Παρασκευή, 7 Απριλίου 2017

κυκλο-φ-οριακα 884 5 Απριλίου 2017

"ποδηλατόδρομος", οδός Λήμνου...

Έστησ' ο Έρωτας χορό με τον ξανθόν Απρίλη κι η φύσις ηύρε την καλή και τη γλυκειά της ώρα …
Τούτους τους στίχους έχει γράψει ο Διονύσιος Σολωμός στους «Ελεύθερους Πολιορκημένους», την ώρα που «Αραπιάς άτι, Γάλλου νούς, βόλι Τουρκιάς, τοπ' Άγγλου! Πέλαγο μέγα πολεμά, βαρεί το καλυβάκι…», λίγο πριν την Έξοδο του Μεσολογγίου, στις 10 Απριλίου 1826. Γι αυτό το θέμα της Εξόδου στις 15.02.2017 γράψαμε δυο καλά λόγια για μια πολύ ωραία παρουσίαση που μας έδειξε ο γυμναστής και δεινός ορειβάτης κ. Γιάννης Μάγγος. Σήμερα αισθανόμαστε την ανάγκη να πούμε επίσης εύγε! στους συντελεστές μιας μυσταγωγίας που έλαβε χώρα το περασμένο Σάββατο 1 Απριλίου στο Πνευματικό Κέντρο της Ι.Μ.Δημητριάδος με τίτλο «Νά ζῇ τό Μεσολόγγι». Εστία Θεάτρου «Ἐρινεώς» Βόλου, Μαγνήτων Κιβωτός, Γιάννης Τράντας, Χορωδία Φιλοκαλλιτεχνικού Συλλόγου Μεσολογγίου με μαέστρο Χρήστο Βλαχογιάννη, Σύλβια Τσιμπανάκου, Ευαγγελία Κατούνια, Μαρία Γώγου, τρεις μουσικοί και δύο νεαρές χορεύτριες, μας καθήλωσαν σε μια αξέχαστη βραδιά ποίησης, τραγουδιού και Δόξας.
Τέτοια ωραία να συμβαίνουν στην πόλη μας, να χαιρόμαστε. Άλλα, δυσάρεστα, να μην συμβαίνουν.

Με την καύση του RDF στην ΑΓΕΤ δεν έχουμε καταλάβει πώς πάει το πράγμα. Διαμαρτυρία οργανώθηκε προχθές στην Πλατεία Ελευθερίας, συμμετείχαμε κι εμείς μεταξύ όχι πάρα πολλών συμπολιτών.
Στα σοβαρά ζητήματα με τις χημειοθεραπείες στο Αχιλλοπούλειο φαίνεται ότι βρέθηκαν λύσεις, μετά την σφοδρότητα των αντιπαραθέσεων, που δεν ξέρω ποιους και πώς ωφελούν (οι αντιπαραθέσεις, εννοείται…). Επίσης δεν ξέρω τι συμβαίνει στα υπόλοιπα ελληνικά νοσοκομεία, και μάλιστα στα περιφερειακά – εκτός αν κάποιοι νομίζουν ότι το δικό τους (μας, για την ακρίβεια) νοσοκομείο πρέπει να είναι το κέντρο του σύμπαντος. Γενικώς δεν ξέρω, αλλά θεωρώ ότι αυτά είναι ζητήματα με τα οποία δεν πρέπει να «παίζει» κανείς, πολύ δε περισσότερο δεν πρέπει να κάνει «πολιτική» με αυτά.
Σε αντίθεση, παραδείγματος χάριν, με τους «νέους» ποδηλατοδρόμους με τους οποίους μπορεί κανείς να κάνει ό,τι θέλει.
«Νέο δίκτυο ποδηλατοδρόμων», λοιπόν, έτσι διαβάζω στην 286 σελίδων «Μελέτη διαμόρφωσης ποδηλατοδρόμων στην πόλη του Βόλου σύμφωνα με τις νέες προδιαγραφές, Ιανουάριος 2017». Οι «νέες προδιαγραφές» είναι η απόφαση ΔΟΥ/ΟΙΚ.1920 του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ τ.Β 1053/14-04-2016 και φέρει τον τίτλο «Έγκριση Τεχνικών Οδηγιών για ποδηλατοδρόμους (Υποδομές ποδηλάτων)». Αυτό. Πουθενά τίποτε για «νέες» - για να υπάρχει κάτι «νέο» πρέπει να υπήρξε κάτι «παλιό», αυτές οι Τεχνικές Οδηγίες είναι οι πρώτες στην Ελλάδα με αντικείμενο τους ποδηλατοδρόμους. Δεν είναι νέες, είναι οι πρώτες, κι αυτή την σημαντική διαφορά θα έπρεπε οι συντάκτες της μελέτης να την κατανοήσουν πρώτα και να την αναδείξουν ύστερα. Και δεν είναι προδιαγραφές, είναι τεχνικές οδηγίες, μέρα με νύχτα, μάλλιασε η γλώσσα μου τότε με το δικαστήριο, θυμάσαι; αλλά δεν βαριέσαι, λεπτομέρειες …
Το νέο δίκτυο ποδηλατοδρόμων αυτής της όγδοης, όπως είπανε την περασμένη Τετάρτη, μελέτης είναι πράγματι νέο, είναι μία καινοτομία. Συγκροτείται από διαδρομές με «2.4.1 Αποκλειστική λωρίδα ποδηλάτων παράλληλης ροής με την κυκλοφορία» καθώς και από διαδρομές με «2.4.2 Συνιστώμενη λωρίδα ποδηλάτων» και «2.4.3 Αποκλειστική λωρίδα ποδηλάτων αντίθετης ροής με την κυκλοφορία». Όλα αυτά είναι ζωγραφική επί της ασφάλτου, μία χρωματιστή λωρίδα στην δεξιά άκρη του δρόμου, που τώρα θα την βάψουν κόκκινη, την αμέσως προηγούμενη φορά, μπροστά στα ψαράδικα και στην οδό Λήμνου (φωτογραφία), την είχαν βάψει κίτρινη, μια λωρίδα την οποία υποτίθεται ότι θα την «σέβονται» τα αυτοκίνητα και δεν θα παρκάρουν επάνω της(όπως φαίνεται…). Αν είναι μάλιστα και «αποκλειστική» δεν θα την πατούν καθόλου! Αν είναι «συνιστώμενη» θα την πατούν και θα την συν-χρησιμοποιούν με τα ποδήλατα, κάτι που συμβαίνει και σήμερα, χωρίς ζωγραφική στην άσφαλτο! Η καινοτομία, λοιπόν, βρίσκεται στο κόκκινο, και για να μην πάει ο νους σας στο κακό για την ακρίβεια στο σκούρο κεραμιδί χρώμα με το οποίο θα διακοσμηθεί η γκρίζα άσφαλτος.
Υπάρχει και ένα σημείο όπου η διαδρομή γίνεται σε «2.4.4 Διάδρομο ποδηλάτων», ο οποίος απαιτεί, σύμφωνα με τις Τεχνικές Οδηγίες, «φυσικό διαχωρισμό» από την μηχανοκίνητη κυκλοφορία με νησίδα ή κράσπεδο, πλάτους τουλάχιστον 30 cm και ύψους 15-17 cm. Δηλαδή έτσι όπως ήταν οι προηγούμενοι ποδηλατόδρομοι του Βόλου, αυτοί που καταστράφηκαν. Το σημείο αυτό είναι στην Οδό Παραπλεύρως Πάρκου (Νέας Ιωνίας), στα τμήματα Ηρώων Πολυτεχνείου-Εθνικών Αγώνων και Δοξοπούλου, που είναι ένας γενικά μη κυκλοφορούμενος από αυτοκίνητα δρόμος ανάμεσα στο Πάρκο και το Στρατόπεδο, όπου ειλικρινά δεν καταλαβαίνω γιατί χρειάζεται να κατασκευαστεί εκεί ποδηλατόδρομος!
Η επόμενη «καινοτομία» βρίσκεται στο δίκτυο καθ’ αυτό. Μετά από επτά (7) ανάλογες μελέτες δικτύου ετούτη εδώ είναι η πιο «μίνιμαλ», θα πω. Αυτή που κάνει την μεγαλύτερη προσπάθεια να μην στενοχωρήσει τα καημένα τα αυτοκίνητα και παρ’ όλα αυτά ούτε αυτό δεν καταφέρνει.
Περισσότερα την επόμενη φορά. Γεια σας.
(δημοσιεύτηκε στην βολιώτικη "Θεσσαλία" την Παρασκευή 07.04.2017 διότι ο αρμόδιος Γιώργος Τσιγκλιφύσης έσπασε το χέρι του και μπήκε στο Νοσοκομείο την Τετάρτη...)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου