Τετάρτη 15 Νοεμβρίου 2023

κυκλο-φ-οριακα 1170, 15 Νοεμβρίου 2023

 

Καλημέρα συμπολίτες, στα μισά του Νοέμβρη, 50 χρόνια μετά από την Εξέγερση στο Πολυτεχνείο, ενάντια στην χούντα των συνταγματαρχών της 21 Απριλίου 1967.

Πάμε κι εμείς στην αυλή του φθινόπωρου / πίσω απ’ τα πετρωμένα στάχυα του καλοκαιριού / πάμε κι εμείς στα παιδιά που κοιμήθηκαν / κάτω απ’ τα ματωμένα νύχια του περιστεριού / πάμε να δεις στην αυλή που μεγάλωσαν / Δυο παιδιά ερωτευμένα / Δυο παιδιά του χαμού (Ιάκωβος Καμπανέλλης, Σταύρος Ξαρχάκος, Νίκος Δημητράτος, 1974, τραγουδιόταν σπαραχτικά από την Τζένη Καρέζη στις μεταπολιτευτικές  παραστάσεις του «Μεγάλου μας Τσίρκου» (πρεμιέρα 22.06.1973), θυμάστε; «Ορέστη απ’ το Βόλο, Μαρία απ’ τη Σπάρτη…»).

Οι Ολλανδοί πραγματογνώμονες κατέθεσαν, λέει, το αναμενόμενο πρώτο πόρισμα μετά την ανάλυση των πλημμυρικών δεδομένων στην Θεσσαλία, είδα κατά τύχη στην «Θεσσαλία tv» και έναν Έλληνα εκπρόσωπο της εταιρείας HVA International. Η οποία Εταιρεία ιδρύθηκε το 1879 και έχει ως κύριο αντικείμενο την λεγόμενη «θετική γεωργία» (positive agriculture) με χιλιάδες projects, όπως αναφέρει η ίδια, σε πάνω από 100 χώρες, που σχεδόν όλες βρίσκονται στην Αφρική, στην Νοτιοανατολική Ασία και στην Νότια Αμερική. Ένα δεύτερο, και εξίσου σημαντικό, καθώς φαίνεται, αντικείμενο της Εταιρείας είναι αυτό που ονομάζεται «post disaster services», «υπηρεσίες μετά την καταστροφή», με αναφορά σε διερεύνηση τρόπων αποκατάστασης μετά από τυφώνες, πυρκαγιές και πλημμύρες. Αυτά τα έψαξα και τα γράφω διότι δυόμιση μήνες τώρα ακούμε «οι Ολλανδοί» και κανείς δεν μας θεώρησε αρκετά αρμόδιους, όλους εμάς τους «απλούς πολίτες» να καταλάβουμε ποιοι είναι και τι ξέρουν παραπάνω αυτοί «οι Ολλανδοί». Από το internet, λοιπόν, φαίνεται, ότι αυτή η εταιρεία έχει τα προσόντα. Και τον Έλληνα εκπρόσωπο ήρεμο και συγκροτημένο τον άκουσα, πέτυχα μια ανάλυση περί Κάρλας, με κριτήρια κόστους-οφέλους (cost-benefit analysis το λένε αυτό). Τώρα, αν και κατά πόσον ξέρει αυτή η Εταιρεία από βουνίσια ρέματα, που ξεκολλάν θεόρατους βράχους και διαλύουν ό,τι βρουν στο πέρασμά τους, δεν γνωρίζω. Ελπίζω να γνωρίζει ο Συγκοινωνιολόγος Καθηγητής στον οποίο Άρχοντας και Πρύτανης, σε αγαστή συνεργασία, ανέθεσαν τα αντιπλημμυρικά έργα του Πολεοδομικού Συγκροτήματος…

Συγκλονίστηκε πρόσφατα, πάλι, η μικρή μας κοινωνία από την παράσυρση πεζού από μοτοσυκλέτα μεγάλου κυβισμού στην οδό Ιάσονος, που είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο βρέφους. Όλα τα κακά της μοίρας, δηλαδή. Πεζός παππούς, βρέφος, μοτοσυκλέτα, φρίκη. «Κοινωνικά αντανακλαστικά», παιχνίδι ευθυνών, η ίδια κυρία Τατιάνα με το «αποκλειστικό βίντεο» κι ο καθένας στα μέσα δικτύωσης να γράφει ό,τι νομίζει – ελευθερία της έκφρασης το λένε αυτό, και μην αγγίζετε. Ένας απαιτούσε διαγραμμισμένες διαβάσεις πεζών σχεδόν σε όλο το μήκος της οδού, ένας άλλος «έριχνε την ιδέα» να απαγορευθεί η κίνηση μοτοσυκλετών μεγάλου κυβισμού μέσα στις πόλεις, ένας τρίτος ήταν «καταπέλτης» με τους μηχανόβιους, ένας τέταρτος τα έβαζε με τον παππού, που άνοιξε την δεξιά πόρτα κι όχι την αριστερή, τουτέστιν καθένας με τη βιόλα του. Ύστερα «κυκλοφόρησε», κρυφίως και υπογείως και τελείως χωρίς αποδείξεις, σενάριο με αλκοόλ. Κατά την γνώμη μας, πολλάκις εκφρασμένη, α) η πόλη είναι ένας χώρος για όλους ανεξαιρέτως, όπου όλοι οφείλουμε να σεβόμαστε, να αγαπάμε και να προστατεύουμε όλους β) το κοινωνικό φαινόμενο «κυκλοφορία» διέπεται από κανόνες, λογικούς, συστηματικούς και πολύ αυστηρούς, τους οποίους οφείλουν όλοι οι εμπλεκόμενοι να τηρούν απαρέγκλιτα, οδηγοί πάντων των οχημάτων, πεζοί πάσης ηλικίας και σωματικής καταστάσεως, άτομα με παντός είδους αναπηρίες. Με αυτό το μπάχαλο που επικρατεί αυτή τη στιγμή στις πόλεις και στους δρόμους στην χώρα της φαιδράς πορτοκαλέας και του κυρίου Snik (βλ. παρακάτω) όλοι είμαστε το ίδιο υπεύθυνοι όταν χάνεται μια ψυχούλα που δεν πρόλαβε να ζήσει. Και κανείς δεν είναι αθώος του αίματος. Εγώ αυτό έχω να πω, και γράμματα γνωρίζω.

Κατά τα λοιπά, είναι προφανές, πλέον, ότι η κολληγιά μεταξύ Άρχοντα και Manollo (group) δεν πέτυχε, το parking Φιλελλήνων  λειτουργεί μοναχό του (!!) και αυτό είναι επικίνδυνο. Ενάντια στο LNG (υγροποιημένο φυσικό αέριο) στον Παγασητικό Κόλπο ετοιμάζονται εκδηλώσεις διαμαρτυρίας στις 8 & 9 Δεκεμβρίου 2023.

Και για να μιλήσουμε ελάχιστα σήμερα για Πολιτισμό, ο άξιος Δημήτρης Πιατάς έχει αναλάβει Καλλιτεχνικός Διευθυντής του ΔΗΠΕΘΕ Βόλου (Δημοτικό Περιφερειακό ΘΕατρο, ένας θεσμός επιχορηγούμενος από το Υπουργείο Πολιτισμού, που καθιερώθηκε, αν δεν κάνω λάθος, από την Μελίνα Μερκούρη). Ευχόμεθα πορείαν ανθόσπαρτον, και καλές παραστάσεις να απολαύσουμε στο Δημοτικό μας Θέατρο, που ορθώς φέρει το όνομα «Βαγγέλης Παπαθανασίου».

Και απ’ το ‘να στ’ άλλο περί Πολιτισμού, και σε αντιδιαστολή προς τους απάνω στίχους του Ιάκωβου Καμπανέλλη, διαβάστε, αφού δεχτείτε την συγγνώμη μου, τους «ελεύθερης έκφρασης» κάτω στίχους του «ράπερ» Snik.

Mommy lay low, το δίνει / Και παίρνει 2 Xannie για να γίνει / Είναι τόσο sexy, icy, VV / Είναι μ@@ρα, έχει κ@@ρα σαν τη Nicki / Βαμμένο νύχι, μάτι / Είναι big boss / Το κράζουν οι π@@νες, but she don't give a fuck / Χορεύει πάνω-κάτω, body low low / Αυτό το baby μου ανήκει, nigga fuck off (Snik, Toquel, MG, 2021).

Σας αγαπώ εξωστρεφώς, γεια σας.

Στην φωτογραφία, ο Γ.Γ. του ΟΗΕ Αντόνιο Γκουτιέρες δηλώνοντας ότι «σε νεκροταφείο παιδιών μετατρέπεται η Γάζα» (και μη κάνοντας τίποτε…)

(δημοσιεύτηκε στην καθημερινή βολιώτικη εφημερίδα "Μαγνησία" (στην 2η σελίδα!) την Τετάρτη 15.11.2023, αρ.φύλλου 4049)

3 σχόλια:

  1. ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΡΑΣ με e-mail:
    Αγαπητέ Μπάμπη, σε διάβασα σήμερα στη ΜΑΓΝΗΣΙΑ. Εύστοχες οι επισημάνσεις σου. Ευχαριστώ.
    Με την αγάπη μου και τον θαυμασμό μου
    Δημήτρης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΚΩΣΤΑΣ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΠΑΡΑΣΧΗΣ με fb:
    Δεν ξέρω αν αυτό το συνονθύλευμα θα πρέπει να λέγεται στίχος. Είναι μεγάλη προσβολή γι' αυτούς που γράψανε πραγματικά στίχους (Σολωμός, Παλαμάς, Ρίτσος, Σεφέρης, Ελύτης κλπ).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΦΕΙΡΟΠΟΥΛΟΣ (Kostas Zaf) με fb:
    Αυτός ( ο Αντόνιο ) κι αν είναι χαμένος στο διάστημα ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή