Τρίτη 25 Οκτωβρίου 2011

κυκλο-φ-οριακά αρχεία: στις πόλεις ζουν άνθρωποι

με ικανοποίηση ακούμε και διαβάζουμε ότι η Δημοτική μας Αρχή ενστερνίζεται πλήρως το "σύνθημα" των κυκλο-φ-οριακών "στις πόλεις ζουν άνθρωποι, όχι αυτοκίνητα".
"σύνθημα" που πέρασε, βεβαίως, στα κείμενα, αλλά πέρασε και στην Απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου Βόλου 282/2007 για τους Άξονες Βιώσιμης Κινητικότητας, όπου, στην κατακλείδα, οι Στόχοι ήταν:
·      Να ξανακερδίσουμε τους χαμένους χώρους της πόλης.
·      Να ανακτήσουμε την πόλη μας.
·      Στις πόλεις ζουν άνθρωποι, όχι αυτοκίνητα.
·  Να μιλήσουμε με τους ανθρώπους πίσω από τις λαμαρίνες.
·   Καλά μελετημένες, συνολικές και όχι αποσπασματικές, παρεμβάσεις. Να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη των συμπολιτών μας.
οι αναφορές στα κείμενα:
Καλή Ψήφο, Συμπολίτες. Και μην ξεχνάτε ότι στις πόλεις κατοικούν Άνθρωποι, όχι αυτοκίνητα. Γεια σας.

κυκλο - φ - οριακά 541             21.07.2006
…Έχω πολλές φορές πει ότι στις πόλεις ζουν άνθρωποι, όχι αυτοκίνητα. Οι άνθρωποι ταιριάζουν με τα δέντρα, τα δέντρα δεν ταιριάζουν, σ’ αυτή τη χώρα, με τα’ αυτοκίνητα.

… Μια πόλη φιλική στα παιδιά είναι μια πόλη φιλική στον άνθρωπο. Όπως μια πόλη φιλική στα άτομα με αναπηρίες είναι φιλική σε ΟΛΑ τα άτομα της πόλης. Κι επειδή, ακριβώς, στις πόλεις ζουν άνθρωποι, όχι αυτοκίνητα, ΟΛΑ τα παραπάνω είναι κομμάτια του μεγάλου παζλ που λέγεται «κυκλοφορία». Γιατί αν δεν καταφέρουμε να πάρουμε πίσω λίγο χώρο, γη, επιφάνεια, απ’ αυτή που χωρίς πολύ σκέψη διαθέσαμε στον μεταλλικό άρχοντα της ζωής μας, τίποτε απ’ όλα τα παραπάνω δεν θα μπορέσει ποτέ να πραγματοποιηθεί.

«Στις πόλεις ζουν άνθρωποι, όχι αυτοκίνητα!».
Πάνε τέσσερα χρόνια (σύμπτωση;;) που έχουμε διατυπώσει αυτή την «αυτονόητη» θέση. Όπου το «αυτονόητη» μπαίνει σε εισαγωγικά διότι βεβαίως και είναι αυτονόητη, ελάτε όμως που δεν είναι ευκολοκατανόητη! Διότι όταν ο ένας μιλάει για ποιότητα ζωής και καταλαβαίνει «διπλοπαρκάρω στην Ιάσονος για να πάρω πατατάκια» κι ο άλλος μιλάει για «περιφερειακά parking», άντε να μου πει κάποιος ότι η ως άνω θέση είναι αυτονόητη! Μαζί και ο συμπαθής, παχουλός και μακρυμάλλης, δημοσιογράφος, ο οποίος δήθεν αφελώς ερωτά «δηλαδή θα θέσετε υπό διωγμόν τα αυτοκίνητα στο κέντρο;»

… Ο όρος «Πόλεις Χωρίς Αυτοκίνητα» καθόλου δεν υπονοεί «διωγμό» του Ι.Χ., όπως κάποιο εσκεμμένα συνεχίζουν να παραπληροφορούν. Υπονοεί απλώς ότι στις πόλεις ζουν άνθρωποι , όχι αυτοκίνητα. Ότι μπαίνει το Ι.Χ. αυτοκίνητο στην πραγματική του θέση, ως μέσον εξυπηρέτησης και όχι ως εργαλείο ταλαιπωρίας ή/και επίδειξης. Να θυμίσω ότι στις ευρωπαϊκές πόλεις εκείνης της ομάδας των «Πόλεων Χωρίς Αυτοκίνητα» ήδη τότε, αρχές-μέσα της δεκαετίας του ’90, ο δείκτης ιδιοκτησίας αυτοκινήτων ήταν πολύ ψηλότερος από ότι είναι ο δικός μας σήμερα, 10-15 χρόνια μετά. Το Ι.Χ. χρησιμοποιείται για τις εκτός πόλης μετακινήσεις και, βέβαια, οπωσδήποτε σε έκτακτες περιπτώσεις, αλλοίμονο, κανείς δεν σκέφτηκε ποτέ να καταργήσει εντελώς τις μετακινήσεις με Ι.Χ.

… Όσο, λοιπόν, «η μάχη του σταυρού» καλά κρατεί, η στήλη φιλοσοφεί ακατακρίτως και οραματίζεται πόλεις όπου ζουν άνθρωποι και όχι αυτοκίνητα. Οραματίζεται συμπολίτες χαρούμενους, με το κεφάλι ψηλά, που αγαπούν τη γειτονιά τους και χαίρονται να την βλέπουν όμορφη και καθαρή, που μένουν εδώ επειδή τους αρέσει, που νιώθουν ασφάλεια για τους ίδιους και τα παιδιά τους, με μια φράση: που χαίρονται αυτή την όμορφη πόλη.

… Στο μεταξύ ανακοινώθηκε από την Δημοτική Αρχή το αποτέλεσμα της Διαβούλευσης για τα Κυκλοφοριακά ζητήματα της πόλης. Τόσο το γενικό πλαίσιο (βιώσιμη κινητικότητα) όσο και οι επί μέρους προτάσεις, μας βρίσκουν απόλυτα σύμφωνους. Είναι στην σωστή κατεύθυνση, στην μόνη κατεύθυνση που μπορεί να υπάρχει για την ανάπτυξη των πόλεων. Γιατί «στις πόλεις ζουν άνθρωποι, όχι αυτοκίνητα» - αυτό ήταν το προσωπικό μας συνθηματάκι στην προεκλογική περίοδο του 2006. Και αυτή η απλή και «αυτονόητη» διαπίστωση δεν μπορεί να υλοποιηθεί αλλιώς παρά με παρεμβάσεις και μέτρα περιορισμού της κατάχρησης του αυτοκινήτου μέσα στις πόλεις και απόδοσης περισσότερου δημόσιου χώρου στους πεζούς και στα παντοιοτρόπως εμποδιζόμενα άτομα, στα ποδήλατα, στις μοτοσικλέτες, στα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου