδιάμεσο απελπιστικό γεφυράκι που ξεκίνησε κάποτε για πεζογέφυρα και σήμερα χρησιμοποιείται με μεγάλο κίνδυνο και από αυτοκίνητα. Κι εδώ θυμόμαστε ότι το 2006 ήταν ο Ξηριάς που πλημμύρισε την Νεάπολη και ορθόν είναι να γίνει ότι είναι δυνατό ώστε να μην το ξανακάνει.
Γίνεται κι ο κόμβος στο Βελεστίνο (τα λέγαμε μια προηγούμενη φορά…), άντε να δούμε τι θα γίνει μ’ αυτή την περιβόητη Ανάπτυξη που θα μας βγάλει (όσους επιζήσουμε...) απ’ αυτό το τέλμα της μνημονιακής λιτότητας.
Με το χαράτσι μέσω ΔΕΗ τι γίνεται, αδέρφια; Συνεχίζεται το «μπάχαλο», διάβασα την πολυαναμενόμενη νέα εγκύκλιο, πολλά δεν κατάλαβα, επιτροπές θα συσταθούν κατάλαβα, μας χαρίσανε 40 μέρες μέχρι την διακοπή κατάλαβα, τα όσα είπε η ευρωπαϊκή κομισσιόν περί ανεπίτρεπτου εκβιασμού καταφανώς στα παλαιότερα υποδήματά του τα έγραψε το «οικονομικό επιτελείο», μένουν τα δικαστήρια, με προεξάρχον το Συμβούλιο της Επικρατείας. Μένει, βέβαια, και η δική μας αντίσταση, που δεν μπορεί, όμως, σ’ αυτή την περίπτωση, να είναι ατομική, πρέπει να γίνει μαζική – και δεν το βλέπω, ούτε αυτό, δυστυχώς. Φωνές ακούω, μεμονωμένες κι αυτές, κινήσεις χωρίς ανταπόκριση καταγράφω, μπορεί να φταίω κι εγώ ο ίδιος, κι εσείς, κι εμείς όλοι μας που έχουμε βουλιάξει μέσα στην καθημερινή τρέλα που ζούμε.
       Άλλο τι δεν έχω να προσθέσω για σήμερα. Στις φωτογραφίες η οδός Αγίου Νικολάου και η οδός Ερμού πριν την πεζοδρόμησή τους, στα τέλη του 1997. Γεια σας.
(δημοσιεύτηκε στην "Θεσσαλία" την Τετάρτη 07.12.2011)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου