Τετάρτη 4 Ιουνίου 2025

κυκλο-φ-οριακα 1238, 4 Ιουνίου 2025


Καλημέρα και Καλόν Μήνα συμπολίτες και απανταχού αναγνώστες.

«Η Κυβέρνηση έχει αποδείξει, με πράξεις και όχι λόγια, ότι δεν υπάρχει η παραμικρή ανοχή σε νοσηρά φαινόμενα βίας και παραβατικότητας, είτε αυτά εμφανίζονται στα γήπεδα, είτε στα πανεπιστήμια, είτε οπουδήποτε αλλού», δήλωσε την Δευτέρα το πρωί ο κυβερνητικός εκπρόσωπος και ανέβαλε, με απόφαση του Αναπληρωτού Υπουργού Αθλητισμού κ. Βρούτση, τον επίμαχο αγώνα μπάσκετ μεταξύ Παναθηναϊκού και Ολυμπιακού, που ήταν να γίνει την σήμερον Τετάρτη στο ΟΑΚΑ. Το διάβασα και ανατρίχιασα αδέρφια, τι να σας λέω; καμία ανοχή στην παραβατικότητα! Και στον Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε (Οργανισμός Πληρωμών και Ελέγχου Κοινοτικών Ενισχύσεων Προσανατολισμού και Εγγυήσεων) τι έγινε, αδέρφια; εκεί δεν υπάρχει παραβατικότητα; μόνο στους διαφόρων ειδών χουλιγκάνους και στους νεολαίους με τις σημαίες της Παλαιστίνης υπάρχει; Δεν περνάει μέρα που να μην επιβεβαιώνεται η άποψή μου περί της Συμμορίας των Αθώων – με Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης τον εξαίρετο κύριο Μαυρουδή Βορίδη ξεκίνησε το πανηγύρι, ο κύριος παραμένει Υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου, πώς είναι δυνατόν να διαλευκανθεί το σκάνδαλο;

Κατά τα λοιπά, μέσα οι ακριβοπληρωμένοι παίχτες παίζουν (μπάσκετ, καλαθόσφαιρα) κι απ’ έξω τα παιδία, καλοβολεμένα και αβόλευτα, παίζει εν ου παικτοίς, ευτελίζουν ό,τι τελευταίο υπάρχει ακόμα σε τούτη τη χώρα σε επίπεδο διασκέδασης. Μια χαρά περνάμε, είναι βέβαιο αυτό. Και ο Πρωθυπουργός της Ανάπτυξης θα έρθει, λέει, αύριο Πέμπτη στα μέρη μας, για να επισκεφτεί την γνωστή μας ΜΕΤΚΑ (πριν από μια εβδομάδα επισκέφτηκε την Lafarge στο Μυλάκι), είμαι περίεργος αν θα συναντηθεί και με τον Άρχοντά μας, τον οποίο, ως γνωστόν, στο εγγύς παρελθόν έχει αποκαλέσει «Δημαρχάρα».

Και στα νερά του Παγασητικού ρύπανση επιβεβαιωμένη και από το ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε (Ελληνικό Κέντρο Θαλασσίων Ερευνών), υπεύθυνος κανείς! Τώρα διαβάζω ότι «στήνεται μηχανισμός εποπτείας για να ελέγχεται συνεχώς το τι πέφτει στον Παγασητικό» πρωτοστατούσης της Περιφερείας μας. Να το δω και να το πιστέψω, άλλο τίποτε δεν λέω. Και να δω, επίσης, όχι μόνο τι πέφτει αλλά και ποιος το ρίχνει αυτό που πέφτει, διότι τίποτε δεν πέφτει από μόνο του πέραν του μήλου το οποίο απλώς πέφτει κάτω απ’ τη μηλιά…

Διαβάζω επίσης ότι η Περιφέρειά μας ετοιμάζει ενημερωτική εκδήλωση με θέμα «Η μετάβαση προς μία κλιματικά ουδέτερη Περιφέρεια». Τι είναι, άραγε, μία κλιματικά ουδέτερη Θεσσαλία; Τι είναι το ουδέτερο κλίμα, ούτε κρύο ούτε ζέστη χειμώνα-καλοκαίρι; Θα βρέχει να ποτίζονται τα χωράφια ή δεν θα βρέχει για να μην χαλάνε τα φωτοβολταϊκά; Δεν θα φυσάει για να μην χαλάνε οι παραλίες και τα λιμάνια ή θα φυσάει για να δουλεύουν οι ανεμογεννήτριες; Δεν θα παράγεται επιβλαβές CO2 από υπάρχουσες βιομηχανίες ή δεν θα υπάρχουν βιομηχανίες; Τι δεν καταλαβαίνω, στον καιρό της τεχνητής νοημοσύνης, ο αδαής;

Πλησιάζει στην ψήφιση στην Βουλή το από την αρχή του χρόνου σε διαβούλευση «Νέο κυρωτικό πλαίσιο του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και λοιπές διατάξεις για την ασφαλή κινητικότητα» με το οποίο, κατά βάσιν, απλώς κωδικοποιούνται οι παραβάσεις σε κατηγορίες και υποκατηγορίες και μεγαλώνουν τα πρόστιμα και οι ποινές. Εμείς εδώ έχουμε κατ’ επανάληψη επισημάνει ότι «ο φίλος μας ο ΚΟΚ» (ποιος θυμάται αυτή την ωραία τηλεοπτική εκπομπή-παιχνίδι κυκλοφοριακής αγωγής στην ΕΤ2 το 1987, με την Μαριάννα Τόλη και τον Βασίλη Τσιβιλίκα;) δεν (πρέπει να) είναι ένα ποινολόγιο, (πρέπει να) είναι τρόπον τινά «ευαγγέλιο», ένας μπούσουλας ζωής στην πραγματικότητα (δεδομένου ότι οι περισσότερες παραβάσεις του καταλήγουν σε μικρότερες ή μεγαλύτερες περιπέτειες της ίδιας της ζωής). Το νέο, λοιπόν, νομοθέτημα δεν αλλάζει τα όσα ξέρουμε για την οδική κυκλοφορία. Εισάγει δύο καινούργιες έννοιες, που θα μας απασχολήσουν πολύ στο μέλλον: την έννοια της «διήθησης» και την συντομογραφία Ε.Π.Η.Ο, που σημαίνει Ελαφρά Προσωπικά Ηλεκτροκίνητα Οχήματα και αναφέρεται στα γνωστά μας, πλέον, «πατίνια», τα οποία πιάνουν υψηλές, για την συγκρότησή τους, ταχύτητες και τα οποία, από πλευράς Κώδικα, θεωρούνται ως ποδήλατα (άρθρο 3, Ορισμοί).

Ως διήθηση (ψάχνανε λέξη και βρήκαν την μάλλον χειρότερη) νοείται η κίνηση μοτοποδηλάτων και μοτοσυκλετών ανάμεσα στις λωρίδες των κινούμενων αυτοκινήτων της ίδιας κατεύθυνσης, κάτι που μέχρι τώρα απαγορεύεται αλλά συμβαίνει κατά κόρον και τώρα πάει να νομιμοποιηθεί. Εγώ θεωρώ, και το καταθέτω επισήμως στην διαβούλευση, ότι είναι λάθος αυτή η νομιμοποίηση. Καθιστά ακόμη πιο επικίνδυνη από όσο είναι την κίνηση των μηχανοκίνητων διτρόχων σε συμφορημένους δρόμους, προκαλεί ακόμη μεγαλύτερη ανησυχία στους συμμετέχοντες οδηγούς αυτοκινήτων για μικροσυγκρούσεις, γρατσουνιές, καθρέφτες κλπ. και αποθρασύνει τους ήδη θρασείς αναβάτες.

Για τα Ε.Π.Η.Ο το σχέδιο αναφέρει περιορισμούς, όρια, παραβάσεις, είναι γεγονός ότι κάνει μια καλή προσπάθεια μπας και πειθαρχηθεί αυτός ο καινούργιος κυκλοφοριακός μπελάς – χωρίς πολλές ελπίδες επιτυχίας, θα πω εγώ, και μη προς κακοφανισμόν σας, καθώς είναι δύσκολη και η σχετική αστυνόμευση. Εκείνο που δεν βλέπω είναι το ζήτημα της αδειοδότησης της λειτουργίας ενός τέτοιου συστήματος σε μία πόλη. Ενώ σε πολλά σημεία αναφέρονται «παραβάσεις για αυτόν που θέτει σε κυκλοφορία…» πουθενά δεν λέει ποιος ξέρει ποιος πού και πώς είναι ο υπόψιν «κυκλοφορητής» (sic), ο οποίος είναι, φυσικά, και ο εισπράκτωρ του όλου εγχειρήματος.

Είναι κι αυτή η ανοησία με το ναι μεν αλλά όριο ταχύτητας στους οικισμούς ή 50 km/h ή 30 km/h! Έχουμε καιρό. Και κλείνουμε με δύο πανηγυρικές επιβεβαιώσεις της στήλης: α) ο Βόλος έχει το χειρότερο internet και β) ιδρύεται Αντιπεριφέρεια Βορείων Σποράδων!

Σας αγαπώ ηδυπαθώς, γεια σας.

Στην φωτογραφία, τα κορίτσια μας στην Ακρόπολη, Φεβρουάριος 1999, φωτο (ΧΣ).

δημοσιεύτηκε στην καθημερινή βολιώτικη εφημερίδα "Μαγνησία" (στην 2η σελίδα) την Τετάρτη 04.06.2025, αρ.φύλλου 4417)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου