Τετάρτη 6 Μαρτίου 2019

κυκλο-φ-οριακα 962, 6 Μαρτίου 2019

Καλημέρα συμπολίτες και συμπολίτισσες (αυτό το θηλυκό εμένα δεν μου αρέσει. Δεν είναι ο άντρας πολίτης και η γυναίκα πολίτισσα, δεν υπάρχει αυτό, μιλώντας και για δικαιώματα της γυναίκας μεθαύριο 8 Μαρτίου, και τα δύο φύλλα είμαστε Πολίτες, ισότιμοι και με το «Π» κεφαλαίο). Ψιλοχαθήκαμε πάλι, η ζωή τραβάει τους δικούς της δρόμους και, ως γνωστόν, όταν ο άνθρωπος κάνει σχέδια, ο Θεός γελάει.

Με την δημοσίευση των κυκλο-φ-οριακών 961 που είχαν ως περιεχόμενο την «μπλόφα» με το αριστερό πεζοδρόμιο της οδού Ιωλκού, δέχτηκα σχόλια από έναν καλό φίλο, τον κ. Δημήτρη Καραμπερόπουλο, ο οποίος είναι πρώτα ενεργός Πολίτης, ύστερα μέλος της Ένωσης Καταναλωτών Βόλου και εργάζεται στο Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών του Πανεπιστημίου μας ως Ειδικό Εργαστηριακό Προσωπικό (ΕΤΕΠ). Σας τα μεταφέρω αυτούσια και τα προσυπογράφω «και με τα δυο χέρια»:

«Αγαπητέ Μπάμπη, ανοίγω συζήτηση σχετικά με το «πρωτοποριακό», όπως πολύ εύστοχα ανέφερες, έργο στην οδό Ιωλκού. Για να καταλάβω, υποτίθεται ότι έχουμε σχέδιο για την πόλη μας, το οποίο και υλοποιούμε. Έτσι τουλάχιστον ακούω. Δηλαδή, ο σχεδιασμός αυτός προβλέπει 1.80 μέτρα πεζοδρόμιο σε πολυσύχναστο, κεντρικότατο σημείο, ενώ δίπλα στην άσφαλτο βρίσκονται παράνομα παρκαρισμένα αυτοκίνητα καταλαμβάνοντας 2 μέτρα πλάτος οδοστρώματος; Ακόμα και αν φύγουν τα παράνομα παρκαρισμένα αυτοκίνητα, ο χώρος στην άσφαλτο δεν θα ωφελήσει σε τίποτα. Οι δύο λωρίδες κυκλοφορίας οχημάτων θα παραμείνουν ως έχει. Απλά η αριστερή εξ αυτών θα είναι τεράστια χωρίς λόγο. Γι’ αυτό και παρκάρουν τα αυτοκίνητα εκεί παράνομα, διότι δεν ενοχλούν!!! Γιατί δεν αλλάζουμε χρήση σε αυτόν τον χώρο (2 μέτρα πλάτος), να τον μετατρέψουμε από άσφαλτο σε πεζοδρόμιο και να έχουμε πεζοδρόμιο 4 μέτρων, πιο άνετο και ευρύχωρο ώστε να χωρέσουν όλοι εκεί και να μην στριμώχνονται στο 1.80 πλάτος; Τέτοιο σχεδιασμό έχουμε; Τέτοια πόλη θέλουμε; Απλά ρωτάω και απαντήσεις δεν παίρνω.

Ανακατασκευάζουμε πεζοδρόμιο των 1.80 μέτρων για να στριμώξουμε πεζούς, γονείς με καροτσάκια, ΑΜΕΑ και γενικά όλους αυτούς που κινούνται στο κέντρο, εργάζονται, απολαμβάνουν την βόλτα τους, κάνουν τουρισμό. Τη στιγμή που θα μπορούσαμε να το κάνουμε 4 μέτρα. Και όλα αυτά στον βωμό της βιώσιμης κινητικότητας. Αστείο έτσι; Μάλλον δεν έχει βγει κανείς τους έξω από τη χώρα να δει πως αξιοποιούν εκεί τον δημόσιο χώρο.
Στο παρελθόν, μέσω της Ένωσης Καταναλωτών Βόλου, είχαμε παρουσιάσει πρόταση για το συγκεκριμένο σημείο της πόλης ως πρότυπο με διαπλάτυνση των πεζοδρομίων, δενδροφυτεύσεις, που έθετε σε πρώτο πλάνο τον άνθρωπο και τις δραστηριότητές του κι όχι το αυτοκίνητο, η οποία μάλιστα είχε κατατεθεί στις προηγούμενες δημοτικές αρχές. Ο δημόσιος χώρος είναι κάτι παραπάνω από πολύτιμος για να αναλώνεται σε παράνομα παρκαρισμένα αυτοκίνητα, δίνοντας τα ελάχιστα στους κατατρεγμένους πεζούς. Στην πόλη δεν κατοικούν αυτοκίνητα, αλλά άνθρωποι κι αυτούς οφείλουμε να κάνουμε ευτυχισμένους, δίνοντάς τους χώρο με ευχάριστες και ασφαλείς διαδρομές. Αυτός είναι ο μόνος τρόπος να αφήσει κάποιος το αυτοκίνητό του και να κινηθεί στην πόλη πεζός. Ο Βόλος περπατιέται λένε, αλλά δεν περπατιέται ευχάριστα θα συμπληρώσω εγώ! Μήπως αυτός είναι και ο λόγος που ο Βολιώτης πάει παντού με το αυτοκίνητο του; Μήπως ο πεζός βολιώτης στριμώχνεται στα στενά ή ανύπαρκτα πεζοδρόμια με κάθε λογής εμπόδια, στα σπασμένα πλακάκια και στις παγίδες στο διάβα του, στους κάδους και τα παράνομα παρκαρισμένα οχήματα, ενώ ο οδηγός βολιώτης έχει περισσότερο χώρο, περισσότερη ασφάλεια, πιο ευχάριστες και άνετες διαδρομές και τώρα μάλιστα με τους κυκλικούς κόμβους πιο γρήγορες; Αυτή είναι λοιπόν η απάντηση: Δεν φταίει ο βολιώτης, η πόλη φταίει. Δεν τον σεβάστηκε ποτέ! Δεν πρέπει ποτέ να λησμονούμε ότι όσο περισσότερο χώρο δώσουμε στον πεζό, τόσο περισσότερο θα τον χρησιμοποιεί.»

Θα τα ξαναπούμε, γεια σας.


Οδός Ιωλκού, φωτο-ρεαλιστική απεικόνιση από τον Δ.Καραμπερόπουλο
Συνολική πρόταση για την πόλη: https://www.facebook.com/pg/myVolos/photos/?tab=album&album_id=216092991769443

(δημοσιεύτηκε στην βολιώτικη 121χρονη καθημερινή εφημερίδα "Θεσσαλία" την Τετάρτη 06.03.2019, αρ.φύλλου 36.761)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου