Τετάρτη 3 Μαΐου 2023

κυκλο-φ-οριακα 1147, 3 Απριλίου 2023

 

Ο Μάιος μας έφτασε, εμπρός βήμα ταχύ. Ταχύ, ταχύτατο, πλέον, προς τις πρώτες εκλογές στην ιστορία των ελληνικών εκλογικών αναμετρήσεων με το Σύστημα της Απλής Αναλογικής. Είναι αλήθεια (κι όποιος ισχυριστεί το αντίθετο ψεύδεται) ότι ουδείς σ’ αυτή τη χώρα γνωρίζει πώς θα λειτουργήσει αυτό το εκλογικό σύστημα και τι αποτέλεσμα θα υπάρχει το βράδυ της 21ης Μαΐου 2023. Ουδείς, συμπολίτες. Εμείς αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι να πάμε να ψηφίσουμε. Οπωσδήποτε και ανυπερθέτως. Διότι μόνο αν οι ψήφοι είναι πολλοί και ο καθένας μας έχει εκφράσει την ελεύθερη βούλησή του μπορεί να λειτουργήσει σωστά η απλή αναλογική, το πιο δημοκρατικό εκλογικό σύστημα στον κόσμο. Τα υπόλοιπα είναι σπέκουλες διαφόρων ειδών, κατευθύνσεων, υποχρεώσεων και αποχρώσεων.

Κι επειδή έγραψα για σπέκουλες, άρθρο ημισέλιδο και περισπούδαστο με τίτλο «Η αλήθεια για το LNG και τα «παιχνίδια» των σπεκουλαδόρων...» είδε το φως της (επιλεγμένης) βολιώτικης δημοσιότητας με «συγγραφέα» τον Άρχοντα (λέγε με «πληρωμένο κοντυλοφόρο»). Κι αν αυτό δεν είναι σπέκουλα του χειρίστου είδους, τότε τι είναι; Διότι ο ίδιος ομολογεί ότι περίμενε το «πάγωμα» της επένδυσης για να «μιλήσει». Στα ελληνικά αυτό σημαίνει ότι περίμενε να τον ειδοποιήσουν οι δικοί του από την κυβέρνηση, οι ίδιοι που τον έβαλαν να υποδεχτεί μετά βαΐων και κλάδων την μεγάλη και τρανή επένδυση στο Δημαρχείο του Βόλου, ότι «κάτι τρέχει» με την μεγάλη και τρανή εταιρεία και τις δεύτερες σκέψεις της «καθώς πλέον η διεθνής ζήτηση φυσικού αερίου υποχωρεί σημαντικά» - φοβερή γεωκοινωνικοπολιτική ανάλυση από έναν απόλυτο γνώστη. Τώρα, λοιπόν, βρήκε την κατάλληλη στιγμή και, βέβαια, με το κατάλληλο ύφος, να μιλήσει για το τεράστιο ενδιαφέρον του για το περιβάλλον της πόλης μας. Μέχρι προχθές, όσο η «επένδυση» παρέμενε ενεργή, αρνούνταν πεισματικά να πάρει θέση. Καλή Ανάσταση, συμπολίτες!

Η άλλη συγκλονιστική είδηση της εβδομάδας ήταν η σύσταση μιας «επιτροπής κυκλοφοριακών ζητημάτων εμπορικού κέντρου». Συμμετέχουν σ’ αυτήν (από αριστερά στην δημοσιευμένη φωτογραφία) η Αντιδήμαρχος Δημοτικής Αστυνομίας, ο Πρόεδρος του Υπεραστικού ΚΤΕΛ, ο Πρόεδρος του Αστικού ΚΤΕΛ, ο Αντιδήμαρχος Πολεοδομικού Σχεδιασμού & Βιωσιμης Κινητικότητας, ο Πρόεδρος των ΤΑΞΙ, ο Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου και ο Διοικητής της Τροχαίας. Και όλοι μαζί διαπίστωσαν με φρίκη ότι οι κυκλοφορία των οχημάτων στο κέντρο της πόλης, και ιδίως στις τέσσερεις αρτηρίες Δημητριάδος-Ιάσονος και Κ.Καρτάλη-Ελ.Βενιζέλου έχει τα μαύρα της τα χάλια, γολγοθάς για τους επαγγελματίες οδηγούς, χασούρα για τους εμπόρους, χάλια. Βρήκανε εύκολα και τι φταίει, το παράνομο παρκάρισμα φταίει, οι ασυνείδητοι οδηγοί φταίνε, κυκλοφοριακή αγωγή δεν υπάρχει, ούτε η Δημοτική ούτε η Τροχαία Αστυνομία δύναται να επιβάλει τάξη, και ήρθε ύστερα το αγωνιώδες ερώτημα: τι να κάνουμε (όπως έγραφε και ο Βλαδίμηρος Λένιν στα 1901-1902).

Με ειλικρινές και τεράστιο ενδιαφέρον θα περιμένουμε το καταστάλαγμα, τις προτάσεις αυτής της περισπούδαστης επιτροπής. Διότι αυτές οι τέσσερεις αρτηρίες λειτουργούσαν θαυμάσια με τις κορύνες στον άξονα από το 2007 έως το 2014, επτά (7) χρόνια, με δύο Δημοτικές Αρχές, και με τους ίδιους, λίγο ως πολύ, ανθρώπους στις ίδιες ή σε ανάλογες θέσεις ευθύνης. Γιατί επέτρεψαν χωρίς να πουν κουβέντα την αφαίρεση των κορυνών, που κάποιοι παρόδιοι της εστίασης και κάποιοι ανεγκέφαλοι επέβαλαν; Τι έκαναν επί εννέα χρόνια στα οποία το μπάχαλο πανθομολογουμένως μεγάλωνε και οι αρμόδιοι χαίρονταν με τα παρτεράκια των κυκλικών κόμβων; Και επειδή κάπου πήρε το μάτι μου κάτι περί διαπλατύνσεων πεζοδρομίων και ποδηλατοδρόμων (!!) να θυμίσω στους καλούς φίλους ότι και τα δύο υπήρχαν σε τούτη την πόλη πριν γίνει, με την άδειά σας, Μονακό. Α! και στον νέο Διοικητή της Τροχαίας (καλοστέρειωτος!) να πω ότι ο αείμνηστος Βασίλης Κιος και όλο το τότε επιτελείο της Αστυνομίας στήριξε με όλες του τις δυνάμεις την λειτουργία των κορυνών. Μαζί και με τον Εισαγγελέα Αχιλλέα Ζήση.

Για να θυμούνται όσοι ακόμη έχουν Μνήμη και να μαθαίνουν Τοπική Ιστορία οι νεώτεροι. Αναμένουμε λοιπόν.

Διαβάσαμε και το πόρισμα των συναδέλφων Συγκοινωνιολόγων Καθηγητών Προφυλλίδη και Πυργίδη για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη. Βιβλίο 228 σελίδων Α4, πολύτιμο εγχειρίδιο σύγχρονης σιδηροδρομικής τεχνικής, με λεπτομερέστατες αναφορές στα συστήματα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης (εκεί εντάσσεται και το πολυαναφερθέν, ευρωπαϊκής προέλευσης, σύστημα ERTMS (European Rail Traffic Management System) με τις δύο συνιστώσες, το ETCS (European Train Control System) και GSM-R (Global System Mobile-Railways)), στις συμβάσεις προμήθειας αυτών των συστημάτων, που καρκινοβατούν επί χρόνια, στην όλη λειτουργία της ηλεκτροκίνησης και του ελληνικού Σιδηροδρόμου εν γένει, στις δυσλειτουργίες του όλου συστήματος το συγκεκριμένο βράδυ της 28.02.2023. Πολύτιμο, αναλυτικό και απολύτως κατανοητό. Χωρίς, όπως αναμενόταν, άμεσο καταλογισμό ευθυνών για το δυστύχημα. Όπως ήταν μάλλον αναμενόμενο το θέμα των ευθυνών πηγαίνει από πόρισμα σε πόρισμα και από ανακριτή σε εισαγγελέα και ίσως, ίσως λέω, στις επόμενες εκλογές βγει κάποιο συμπέρασμα, όπως καληώρα τώρα με την δολοφονία του δημοσιογράφου Γιώργου Καραϊβάζ τον Απρίλιο 2021. 57 διαπιστωμένοι νεκροί κι ένα δικό μας παιδί στην εντατική της Λάρισας. Υπεύθυνος κανείς.

Τέτοια υπέροχα συμβαίνουν σε τούτη τη χώρα, συνάνθρωποι, κι έχουμε κι άλλα τέτοια να ζήσουμε όσο στην κυβέρνηση θα βρίσκονται, φανερά ή κρυφά, οι Έλληνες ολιγάρχες και οι αλλοδαποί φίλοι τους (hellenic train, italgas, deutsche telekom, fraport. kaizen gaming κλπ., κλπ., κλπ.). Τελειώνοντας δεν ημπορώ, δεν δύναμαι να μην σχολιάσω την κατασκευή αλιευτικού καταφυγίου στον Πλατανιά, «ένα έργο στο οποίο διεισδύουν οι επιθυμίες των ψαράδων και των κατοίκων της περιοχής». Αν δεν είναι (που δεν νομίζω...) τυπογραφικό λάθος είναι απορίας άξιον ποιο μυαλό σκέφτεται και γράφει τέτοιες μπούρδες...

Σας υπολήπτομαι ομοθυμαδόν διακαώς, γεια σας.

Στην φωτογραφία το Επιτελείο του 58ου Συστήματος Ναυτοπροσκόπων Βόλου στην Κατασκήνωση στα Χάνια, Καλοκαίρι 1973. Από αριστερά Χ.Σκυργιάννης, Σ.Αϊδινλής, Κ.Ζαφειρόπουλος, Ν.Κεφαλάς, Δ.Σκυργιάννης, Α.Αποστολάκης, Ν.Αργυρόπουλος (+), Κ.Αδαμάκης, Κ.Μαρούσος.

(δημοσιεύτηκε στην καθημερινή βολιώτικη εφημερίδα "Μαγνησία" την Τετάρτη 03.05.2023, αρ.φύλλου 3926)


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου