Πέμπτη 18 Μαρτίου 2021

κυκλο-φ-οριακα 1052, 18 Μαρτίου 2021

 

το τραινάκι Decauville στο Πεδίον του Άρεως 1992

Καλή (Τεσ)Σαρακοστή συμπολίτες. Με το καλό να φτάσουμε και στο Άγιο Πάσχα, το δεύτερο που κατά πάσα πιθανότητα θα γιορτάσουμε στα μπαλκόνια και μακριά από τις εκκλησίες.

Διότι, αδέρφια, κι αυτό το παραμύθι με τα εμβόλια δράκο έχει. Και μάλιστα μεγάλον. Και βρήκαμε, πάλι, τρόπο, εδώ στην Ελλάδα, να παραπέμπουμε το κρίσιμο θέμα του εμβολιασμού στην ατομική ευθύνη του/της κάθε ταλαίπωρου-ης ετών 60 και κάτι. Είναι παραπάνω από σαφές, νομίζω, ότι έχει χαθεί και ο έλεγχος αλλά και, αντίστοιχα, η εμπιστοσύνη σ’ αυτόν τον (και να με συμπαθάτε για τον χαρακτηρισμό) συρφετό των «ειδικών», που παίρνουν σβάρνα τα κανάλια και τα πρωινάδικα (υπάρχουν βέβαια και οι αντίστοιχες συμπάθειες…) και λένε ό,τι τους κατέβει, κυριολεκτικά. Έχει κουραστεί η ψυχή μου, ειλικρινά. Τόλμησε και η αρμόδια Κυρία Κοτανίδου να ξεστομίσει ότι η αρμόδια επιτροπή των 30-40 ατόμων έχει χάσει τον βηματισμό της και πέσανε όλοι να την φάνε.

Από κοντά κι ο Νονός Άδωνις, ο αθώος Κυρανάκης, ο σιωπηλός Χρυσοχοΐδης, το ντουετάκι Πρωθυπουργός-Αρχηγός Αξιωματικής Αντιπολίτευσης και οι λοιποί συγγενείς και φίλοι, έρχεται και δένει το γλυκό και το ρίχνει, ο άλλος, γενικά, στις συναθροίσεις και τα πάρτυ. Τα δε πρόστιμα πέφτουν βροχή, ξέρει κανείς αν πληρώνονται;

Άκρη δεν βρίσκεται συμπολίτες, ούτε το δίκιο είναι κάτι το προφανές. Ακόμα και σε ένα τόσο δευτερεύον θέμα, όπως είναι το χρώμα των περιοχών της Ελλάδας είναι ανίκανοι να βρουν μια σωστή λύση. Κόκκινο-βαθύ κόκκινο, υπάρχει, το έχουμε ξαναπεί, και το κεραμιδοπορτοκαλοκοραλοκόκκινο της καλής κυρίας Μιραράκη, άλλο χρώμα η παλέτα δεν έχει – μου φαίνεται πραγματικά πολύ αστείο και συνάμα πολύ βλακώδες να μην μπορούν τα αστέρια της Πολιτικής Προστασίας να φτιάξουν έναν χάρτη με π.χ. πορτοκαλί και κόκκινο ως διαβαθμίσεις. Πάμε στα ενταύθα.

Στην ερώτησή μας τι γίνεται με την διαμάχη ΔΕΥΑΜΒ-ΕΡΓΗΛ έμμεση πλην σαφέστατη απάντηση πήραμε από την απόφαση του Οργανισμού Λιμένος Βόλου (ΟΛΒ) να καταβάλει απ’ ευθείας στους λογαριασμούς της ΕΡΓΗΛ τα χρωστούμενα στην ΔΕΥΑΜΒ για χρήση νερού. Τουτέστιν, μας τα παίρνει κανονικά η ΕΡΓΗΛ και το λιοντάρι που βρυχόταν κάποια στιγμή έχει μετατραπεί σε …πάπια.

Φαίνεται ότι οι τέσσερεις βουλευτές μας κατάφεραν μία ακόμη εμβολιαστική γραμμή στο Νοσοκομείο, προκειμένου να περιοριστεί κάπως ο ξενιτεμός του λαού σε Ζαγορά, Αργαλαστή και Βελεστίνο. Να τους το πιστώσουμε. Βεβαίως δεν κατάφεραν ακόμη να λάβουν θέση επί της τραγικής διαμάχης των Αρχόντων της πόλεως με το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας – μετά και τις δηλώσεις του κυρίου προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου περί νερατζιών έχω σηκώσει τα χέρια ψηλά, παραδίνομαι! Επίσης δεν κατάφεραν να βρούνε θέση σχετικά με τις γραμμές του Τραίνου του Πηλίου, όπου για μία ακόμη φορά ρεζίλι των σκυλιών στο Πανελλήνιο γίναμε, και είναι σαφείς οι ανακοινώσεις τόσο του δικού μας Συλλόγου Αρχιτεκτόνων όσο και του Συλλόγου Φίλων του Σιδηροδρόμου, ενός Συλλόγου που πολύ μας είχε βοηθήσει τότε που παλεύαμε για την επαναλειτουργία του Τραίνου – τότε που σίγουρα ο Άρχων, αλλά κατά πως φαίνεται και πολλοί υποδεέστεροι, δεν ζούσαν στον Βόλο…

Απάντηση δεν λάβαμε σχετικά με τα ξύλα από τα κομμένα δέντρα. Όμως λάβαμε σχετικά με τα λεωφορεία των Υπεραστικών ΚΤΕΛ στην Πρωτεύουσα, ο Κύριος Κολυνδρίνης, Πρόεδρος του δικού μας ΚΤΕΛ, επικοινώνησε μαζί μας, κάναμε μια ωραία συζήτηση και θα τα πούμε την άλλη φορά. Διότι τώρα άλλα προέχουν.

Αύριο 18 Μαρτίου παραδίδεται το parking Φιλελλήνων-Δημητριάδος. Σημαντική μέρα και περιμένουμε να δούμε τι σόι παράδοση θα είναι αυτή. Ετοιμάζεται ανάπλαση της Πλατείας Πανεπιστημίου, στην οποία εμείς πρώτοι από όλους, αδέρφια του σήμερα, το 1989, πριν ακόμη δημιουργηθεί η Πλατεία, μαζί με τους άλλους δυο Συγκοινωνιολόγους Γιώργο Τουλουμάκο και Νίκο Τρίμη προτείναμε να κατασκευαστεί υπόγειο parking. Και η πρόταση παρέμεινε ενεργή μέχρι το 2011, όπου από την Απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου 617/2011 μαθαίνουμε ότι «Το Συμβούλιο της Επικρατείας έχει κρίνει ότι δεν είναι δυνατή η κατασκευή (parking) κάτω από κοινόχρηστο χώρο πρασίνου, αφού υπάρχει ασυμβατότητα της συγκεκριμένης χρήσης με τον προορισμό του υπερκείμενου χώρου πρασίνου». Και εκεί έχουμε μείνει. Αν κάτι έχει αλλάξει, πείτε το και σ’ εμάς παρακαλώ.

Ετοιμάζεται επίσης ανάπλαση του πάρκου στο Πεδίον του Άρεως, με Αρχιτεκτονικό Διαγωνισμό, μακάρι να προκύψει κάτι καλό. Και να ξαναλειτουργήσει το καημένο το τραινάκι Decauville του Τσαλαπάτα.

Και τέλος ετοιμάζεται άλλος διαγωνισμός για «έξυπνο» (αγγλιστί smart) Σύστημα Ελεγχόμενης Στάθμευσης. Εδώ πρέπει να πάρουμε μια βαθιά ανάσα. Ένα τέτοιο Σύστημα μελετούσαμε και το 2012-13 στην Βιώσιμη Κινητικότητα, με την προηγούμενη Δημοτική Αρχή, είχαμε έρθει σε επαφή και με εταιρείες που θα μπορούσαν να αναλάβουν το πολύπλοκο αυτό έργο αλλά ομολογώ ευθαρσώς ότι δεν μας έπεισαν. Βεβαίως έχουν παρέλθει έτη 8-9, πολύς χρόνος για την «έξυπνη» τεχνολογία που καλπάζει. Θα περιμένουμε, αλλά επισημαίνουμε ότι χρειάζεται μεγάλη προσοχή από όλους.

Στερνό αντίο στον φίλο και συγκάτοικο επί 6 χρόνια στην Καρλσρούη Θωμά Μπονέλη.

Να προσέχετε τα λύματά σας. Είναι, πλέον, ο μόνος αξιόπιστος δείκτης για την Πανδημία! Γεια σας.

Στην φωτογραφία το Τραινάκι Decauville στο Πεδίον του Άρεως, 1992.

(δημοσιεύτηκε στην 124χρονη (1898-2021καθημερινή βολιώτικη εφημερίδα "Θεσσαλία" την Πέμπτη 18.03.2021, αρ.φύλλου 37.372. παρ' όλο που προστέθηκε ένα έτος η εφημερίδα συνεχίζει να δημοσιεύει στην πρώτη σελίδα το "123 χρόνια") 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου