Παρασκευή 14 Οκτωβρίου 2011

κυκλο-φ-οριακα αρχεία: η πεζοδρόμηση της οδού Σπυρίδη

Μέσα στις προτάσεις της Δημοτικής Αρχής Βόλου (Τετάρτη 12.10.2011) για τα κυκλοφοριακά, υπάρχει και η Πεζοδρόμηση της οδού Σπυρίδη, από 28ης Οκτωβρίου μέχρι Δημητριάδος και της οδού Σωκράτους από Κ.Καρτάλη μέχρι Σπυρίδη.
Ένα θέμα για το οποίο τα κυκλο-φ-οριακά έχουν αφιερώσει πολλές εκατοντάδες γραμμές ...

• κυκλο - φ - οριακά 062 04.12.1992
… Ερχονται γιορτές, πάλι εορταστικώς θα πεζοδρομηθεί το κέντρο του Βόλου, πάλι θα διαπιστώσουμε όλοι ότι η πεζοδρόμηση πετυχαίνει, χωρίς σοβαρές διαταραχές της υπόλοιπης κυκλοφορίας ή της γενικότερης εξυπηρέτησης. Γιατί δεν προχωρούμε σε οριστική πεζοδρόμηση; Είναι κατάσταση αυτή που αντιμετωπίζει ο κάθε πολίτης καθημερινά στην Σπυρίδη και στον Αγιο Νικόλαο;
• κυκλο - φ - οριακά 153 14.04.1995
… το παράδειγμα των Αθηνών. Ποιός να τους πεί περί γλαυκών και τα σχετικά, ότι η Λάρισα έχει 4,5 χιλιόμετρα πλήρως πεζοδρομημένης κεντρικής περιοχής, ότι τα Τρίκαλα, η Καρδίτσα, το Μαρούσι, το Ναύπλιο, η Αρτα και δεκάδες άλλες πόλεις έχουν τις δικές τους λύσεις, ότι ο Βόλος έχει τον μάλλον παλαιότερο, ιστορικά, οργανωμένο πεζόδρομο στην Ελλάδα (άσχετα αν έχουμε μείνει λίγο πίσω, τελευταία, κυρίως λόγω της "ατολμίας" στο ζήτημα της πεζοδρόμησης της οδού Σπυρίδη, που έπρεπε εδώ και καιρό να είχε γίνει).
• κυκλο - φ - οριακά 194 02.08.1996
… Μιλάμε για περιοχές πειθαρχημένης κυκλοφορίας, πεζοδρομήσεις, διαπλατύνσεις πεζοδρομίων και λοιπά, που πολύ επηρεάζονται από την παρά το κράσπεδο στάθμευση, τιθεμένου λίαν συχνάκις του ερωτήματος “και τα αυτοκίνητα πού θα τα βάλουμε;”. Εδώ δεν πεζοδρομείται, όπως οπωσδήποτε θα έπρεπε, το κεντρικότερο σημείο της πόλης, η οδός Σπυρίδη, επειδή κάποιοι ανησυχούν τι θα γίνει με τη στάθμευση κι όταν εμείς λέμε ότι το parking της Αργοναυτών είναι πολύ κοντά, εισπράττουμε την γνωστή αποδοκιμαστική γκριμάτασα, συνοδευόμενη από την επωδό “δεν γίνονται αυτά στο Βόλο...”.
• κυκλο - φ - οριακά 208 29.11.1996
… Ομως πληροφορήθηκα ότι προωθείται επιτέλους απόφαση πεζοδρόμησης της οδού Ερμού μέχρι Γκλαβάνη και της οδού Αγίου Νικολάου από 28ης Οκτωβρίου μέχρι Δημητριάδος. Το ζήτημα παρουσιάστηκε, μαθαίνω, ως νεο-μελετηθέν (και μπράβο σε όποιους το νεο-μελέτησαν) μόνο που η πρόταση υπάρχει, επαυξημένη με την οδό Σπυρίδη ομοίως από 28ης Οκτωβρίου μέχρι Δημητριάδος, από τον Ιούνιο 1990, από την Ομάδα Εργασίας του ΤΕΕ (Τουλουμάκος, Τρίμης, Σκυργιάννης), για τα “Κυκλοφοριακά προβλήματα του Βόλου”. Τι και ποιον άραγε θα έβλαπτε να αναφέρονταν και εκείνη η δουλειά …
• κυκλο - φ - οριακά 222 04.04.1997
… Παρουσιάστηκε την περασμένη Δευτέρα στο Δημοτικό Συμβούλιο Βόλου, από τους μελετητές κκ Κώστα Μπίστη και Γιάννη Δημητρόπουλο της εταιρείας “ΑΝΥΣΜΑ ΕΕ”, το στάδιο της Κυκλοφοριακής Μελέτης που προβλέπει τις πρώτες προτάσεις για τον βραχυχρόνιο και μακροχρόνιο κυκλοφοριακό σχεδιασμό του Πολεοδομικού Συγκροτήματος. Η στήλη γνωρίζει αυτές τις προτάσεις και έχει ήδη εκφράσει την συναίνεσή της στις περισσότερες και την αντίρρησή της σε λίγες, όπως π.χ. στην αμφιδρόμηση της οδού Κασσαβέτη, στην μη πεζοδρόμηση της οδού Σπυρίδη κλπ. …
• κυκλο - φ - οριακά 236 05.09.1997
…Επί του παρόντος τίποτε το άκρως συνταρακτικό δεν συμβαίνει, πλην του ότι θα αρχίσει η πεζοδρόμηση πέριξ του Αγίου Νικολάου, μαζί με την αναδιαμόρφωση του προαυλίου και την αναστήλωση του καμπαναριού (επιτέλους!!). Οσο για τα ανακύπτοντα προβλήματα στάθμευσης, οι σχεδιάσαντες κάτι θα έχουν σκεφτεί, φαντάζομαι. Και η στήλη θα το ξαναπεί, αυτό το έργο είναι σωστό, αλλά είναι μισό. Θα ολοκληρωθεί όταν θα πεζοδρομηθεί και η οδός Σπυρίδη από Αλεξάνδρας μέχρι Δημητριάδος - αυτή είναι η σωστή λύση για τα εμπορικά κέντρα των πόλεων.
• κυκλο - φ - οριακά 247 12.12.1997
…Αλλά βαδίζουμε προς τα Χριστούγεννα, προς την 10η κατά σειρά εορταστική πεζοδρόμηση του κέντρου του Βόλου (η πρώτη έγινε το 1988). Επί εννιά χρόνια η στήλη εύχονταν αυτή η πεζοδρόμηση να μονιμοποιηθεί. Στο δέκατο, φέτος δηλαδή, η ευχή θα πραγματοποιηθεί μερικώς, καθώς αμέσως μετά τις γιορτές θ’ αρχίσει η μόνιμη πεζοδρόμηση των οδών Ερμού (Σπυρίδη-Γκλαβάνη) και Αγίου Νικολάου (Αλεξάνδρας-Ερμού). Κάτι είναι κι αυτό. Ισως μετά από άλλα δέκα χρόνια να έχει «ωριμάσει» και το εναπομένον τμήμα, δηλαδή Σπυρίδη (Αλεξάνδρας-Δημητριάδος), Σωκράτους (Κ.Καρτάλη-Σπυρίδη) Ερμού (Γκλαβάνη-Κουμουνδούρου) και Αγίου Νικολάου (Ερμού-Δημητριάδος). Αυτή θα είναι, πλέον, μια σωστή, σύγχρονης ευρωπαϊκής πόλης, πεζοδρομημένη περιοχή εμπορικού κέντρου. Γένοιτο.
• κυκλο - φ - οριακά 251 23.01.1998
…Ο πεζόδρομος της Αγίου Νικολάου ξεκίνησε να κατασκευάζεται και εμείς θα επαναλαμβάνουμε μονότονα ότι είναι καιρός να μπει στα σχέδια και η πεζοδρόμηση της Σπυρίδη, από την Αλεξάνδρας και κάτω.
• κυκλο - φ - οριακά 258 20.03.1998
…Εχω έναν καλό φίλο, που είναι κι άλλα πολλά πράγματα σ΄αυτήν την πόλη, ο οποίος εδώ και χρόνια απειλεί να με σκοτώσει (κι ακόμα, ευτυχώς, δεν πραγματοποίησε την απειλή του !!). Ο λόγος είναι ότι τάσσομαι παγίως και επί χρόνια υπέρ των πεζοδρομήσεων στο κέντρο της πόλης, σε βάρος της κίνησης και στάθμευσης των αυτοκινήτων … Μέχρι (αργότερα) να πεζοδρομηθεί όπως πρέπει και η οδός Σπυρίδη στο τμήμα 28ης Οκτωβρίου-Δημητριάδος και να μεταφερθεί όλη η κυκλοφορία στην οδό Ιωλκού και στην οδό Κουμουνδούρου. Και μέχρι να αντιληφθούμε όλοι ότι δεν μπορούμε, δεν γίνεται, να κυκλοφορούμε για ψύλλου πήδημα με το αυτοκίνητο στο κέντρο της (κάθε) πόλης χωρίς κόστος παντός είδους.
• κυκλο - φ - οριακά 321 28.10.1999
…Απόφαση επίσης πάρθηκε για πεζοδρόμηση της οδού Ερμού στο τμήμα Κουμουνδούρου-Γκλαβάνη. Απόφαση ορθότατη, που έχει προταθεί και συζητιέται από το 1990, τώρα παίρνει τον δρόμο της υλοποίησης, ύστερα και από αιτήματα των εκεί καταστηματαρχών. Καιρός, νομίζω, είναι ν’ ακούσουμε και τις απόψεις των καταστηματαρχών της οδού Σπυρίδη, μιας οδού που, κατ’ εξοχήν, πρέπει, πλέον (κι έχει αργήσει…) να πεζοδρομηθεί από Αλεξάνδρας μέχρι Δημητριάδος.
• κυκλο - φ - οριακά 330 28.01.2000
…Πεζοδρομήσεις, που λέτε, 15 για την ακρίβεια, ανακοινώθηκαν δια του τύπου στις 26.01.2000, προκειμένου ο Δήμος Βόλου να προβεί στις ανάλογες τροποποιήσεις του Σχεδίου Πόλης. Ενημερωθείτε, αφορούν οι 14 το Κέντρο και η μία την παραλιακή οδό Λεμάν των Αλυκών. … ανάγονται στο σωτήριον έτος 1990 και στην μνημειώδη εκείνη Ομάδα Εργασίας του ΤΕΕ Μαγνησίας. Τώρα ωρίμασαν, τι να κάνουμε, δεν χρειάζονται μια δεκαετία, περίπου, όλα τα πράγματα μέχρι να ωριμάσουν; Οχι, η οδός Σπυρίδη δεν ωρίμασε ακόμη, αυτή χρειάζεται κι άλλο, όπως βλέπω. Την άλλη φορά, ίσως.
• κυκλο - φ - οριακά 358 17.11.2000
…Κι άλλη μια, τελευταία επί του θέματος, παρατήρηση-προτροπή. Εμπρός, εδώ και τώρα, για την πεζοδρόμηση της οδού Σπυρίδη, από Αλεξάνδρας μέχρι Δημητριάδος. Τότε (και μόνο τότε) θα πω μπράβο μας ως Βολιώτες, ολοκληρώσαμε ένα πάρα πολύ αξιόλογο δίκτυο πεζοδρόμων στην πόλη μας και, σε συνδυασμό με την ασυναγώνιστη παραλία μας, δεν μας “βγαίνει” καμμιά άλλη ελληνική πόλη (και ξέρετε καλά ποια εννοώ...). Αμήν.
• κυκλο - φ - οριακά 360 01.12.2000
…Βεβαίως, επίσης, θα ξαναγίνει φέτος η εορταστική πεζοδρόμηση του εμπορικού κέντρου, που θα περιλαμβάνει αυτή τη φορά μόνο δύο δρόμους: την οδό Σωκράτους, από Ιωλκού μέχρι Σπυρίδη και την οδό Σπυρίδη, από Αλεξάνδρας μέχρι Δημητριάδος. Από το 1988 που ξεκίνησε το μέτρο, μέχρι σήμερα, αρκετά τμήματα έχουν μόνιμα πεζοδρομηθεί και κάποια βρίσκονται τώρα σε εξέλιξη, μαζί και με άλλα, που είναι λίγο παραέξω απ’ το τετράγωνο Αλεξάνδρας-Ιωλκού-Δημητριάδος-Γκλαβάνη (Κουμουνδούρου) που είχαμε αρχικά ορίσει. Η δική μας, πολλάκις εκφρασμένη άποψη, είναι ότι μέχρι του χρόνου τέτοιον καιρό θα πρέπει να έχει μονίμως πεζοδρομηθεί και η Σπυρίδη και η Σωκράτους, στο τμήμα Κ.Καρτάλη-Σπυρίδη. Γένοιτο.
• κυκλο - φ - οριακά 395 19.10.2001
…Ακούω επίσης ότι σχεδιάζεται διαπλάτυνση πεζοδρομίων στην οδό Σπυρίδη (= κατάργηση της στάθμευσης) και διατήρηση μιας λωρίδας κίνησης (=διέλευσης) οχημάτων. Επαναλαμβάνω ότι αυτό είναι λάθος να συμβεί στον πιο εμπορικό δρόμο του κέντρου (μετά την οδό Ερμού), που δεν παίζει, μάλιστα, και κανέναν σπουδαίο κυκλοφοριακό ρόλο. Η οδός Σπυρίδη πρέπει να πεζοδρομηθεί μια κι έξω από 28ης Οκτωβρίου μέχρι Δημητριάδος, για ν’ αποκτήσει κι ο Βόλος ένα σύγχρονο, λειτουργικό και φιλικό στους πολίτες του εμπορικό κέντρο.
• κυκλο - φ - οριακά 414 19.04.2002
…Μέσα στην πόλη απόλυτη ησυχία. … Μετά την «θύελλα» της οδού Δημητριάδος - η οποία όλοι βλέπουμε, πλέον, πώς λειτουργεί και αν είχαμε δίκιο που είπαμε αυτά που είπαμε – έργο στην οδό Σπυρίδη δεν ξεκίνησε, και δεν το βλέπουμε Πασχαλιάτικα, καθότι υπάρχουν ακόμη διιστάμενες απόψεις, μαθαίνουμε. Υπενθυμίζουμε ότι πάγια άποψη της στήλης, επί μία δωδεκαετία τώρα, είναι ότι η οδός πρέπει να πεζοδρομηθεί πλήρως από 28ης Οκτωβρίου μέχρι Δημητριάδος, για να ολοκληρωθεί σωστά το πεζοδρομημένο κέντρο του Βόλου, ένα από τα καλύτερα στην Ελλάδα.
• κυκλο - φ - οριακά 430 04.10.2002
…Για τώρα, βέβαια, για το άμεσο μέλλον, εγώ θα ‘μαι ευχαριστημένος και με λιγότερα, όπως π.χ. να ολοκληρωθεί ο Περιφερειακός, να λήξει η ιστορία με τον κόμβο στα ΚΤΕΛ και την οδό Σέκερη, να ολοκληρωθεί η παρέμβαση στην οδό Ρήγα Φεραίου, να λειτουργήσουν δυο-τρεις ποδηλατόδρομοι, να πεζοδρομηθεί η οδός Σπυρίδη, να ανεγερθεί το parking στο Τετράγωνο και να υπάρξει ουσιαστική παρέμβαση στις Αστικές Συγκοινωνίες. Ψιλοπράγματα, δηλαδή, αλλά θεωρώ ότι είναι όλα αυτά πρώτης προτεραιότητας εδώ και πολύ καιρό και είναι πια ώρα να υλοποιηθούν.
• κυκλο - φ - οριακά 433 25.10.2002
…Μετά χαράς διαβάσαμε περί περισσοτέρων πεζοδρόμων στο κέντρο του Βόλου, μέσα στους οποίους περιλαμβάνεται και η οδός Σπυρίδη, από Σωκράτους μέχρι Δημητριάδος. Ελπίζουμε να πρόκειται για κανονική και πλήρη πεζοδρόμηση (όπως μονότονα υποστηρίζουμε από το 1990 και εντεύθεν) και όχι για «μεσοβέζικες» λύσεις διέλευσης οχημάτων, που δεν εφαρμόζονται στα κέντρα των πόλεων και δεν εξυπηρετούν απολύτως τίποτε στην συγκεκριμένη οδό Σπυρίδη.
• κυκλο - φ - οριακά 436 29.11.2002
…Επόμενο λάθος, τωρινό αυτό. Η διάστρωση με κυβολίθους της οδού Σωκράτους, η οποία όχι, δεν πεζοδρομείται, αλλά θα διέρχονται αυτοκίνητα πάνω στους κεντρικούς κυβόλιθους κι οι πεζοί θα κινούνται πάνω στους δίπλα κυβόλιθους, απ’ τα καγκελάκια ως τους τοίχους, περίπου όσο ήταν μέχρι προχτές και τα πεζοδρόμια, δηλαδή. Τρία λάθη αρχής ... Σημείωση: το ίδιο «μοντελάκι» προγραμματίζεται, προφανώς, και για την οδό Σπυρίδη. Και να πεις πως δεν τά ‘χουμε ξαναπεί αυτά τα ίδια πράγματα!
• κυκλο - φ - οριακά 454 30.05.2003
…Ταυτοχρόνως φαίνεται ότι ξεκίνησε και η διαμόρφωση της οδού Σπυρίδη, μάλλον σε οδό ήπιας κυκλοφορίας, δηλαδή με διέλευση οχημάτων, και όχι σε πλήρη πεζόδρομο. Και λέμε «μάλλον», διότι απ’ όσο ξέρουμε αυτή είναι η άποψη του Δήμου, σε αντίθεση με την δική μας, που από το 1990 μιλάμε για πλήρη πεζοδρόμηση. Τώρα, αν «επί του μυστρίου» ο Δήμος άλλαξε γνώμη, δεν το γνωρίζουμε ακόμη, άλλωστε πολύ σύντομα θα φανεί από την ίδια την κατασκευή τι θα γίνει.
• κυκλο - φ - οριακά 458 11.07.2003
…Θα ολοκληρωθεί, σε λίγο, η διαμόρφωση της οδού Σπυρίδη, κι αν δεν περνάτε συχνά από ‘κει, κάντε μια βόλτα επί τούτου να δείτε, πώς άνοιξε ο τόπος, πώς άλλαξε το τοπίο, πώς αλλάζει προς το απείρως καλύτερο η εικόνα της πόλης. Κι επιμένουμε ότι μέσα στο περιβάλλον που διαμορφώνεται δεν «χωράει» το αυτοκίνητο, ούτε ως απλή διέλευση (πέραν της απαραίτητης τροφοδοσίας των καταστημάτων, φυσικά). Δεν ταιριάζει, δεν προσφέρει τίποτε, δεν βοηθάει σε τίποτε. Λίγοι απ’ τους αποφασίζοντες συμφωνούν μαζί μας, οι ίδιοι οι παρόδιοι έμποροι εμφανίζονται διστακτικοί (η προσωρινή σκόνη του έργου ίσως τους απασχολεί περισσότερο...), οι συμπολίτες ούτως ή άλλως δεν πολυεκφράζονται, ελπίζουμε, πλέον, ότι η λειτουργία θα δείξει ποιο είναι το λάθος και ποιο είναι το σωστό. Είναι γεγονός ότι εύκολα και χωρίς κόστος μπορεί και σε επόμενο στάδιο να διακοπεί πλήρως η κίνηση των αυτοκινήτων.
• κυκλο - φ - οριακά 459 25.07.2003
…Επίσης τρία (3) parking προχωρούν σιγά-σιγά για προκήρυξη, αναμένουμε, η οδός Σπυρίδη ολοκληρώνεται (ακούμε ΤΩΡΑ για κινήσεις καταστηματαρχών ώστε να απαγορευτεί η διέλευση αυτοκινήτων...)
• κυκλο - φ - οριακά 460 29.08.2003
…Στην παραλιακή «ανάπλαση» δεν καταλάβαμε ακριβώς τι «συμφωνήθηκε» μεταξύ Δήμου και καταστηματαρχών, ύστερα διαβάσαμε και μια ανακοίνωση του συλλόγου των εστιατόρων και πάλι δεν καταλάβαμε. Ποιος θέλει και τι θέλει απ’ αυτή την «ανάπλαση», συμπολίτες; Δεν μπόρεσα να σχηματίσω πλήρη εικόνα μέχρι τώρα. Ποιος; εγώ! Που έχω κατηγορηθεί πλειστάκις ως πεζοδρομολάτρης και ποδηλατομανής!! Που έχω εισηγηθεί τις περισσότερες πεζοδρομήσεις στο κέντρο. Που βλέπω την Σπυρίδη αριστούργημα και κλαίει η καρδούλα μου που θ’ αφήσουν να κυκλοφορούν εκεί μέσα αυτοκίνητα (ήδη τα μηχανάκια έχουν αρχίσει και την ενοχλούν σοβαρά, να δείτε που όταν θα επιτραπεί η διέλευση των αυτοκινήτων, τα μηχανάκια θα σταθμεύουν έξω απ’ τα κάγκελα, προς τα μαγαζιά, δηλαδή...). Που περπατάω στην Λεμάν, στις Αλυκές και χαίρεται η ψυχή μου. Εγώ, δεν την αντιλαμβάνομαι αυτή την ανάπλαση, ούτε ως προς το σημείο, ούτε ως προς τον τρόπο.
• κυκλο - φ - οριακά 465 03.10.2003
…Βλέπω παγκάκια στον πεζόδρομο Τ.Οικονομάκη και διαβάζω αίτημα για όμοια και στην οδό Σπυρίδη. Μα πού να μπουν τα παγκάκια; αναρωτιέμαι. Χωράει έξω απ’ τα καγκελάκια; Γιατί από μέσα δεν γίνεται, από πού θα περνούν, μετά, τα αυτοκίνητα; Ποιος μπορεί να δώσει μια άλλη απάντηση;
• κυκλο - φ - οριακά 537 09.06.2006
…Στο είδος μας, λοιπόν. Προχωρούν με ταχείς ρυθμούς οι εργασίες αποπεράτωσης του δημόσιου parking Ογλ-Κονταράτου, ήδη κυκλοφορεί τιμολόγιο για ενοικίαση θέσεων. Παράλληλα άρχισαν οι εργασίες διαμόρφωσης της οδού Ερμού, στο τμήμα Ογλ-Κουμουνδούρου, σε πεζόδρομο (όπως είναι σωστό να γίνεται στο Κέντρο, κι όχι αυτή η καρικατούρα της Σπυρίδη, που εμάς εξακολουθεί να μας κάθεται στο στομάχι…).


Στην περίοδο 2007-2010, που ήμουν μέλος της Δημοτικής Αρχής, έθετα το θέμα στα Όργανα και στον Δήμαρχο κάθε τόσο και λιγάκι. Αλλά ΔΕΝ εξασφάλιζα την απαιτούμενη συναίνεση ...
Εύχομαι τούτη η Δημοτική Αρχή να το ολοκληρώσει!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου