Τετάρτη 8 Ιουνίου 2016

κυκλο-φ-οριακα 850 08.06.2016



Καλημέρα αγαπητοί και αγαπητές. κυκλο-φ-οριακα υπ’ αριθμόν 850 σήμερα, και η ζωή συνεχίζεται. Την προηγούμενη Τετάρτη γράψαμε για τον στίχο του Οδυσσέα Ελύτη «Όσο κι αν κανείς προσέχει / όσο κι αν το κυνηγά / πάντα πάντα θα `ναι αργά / δεύτερη ζωή δεν έχει.» Ύστερα απ’ αυτό είδαμε ξαφνικά ένα βράδυ στην τηλεόραση ένα κατακόκκινο YOLO, με κάτι σχηματάκια μέσα. Τίποτε δεν μας έλεγε αυτό, οπότε επικαλεστήκαμε τι άλλο; τα παιδιά μας, που είναι πάντοτε απολύτως ενημερωμένα, ζωή να ‘χουν. Και μάθαμε ότι αυτό το YOLO είναι ακόμη μία συντομογραφία της έκφρασης You Only Live Once, που σημαίνει «Ζεις μονάχα μια φορά». Αυτό.
Και επειδή YOLO, αγόρασε μια τηλεόραση SUHD! Περί αυτού, λοιπόν, πρόκειται, διαφημιστικό τρικ είναι κι αυτό, ζεις μονάχα μια φορά, κατά συνέπεια ριξ’ το έξω, αδερφέ, ας πάει και το παλιάμπελο, πάρε μια τηλεόραση Ultra High Definition, τουτέστιν «κατ’ εξοχήν υψηλής ευκρίνειας» με ένα «S» μπροστά που ούτε κι εμείς που το γράφουμε ξέρουμε τι σημαίνει... Τόσο ωραία και στο βάθος κήπος.
κυκλο-φ-οριακα υπ’ αριθμόν 850, συνολικά γύρω στις 570.000 λέξεις, περισσότεροι από 3,7 εκατομμύρια χαρακτήρες (κάθε χαρακτήρας είναι ένα χτύπημα στο πληκτρολόγιο, ακόμη και το κενό ανάμεσα στις λέξεις). Μια ιστορία 25 χρόνων, ποιον ενδιαφέρει, άραγε;

Στην Λάρισα ήμουν πάλι χθες το πρωί, στην Λάρισα που ολοκληρώνει σταδιακά τους οδικούς της άξονες μέσα και στην περίμετρο της πόλης. Με ωραίους μεγάλους κυκλικούς κόμβους όπου χρειάζεται περιφερειακά και, βέβαια, με κορύνες στον άξονα των αρτηριών μέσα στην πόλη. Αλλά ξέχασα! Εμείς εδώ είμαστε «αλλιώς», δεν είμαστε Λαρισαίοι. Όμως επειδή ζηλεύουμε και λιγάαααακι, λέμε να φτιάξουμε και εδώ αχρείαστους, κατά βάσιν, κυκλικούς κόμβους, αλλά ξηλώνουμε τις κορύνες από τις αρτηρίες μας, συνεπικουρούμενοι κι από ανακοινωθείσα μείωση των κυκλοφοριακών φόρτων κατά 25% «λόγω κρίσης».
Αυτό το «λόγω κρίσης» εμάς δεν μας λέει απολύτως τίποτε για την κυκλοφορία. Στις 8 Μαΐου 2011 δημοσιεύσαμε στην «Θεσσαλία»  τα αποτελέσματα από τις τελευταίες μας πλήρεις μετρήσεις κυκλοφοριακού φόρτου, που κάναμε την Πέμπτη 9 Δεκεμβρίου 2010, με τους φοιτητές του Τμήματος Μηχανικών Χωροταξίας Πολεοδομίας & Περιφερειακής Ανάπτυξης στους τέσσερις κεντρικούς κόμβους Δημητριάδος, Ιάσονος, Ελ.Βενιζέλου, Κ.Καρτάλη και στον κόμβο 2ας Νοεμβρίου / Παγασών. Από τότε και μετά εμείς δημοσιευμένα στοιχεία που να αναλύουν κυκλοφοριακά δεδομένα στην πόλη δεν έχουμε δει. Μία μείωση πρέπει να έχει μία τιμή βάσης, κάτω από την οποία υπάρχει η μείωση, έτσι δεν είναι; Στις μετρήσεις του 2010 εμείς είχαμε ως βάση την προηγούμενη μέτρηση στα ίδια σημεία, το 2003, και διαπιστώσαμε μείωση 7,3% στον κόμβο Δημητριάδος/Κ.Καρτάλη, 9,6% στον κόμβο Δημητριάδος/Ελ.Βενιζέλου, 27,6% στον κόμβο Ιάσονος/Ελ.Βενιζέλου και 13,4% στον κόμβο Ιάσονος/Κ.Καρτάλη. Στον κόμβο 2ας Νοεμβρίου / Παγασών η σύγκριση έγινε με τιμές του 2006 και η μείωση ήταν 19,2% και οφείλονταν σχεδόν ολόκληρη στην εκτροπή των φορτηγών στον Περιφερειακό.
Σ’ εκείνη, που λέτε, την δημοσίευση-ανάλυση, καταλήγαμε με τα εξής Συμπεράσματα: «Οι κυκλοφοριακοί φόρτοι, σε όλους τους σημαντικούς κόμβους του Πολεοδομικού Συγκροτήματος που μετρήθηκαν το 2010, εμφανίζουν τάσεις μείωσης.
Κατά την άποψή μας η μείωση αυτή οφείλεται κατά κύριο λόγο στην λειτουργία του  Περιφερειακού Δρόμου, ο οποίος σαφέστατα απορροφά το μέγιστο των βαρέων οχημάτων και αυξανόμενο αριθμό μετακινήσεων Ι.Χ. (και εξομοιούμενων) αυτοκινήτων. Είναι απολύτως απαράδεκτο ο Δρόμος αυτός να παραμένει ημιτελής και μάλιστα χωρίς ορατή προοπτική ολοκλήρωσης (βλ. και ανακοίνωση Δημάρχου Βόλου Πάνου Σκοτινιώτη, 06/07.05.2011).
Ένα άλλο ποσοστό της μείωσης της κυκλοφορίας εκτιμούμε ότι οφείλεται σε οικονομικούς λόγους της τρέχουσας συγκυρίας, αφ’ ενός στις μεγάλες αυξήσεις στις τιμές των καυσίμων και αφετέρου στην ύφεση της οικονομικής δραστηριότητας με αποτέλεσμα τη μείωση των ελκόμενων από την αγορά μετακινήσεων. Το ποσοστό αυτό δεν μπορεί να προσδιοριστεί αποκλειστικά και μόνο από μετρήσεις κυκλοφοριακού φόρτου, χρειάζεται μία ευρύτερη κοινωνικοοικονομική έρευνα, που θα περιλαμβάνει και έρευνα προέλευσης-προορισμού των μετακινήσεων».
Αυτά εμείς τα λέγαμε, τεκμηριωμένα, τον Μάιο του 2011. Τώρα τι ισχύει, άραγε; Μια κουβέντα, «...25% λόγω κρίσης...» και καθαρίσαμε; Με ποιο μέγεθος ως βάση έχουμε 25% μείωση;
Επίσης αναρωτιέμαι αν έχει και η Λάρισα κρίση. Λέτε να μην έχει; Γι’ αυτό να κρατάει τις κορύνες στις αρτηρίες της, λέτε;
Κουράστηκα να απορώ, ας είμαστε καλά, γεια σας και χαρά σας.
(δημοσιεύτηκε στην βολιώτικη "Θεσσαλία" την Τετάρτη 08.06.2016)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου