Τετάρτη, 16 Δεκεμβρίου 2015

κυκλο-φ-οριακα 831 16.12.2015



Αργία. Δευτέρα 14 Δεκεμβρίου 2015, ημέρα σημαντική για την Ιστορία του Βόλου. Η πόλη έχει τεθεί σε υποχρεωτική αργία, η πόλη αυτή την ώρα δεν έχει Δήμαρχο. Καλημέρα συμπολίτες, το ζούμε κι αυτό. Αφού ζήσαμε μία παραίτηση Δημάρχου τον Μάιο του 2000 (που δεν ήταν αναμενόμενη), ζούμε τώρα, Δεκέμβριος 2015, και μία κατά νόμον – λόγω παραπομπής σε δίκη για πράξεις κακουργηματικού χαρακτήρα – αργία Δημάρχου (που ήταν, καθώς έλεγαν οι γνωρίζοντες, αναμενόμενη, από τις εκλογές του 2013 ακόμη).
Πώς και σε ποιο βαθμό θα επηρεάσει αυτή η αργία την πόλη, σύντομα θα φανεί, έχουμε να ζήσουμε ακόμη πολλά, καθώς διαφαίνεται. Και αναρωτιέμαι, συμπολίτες, αναρωτιέμαι κάθε μέρα, και προσπαθώ να καταλάβω, κι απάντηση συνολική και πειστική δεν βρίσκω στα πώς και στα γιατί.
Είπαμε: Ο νοών νοείτω και ο κατανοών κατανοείτω, ετούτη η στήλη δεν είναι εγκυκλοπαίδεια να τα γράφει όλα με το νι και με το σίγμα.
Εγκυκλοπαίδεια, ας πούμε, είναι η διαδικτυακή DIKIpedia, η (κατά τον ορισμό των δημιουργών της) «ψηφιακή βιβλιοθήκη του Δημοτικού Κέντρου Ιστορίας και Τεκμηρίωσης Βόλου», του γνωστού μας ΔΗ.Κ.Ι. δηλαδή. Εκεί, λοιπόν, στην σελίδα «Αρχείο Δήμου Βόλου», υπάρχει ένα συνοπτικό ιστορικό του Δήμου Βόλου, που παρέχει πολλά στοιχεία σε κάθε ενδιαφερόμενο, κυρίως για την διαδοχή των Δημάρχων και για τις σημαντικές αποφάσεις που αφορούν τον Δήμο Παγασών από το 1881 και Βόλου από το 1954. Και το σημείωμα καταλήγει: «...Ακολούθησαν ο Μιχάλης Κουντούρης (1978-1990 και 1999-2000), ο Δημήτρης Πιτσιώρης (1990-1998), ο Κυριάκος Μήτρου, (2000-2006), και ο Αλέκος Βούλγαρης από το 2007 έως σήμερα. Το Δημοτικό Συμβούλιο αποτελείται από 31 αιρετά μέλη (Π.Δ. 323/1989).» (οι υπογραμμίσεις δικές μου). Το διάβασα και το ξαναδιάβασα και είπα μήπως χάζεψα, κι έχουμε σήμερα ακόμη Δήμαρχο τον Αλέκο Βούλγαρη; Και το πιο «περίεργο» είναι ότι αμέσως παρακάτω, στον πίνακα με όλους τους Δημάρχους, από το 1881 μέχρι και σήμερα, εκεί υπάρχουν και ο Πάνος Σκοτινιώτης και ο Αχιλλέας Μπέος!! Ποιος «ξέχασε» να ενημερώσει το συνοπτικό ιστορικό; Κι ακόμη: το Δημοτικό Συμβούλιο δεν αποτελείται από 31 αλλά από 49 αιρετά μέλη μετά την εφαρμογή του Προγράμματος «Καλλικράτης», ήτοι ήδη από 01.01.2011, κοντά 5 χρόνια πριν!! Κανείς δεν σκέφτηκε να επικαιροποιήσει την DIKIpedia;;
Θα μου πείτε πάλι το γνωστό «ποιος νοιάζεται για τέτοιες λεπτομέρειες...» και θα σας απαντήσω ότι το διαδίκτυο έχει εξελιχθεί, πλέον, στην σχεδόν μοναδική πηγή πληροφόρησης των μαθητών, των σπουδαστών, των ακαδημαϊκών, των μελετητών, των ερευνητών και όλων όσων, εν πάση περιπτώσει, ενδιαφέρονται να βρουν κάποια στοιχεία για οτιδήποτε. Και μια πόλη που ενδιαφέρεται για την Ιστορία της οφείλει να προσέχει τα στοιχεία που κοινοποιεί.
Ύστερα περνάω μια βόλτα και από την επίσημη ιστοσελίδα του Δήμου Βόλου, σύνθεση του Δημοτικού Συμβουλίου, «σαν να μην πέρασε μια μέρα...», που λέει και το τραγούδι, τι ωραία-τι καλά, ονόματα και παρατάξεις, ένας σύμβουλος έχει παραιτηθεί και αντικατασταθεί – ο νέος δεν φαίνεται πουθενά, ένα σωρό σύμβουλοι ένθεν κακείθεν έχουν ανεξαρτητοποιηθεί – παραμένουν στις «αρχικές» παρατάξεις τους σύμφωνα με την επίσημη διαδικτυακή πύλη του Δήμου. Κανείς δεν σκέφτηκε να επικαιροποιήσει την ιστοσελίδα dimosvolos.gr;;

Και ύστερα παίρνω (πάλι…) τους δρόμους. Άκουσα μετά χαράς ότι δεν θα παραληφθεί η κυματοειδής ασφαλτόστρωση του Περιφερειακού στο τμήμα από κόμβο Αγ. Παρασκευής μέχρι κόμβο Φυτόκου προς Λάρισα και ότι θα αντικατασταθεί. Να δούμε. Τώρα γίνεται (έγινε;) η ασφαλτόστρωση στο ακριβώς απέναντι τμήμα. Όσο να πεις, μια αγωνία την έχω. Με τον Περιφερειακό ποτέ δεν ξέρω…
Όπως δεν ξέρω και πολλά σχετικά με το Αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου, για το οποίο μέγας θόρυβος γίνεται τον τελευταίο καιρό, κυρίως διότι η «εταιρία χαμηλού κόστους» RYNAIR (στα ελληνικά Ράιανεαρ) σταμάτησε να έχει στους προορισμούς της το αεροδρόμιό μας. Και γιατί σταμάτησε; Διότι σταμάτησε η Περιφέρεια να την επιδοτεί, χρηματοδοτεί, όπως θέλετε πείτε το. Διότι η καλή εταιρία (και όχι μόνο αυτή, φυσικά, όλες οι ανάλογες) για να φέρει τα αεροπλάνα της και τους επιβάτες τους σε ένα περιφερειακό αεροδρόμιο σαν το δικό μας (δεν ξέρω τι κάνει στα μεγάλα) ζητάει χρήματα! Αυτά τα χρήματα η καλή εταιρία τα έπαιρνε μέχρι πέρυσι από την Περιφέρεια Θεσσαλίας, η οποία Περιφέρεια, που ούτως ή άλλως δεν διαθέτει πακτωλό χρημάτων, τα αφαιρούσε τα προηγούμενα χρόνια κυρίως από τα υπάρχοντα κονδύλια για την εν γένει τουριστική προβολή του Νομού Μαγνησίας. Επιδοτούσε, δηλαδή, έμμεσα τις ωφελούμενες από την διακίνηση των επιβατών-πελατών τουριστικές επιχειρήσεις και βεβαίως αρκετούς πολίτες που ταξίδευαν με φτηνά εισιτήρια. Αν έχω καταλάβει καλά, αυτή η συναλλαγή της Περιφέρειας με την συγκεκριμένη εταιρία διακόπηκε από τα όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης για λόγους ανταγωνισμού, χωρίς, βέβαια, να διακοπεί και η δυνατότητα αυτών των εταιριών να ζητάνε «επιδότηση γραμμής». Έτσι φαίνεται ότι έχουν τα πράγματα, και για να ξανάρθει η Ράιανεαρ θέλει πάλι χρήματα και ποιος θα της τα δώσει;; Εδώ σε θέλω, κάβουρα, να περπατάς στα κάρβουνα!
Όλα καλά κι όλα ωραία, συμπολίτες, και μην …αργείτε, η πόλη σάς-μάς χρειάζεται. Γεια σας.
(δημοσιεύτηκε στην βολιώτικη "Θεσσαλία" την Τετάρτη 16.12.2015)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου