Τετάρτη 7 Οκτωβρίου 2015

κυκλο-φ-οριακα 824 07.10.2015



Τετάρτη πάλι, Καλημέρα συμπολίτες. «Έφτασε η Τετραδίτσα, πάει η βδομαδίτσα», έλεγε η γιαγιά μου η Μαρία, εκ Μ(ο)υρεσίου την καταγωγήν έλκουσα. Μετά τις μεγάλες καταστροφές στην Σκάλα Λακωνίας, στην περιοχή της Καλαμάτας, στην Κεφαλονιά (τι έχει τραβήξει αυτό το νησί…!) και στην δική μας Σκόπελο, να τώρα και οι οκτωβριανές λιακάδες και υψηλές (δια την εποχήν) θερμοκρασίες. Ένας «τρελός» καιρός, που πλήττει τοπικά και επιλεκτικά, σήμερα εδώ, αύριο ποιος ξέρει πού, με μια βία πρωτόγνωρη για τα ελληνικά δεδομένα. Κάποιοι λένε ότι τα φαινόμενα οφείλονται στο Ευρωπαϊκό «Ελ Νίνιο», το οποίο οφείλεται στην ταλάντωση του Βόρειου Ατλαντικού Ωκεανού (φαινόμενο ΝΑΟ, North Atlantic Ocsillation). Ή αντίστοιχη ταλάντωση του Ειρηνικού Ωκεανού έχει πάρει το όνομα «El Nino» (με περισπωμένη πάνω απ’ το n) και οφείλεται σε διαφορές θερμοκρασίας. Στον Ατλαντικό οφείλεται σε διαφορές ατμοσφαιρικής πίεσης στην επιφάνεια της θάλασσας, ανάμεσα στα νερά της Ισλανδίας και των Αζορών. Ανακαλύφθηκε το 1920 από τον Sir Gilbert Walker (1868-1958) και έκτοτε μελετάται από τους αρμόδιους επιστήμονες, οι οποίοι ισχυρίζονται ότι δεν έχει καμία σχέση με την λεγόμενη κλιματική αλλαγή, που οφείλεται στο φαινόμενο του θερμοκηπίου, δηλαδή στην αύξηση του διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα.

Μπερδεμένα πράγματα, συμπολίτες. Όσο ο άνθρωπος μελετάει την φύση που τον περιβάλλει (και πολύ καλά κάνει) τόσο ανακαλύπτει πόσο περίπλοκη είναι αυτή η φύση. Όταν δε, με τις ενέργειές του, παρεμβαίνει σ’ αυτή την περιπλοκή, τόσο περισσότερο περιπεπλεγμένα γίνονται τα φυσικά φαινόμενα.

Αφήστε που υπάρχει (η μήπως δεν υπάρχει πια;) και η περίφημη «τρύπα του όζοντος», για την οποία δεν ακούμε κάτι τον τελευταίο καιρό – τρύπα ήταν, μπορεί και να μπαλώθηκε, πού ξέρεις;


Ανεξάρτητα από όλα αυτά, τρία (3) κρουαζιερόπλοια κατέπλευσαν στον λιμένα του Βόλου ταυτοχρόνως την Κυριακή 4 Οκτωβρίου 2015, τα Costa Pacifica (3.157 επιβάτες, 1.215 πλήρωμα), Voyager (438 επ. 324 πλή) και Europa II (387 επι, 466 πλή), δηλαδή με συνολικά 5.987 ανθρώπους μέσα τους. Εντυπωσιακός ο αριθμός. Και προσέξτε και την αναλογία του πληρώματος προς τους επιβάτες, πόσοι άνθρωποι βρίσκουν δουλειά σ’ αυτά τα πλωτά ξενοδοχεία, και τι υπηρεσίες παρέχουν αυτοί οι άνθρωποι στους ευτυχείς επιβάτες. Ο κλάδος της κρουαζιέρας στις θαλάσσιες μεταφορές ανθεί και ο Βόλος φαίνεται ότι παίρνει ένα καλό μερίδιο απ’ αυτή την πίτα, με τη «βοήθεια» και των διαρκών συγκρούσεων στην αενάως ανήσυχη Μεσόγειο. Εντυπωσιακά επίσης τα στοιχεία που έδωσε ο ναυτικός πράκτορας αυτών των τριών κρουαζιεροπλοίων κ. Άγγελος Πετινάρης σχετικά με τους προορισμούς των επιβατών, μετά την αποβίβασή τους στο λιμάνι. Αθροίσαμε 1.094 άτομα που μετακινήθηκαν προς Μετέωρα, Μακρυνίτσα-Πορταριά και Μηλιές για το Τρενάκι του Πηλίου. Τα υπόλοιπα 4.893 άτομα παρέμειναν στον Βόλο – βέβαια σ’ αυτόν τον αριθμό περιλαμβάνονται και τα μέλη του πληρώματος, που δεν ξέρουμε ακριβώς αν και σε ποιον αριθμό αποβιβάζονται από το πλοίο. Όπως και να ‘χει, τα νούμερα είναι μεγάλα. Μην ξεχνάτε επίσης ότι για να πραγματοποιηθεί αυτή η μετακίνηση των περίπου 1.100 ανθρώπων χρειάζονται 22 πούλμαν των 50 θέσεων, άρα η κρουαζιέρα δίνει πολλή δουλειά και στις οδικές μεταφορές.

Με την αγορά του Βόλου δεν είμαστε αρμόδιοι να ασχοληθούμε. Διαβάζουμε και ακούμε. Κλειστά, ανοιχτά μαγαζιά, ποιοι και πώς και πότε, ωφελούμενοι και μη, ολόκληρη ιστορία, που κρατάει χρόνια και δεν βλέπουμε να καταλήγει. Εμάς εκείνο που μας κάνει μεγάλη εντύπωση είναι ότι στην παραλία του Βόλου δεν υπάρχει ούτε ένα μαγαζί με σουβενίρ για τους τουρίστες (αν κάνουμε λάθος, μας διορθώνετε). Δεν ξέρουμε γιατί συμβαίνει αυτό, πάντως στις περιπλανήσεις μας ανά την Ελλάδα δεν έχουμε συναντήσει τόπο που να τον επισκέπτονται τουρίστες και να μην έχει τέτοιου είδους μαγαζιά. Κι εδώ μιλάμε αφ’ ενός για ένα πλήθος τουριστών, σχεδόν όλον τον χρόνο, και αφ’ ετέρου για ένα πλήθος τοπικών σουβενίρ με την Αργώ, τους Κενταύρους, τα αρχαιολογικά, το Τρενάκι, το δομημένο και φυσικό περιβάλλον, ένα πλήθος.

Σύντομα θα βγει, υποθέτω, σε καρτ ποστάλ και η οδός Δημητριάδος με τα παρτεράκια της, που εύχομαι να διατηρηθούν έτσι ωραία για πολλά χρόνια – δεδομένου ότι έχω πολλάκις διατυπώσει απ’ αυτή την στήλη την πεποίθησή μου ότι στην χώρα μας όλα τα έργα είναι εύκολο να κατασκευαστούν αλλά πολύ δύσκολο να συντηρηθούν…

Στην θάλασσα αφιερωμένα τα σημερινά κυκλο-φ-οριακά, ας μείνουμε εκεί, υπάρχει καιρός πολύς για την στεριά. Στην φωτογραφία, τραβηγμένη από εμάς, το μεγάλο ιστιοφόρο κρουαζιερόπλοιο Club Med II ανοιχτά από τις εγκαταστάσεις του ΟΕΑΝΑΒ, στο λιμανάκι του Αγίου Κωνσταντίνου. Γεια σας.
(δημοσιεύτηκε στην βολιώτικη "Θεσσαλία" την Τετάρτη 07.10.2015)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου