Πέμπτη 31 Ιανουαρίου 2019

κυκλο-φ-οριακα 959, 31 Ιανουαρίου 2019

λεωφορεία στην παραλία

Καλημέρα πανεπιστημιόπληκτοι συμπολίτες! Έ! όχι συμπολίτες, ε! όχι και να καταντήσει ο Βόλος Πανεπιστημιούπολη – τι ακούω κάθε μέρα Θεέ μου;! 30 χρόνια Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας σ’ αυτή την πόλη κι ακόμη υπάρχουν «βολιώτες» (ναι, με διπλά και τρίδιπλα εισαγωγικά) που δεν εκτιμούν την παρουσία του. Φυσικά μπορεί και να αγνοούν πλήρως την παρουσία του, πού ξέρεις; Μπορεί να περνούν έξω από το κτήριο Παπαστράτου και να νομίζουν ότι είναι ακόμη καπναποθήκη, πού ξέρεις, Βόλος είναι αυτός, η μιζέρια και το χάλι μας – δεν υπάρχει περίπτωση να ακούσεις κάτι παρόμοιο στην Λάρισα.
Ύστερα ήρθε και με βρήκε η αυτοκινητοπομπή των καινούργιων απορριμματοφόρων και φορτηγών του Δήμου, βιντεοσκοπημένη από μη επανδρωμένο ιπτάμενο όχημα (στα ελληνικά drone) και πολλαπλώς φωτογραφημένη ανφάς και προφίλ από το έδαφος. Πέρα από το αστείο του πράγματος, η άποψή μου είναι ότι είναι μια πολύ καλή κίνηση για έναν μεγάλο Δήμο σαν τον δικό μας ή ανανέωση του στόλου των οχημάτων, άλλωστε ας μη νομίσει κανείς – στο πλαίσιο του ότι ο Βόλος μόλις προ τετραετίας άρχισε να υπάρχει… - ότι είναι η πρώτη φορά που η Διεύθυνση Καθαριότητας και η Τεχνική Υπηρεσία ανανεώνουν οχήματα, τα οποία οχήματα ταλαιπωρούνται αγρίως στην καθημερινή βιοπάλη. Τώρα απλώς η παραγγελία είναι μεγάλη (42 αν δεν κάνω λάθος), ο τρόπος αποπληρωμής, μέσω χρονομίσθωσης (στα ελληνικά leasing), οδηγεί σε σκέψεις υπερχρέωσης των επόμενων Δημοτικών Αρχών και η «ρωμαϊκού τύπου» παρουσίαση ζωντανεύει κάποιες μνήμες…
Βεβαίως αυτή η αγωνία με την υπερχρέωση των επόμενων Δημοτικών Αρχών έχει οδηγήσει την πόλη και σε σοβαρά λάθη, για παράδειγμα με ένα τέτοιο σκεπτικό δεν αποκτήθηκε με πολύ ευνοϊκούς όρους ολόκληρο το οικόπεδο της βιομηχανίας Γκλαβάνη, που στέκει εκεί, Παπαδιαμάντη-Βερναρδάκη, και ρημάζει άχρηστο στους πάντες. Είναι κι αυτό μια ωραία ιστορία από το πρόσφατο παρελθόν του 2010, για όσους πραγματικά ενδιαφέρονται γι’ αυτή την πόλη.
Ύστερα (η χρονική αλληλουχία ισχύει…) ήρθε ένα τηλεφώνημα από έναν καλόν επιστήμονα και καλόν φίλο, απ’ αυτούς τους καταντημένους του Πανεπιστημίου, να με ρωτήσει τι γνώμη έχω για τον σχεδιαζόμενο κυκλικό κόμβο στο Δημαρχείο, γιατί αυτός έχει πολλές επιφυλάξεις, ενώ βλέπει κάθε μέρα ότι ο σημερινός κόμβος λειτουργεί μια χαρά. Του είπα ότι κι εγώ έχω πολλές επιφυλάξεις, του θύμισα ότι αυτός ο κόμβος σήμερα διεκπεραιώνει 65.000 οχήματα το 24ωρο (κάποτε μαζί κάναμε μετρήσεις κυκλοφοριακού φόρτου σε όλους τους κρίσιμους κόμβους του Πολεοδομικού Συγκροτήματος) χωρίς να παρατηρούνται συστηματικές συμφορήσεις, και τέλος του επεσήμανα την παλαιότερη πρότασή μου που έγινε (παρά δύο) ομόφωνη Απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου Βόλου 220/2008 (μάλιστα, 10 χρόνια πριν…) και λέει «…Συμφωνεί με την τροποποίηση της διαδρομής των λεωφορειακών γραμμών Νο 2, 3, 4, 7, 8, 9 έτσι ώστε το τμήμα τους «Λαμπράκη (από κόμβο Παπαδιαμάντη) – Ιάσονος - Κ.Καρτάλη» να αντικατασταθεί από τη διαδρομή «Λαμπράκη – παραλιακή οδός (είσοδος από τον κόμβο Παπαδιαμάντη) – Αργοναυτών – Κ.Καρτάλη»…», για να γλιτώσει η οδός Ιάσονος από τα μποτιλιαρίσματα που σχεδόν αποκλειστικά οφείλονται στην αριστερή στροφή των λεωφορείων στην Κ.Καρτάλη. Χαλαρά δεν έγινε τίποτε τότε, βέβαια, καθώς αντέδρασαν τα γρι-γρι, τα τσιπουράδικα και ο παρασυρθείς Οργανισμός Λιμένος. Τέλος. (Η φωτογραφία-καρτ ποστάλ, δεκαετίας 1970, αναρτήθηκε από τον κ. Θανάση Γέρμανο στην εξαιρετική σελίδα του facebook «Η Μαγνησία στο πέρασμα του χρόνου»)
Δεν ξέρω τι θα γίνει με τον κόμβο συμπολίτες, ρωτήστε τους αρμοδίους.
Και ύστερα ήρθε και μ’ αποτέλειωσε η «μελέτη» για την καταστροφή της οδού Καραμπατζάκη, με τον ευφημισμό της «ήπιας κυκλοφορίας» και με υπογραφή μεγάλη και τρανή καθηγητή Πανεπιστημίου, που αν διδάσκει αυτό στους φοιτητές του ότι είναι η Ήπια Κυκλοφορία, αν, λέω, γιατί σε κάποιες συνεντεύξεις του άλλα πράγματα και πολύ ωραία τα έλεγε, αν, λοιπόν, αυτό το πράγμα που σχεδίασε είναι δρόμος ήπιας κυκλοφορίας, εγώ είμαι η μετενσάρκωση του Πάπα Ιωάννη Παύλου του Β’ (1920-2005). Τόσο απλά.
Αλλά μ’ αυτό το θέμα θα ασχοληθούμε εκτενώς την ερχόμενη φορά, Ευτυχείτε. Γεια-χαρά.
(δημοσιεύτηκε στην 121χρονη καθημερινή βολιώτικη εφημερίδα "Θεσσαλία" την Πέμπτη 31.01.2019, αρ.φύλλου 36.732)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου