η Άνοιξη έφτασε |
Η Άνοιξη είναι εδώ φίλοι αναγνώστες! Ήρθε προχθές Δευτέρα 20 Μαρτίου,
στις 12:29 ακριβώς, ώρα που εσήμανε την εαρινή ισημερία στο βόρειο ημισφαίριο
της γης, στο οποίο, ως γνωστόν, ανήκει και η Ελλάδα. Αυτό το τελευταίο, το σε
ποιο ημισφαίριο ανήκει η Ελλάδα δηλαδή, το έγραψαν όλες, πέρα ως πέρα, οι
ενημερωτικές ιστοσελίδες του διαδικτύου (συνήθως αντιγράφουν η μία την άλλη…)
προκειμένου να αποφευχθεί κάθε πιθανόν και συνάμα ολέθριον λάθος που θα
μπορούσε να προέλθει από το να νομίζει κανείς ότι βρίσκεται στο νότιο
ημισφαίριο! Μάλιστα αγαπητοί, τόσο μας φροντίζουν οι φίλοι του διαδικτύου, κι
ας υποτίθεται ότι για να ασχολείται
κανείς με αυτό το πολυεργαλείο πρέπει να έχει και ένα γνωστικό επίπεδο που να
περιλαμβάνει και το ημισφαίριο στο οποίο ανέκαθεν (sic!) βρίσκεται
η χώρα μας…
Η Άνοιξη είναι, λοιπόν, εδώ,
στο λιβαδάκι με τις μαργαριτοπαπαρούνες, στα ανθισμένα δέντρα, στον γαλανό
ουρανό, στην καρδιά μας μέσα. Πάμε να δούμε τι έχει το «μενού» για σήμερα.
Σήμερα έχει συνεδρίαση της
Επιτροπής Ποιότητας Ζωής του Δήμου Βόλου με θέμα την μονοδρόμηση των οδών Ζάχου
και Καραμπατζάκη. Μονοδρόμηση με προοπτική οι δύο παρόχθιοι δρόμοι του
χειμάρρου Κραυσίδωνα να λειτουργήσουν ως «ζεύγος μονοδρόμων» και να συνδεθούν
προς βορά με τον κόμβο της Περιφερειακής Οδού και προς νότο με την οδό Λαρίσης.
Και αφού η Δημοτική Αρχή και οι επί του κυκλοφοριακού ειδήμονές της έκαναν λίγο
πίσω στις αρχικές διακηρύξεις τους προκειμένου να χρυσωθεί, κάπως, το χαπάκι,
και μίλησαν για ήπια κυκλοφορία και άλλα τινά, η στήλη αισθάνεται υποχρεωμένη
να επισημάνει τα εξής:
1. Η «Γενική Μελέτη Μεταφορών και Κυκλοφορίας της πόλης
του Βόλου» (ΓΜΜΚ) Άνυσμα Ε.Ε., 1995-1999, είναι η ΜΟΝΗ τεκμηριωμένη και
αξιόπιστη ΣΥΝΟΛΙΚΗ Μελέτη για τα κυκλοφοριακά ζητήματα του Π.Σ.Βόλου.. Σε αυτή
την Μελέτη, μετά από πολλές αναλυτικές μετρήσεις και έρευνες ώστε να αποτυπωθεί
πλήρως η Υπάρχουσα Κατάσταση, οι προβλέψεις των κυκλοφοριακών ροών έγιναν με
προγράμματα ηλεκτρονικού υπολογιστή. Το λεγόμενο «ζεύγος μονοδρόμων
Ζάχου-Καραμπατζάκη» εξετάστηκε ως μία εναλλακτική λύση αλλά τελικά ΔΕΝ
ΠΡΟΤΑΘΗΚΕ και ΔΕΝ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ στο Κεφάλαιο 5. Προτεινόμενο Σχέδιο Μεταφορών,
στην σελ 101ff, του τεύχους την Οριστικής
Έκθεσης της ΓΜΚΚ, ΑΝΥΣΜΑ Ε.Ε., Ιούνιος 1999.
Κατόπιν αυτού, η διαρκής επίκληση αυτής της Μελέτης από τα στελέχη του Δήμου υποδηλώνει ή
άγνοια του αντικειμένου ή εσκεμμένη πραπληροφόρηση των πολιτών.
2. Συναφούς αντίληψης είναι και η θριαμβολογία περί
επίλυσης του «σοβαρότερου κυκλοφοριακού προβλήματος της πόλης», όπως διαβάσαμε
σε έγγραφο προέδρου Τοπικού Συμβουλίου. Καμία μέτρηση κυκλοφοριακών μεγεθών δεν
έχει καταδείξει ως αναγκαιότητα την διάνοιξη της οδού Καραμπατζάκη.
3. Η οδός Καραμπατζάκη είναι κατασκευασμένη και
λειτουργεί ως Περιοχή Ήπιας Κυκλοφορίας (ΠΗΚ) από το Καλοκαίρι του 1994. Τα τρία "δόγματα" των Περιοχών Ήπιας Κυκλοφορίας
είναι :
1. λιγότερος
κυκλοφοριακός φόρτος
2. όσο το
δυνατόν πιο χαμηλή ταχύτητα
3. άριστη
οπτική επαφή.
Ένα βασικό «εργαλείο» για την επίτευξη των παραπάνω στόχων είναι η
διακοπή της διαμπερότητας των κινήσεων της κυκλοφορίας. Στις μέχρι τώρα
προθέσεις του Δήμου, όπως τις διαβάζουμε, είναι να μετατραπούν σε «δρόμους
ήπιας κυκλοφορίας» οι οδοί Καραμπατζάκη και Ζάχου, με πλάτος λωρίδας
κυκλοφορίας τάδε, με «σπασίματα» στον δρόμο και στάθμευση οχημάτων έτσι κι
έτσι. Το συνολικό μήκος καθενός από αυτούς τους δύο μονοδρόμους θα είναι 2,5 km. Τέτοια ωραία, που ή υποδηλώνουν επίσης
άγνοια του αντικειμένου ή προσπαθούν, απλώς, να ρίξουν «στάχτη στα μάτια».
4. Σε κάθε περίπτωση, και εφ’
όσον η πρόθεση της Δημοτικής Αρχής είναι πράγματι
να μετατραπεί και η οδός Ζάχου σε Οδό Ήπιας Κυκλοφορίας, αυτό θα είναι μία
θετική εξέλιξη, διότι θα αναβαθμίσει ουσιαστικά
την ποιότητα ζωής των παρόδιων κατοίκων. Αξίζει εδώ να θυμίσουμε ότι στις
αρχικές μας προθέσεις για την διαμόρφωση του χειμάρρου και των παρόχθιων
δρόμων, το καλοκαίρι του 1990, μετά την αποτροπή της επικάλυψης του Κραυσίδωνα,
ήταν οπωσδήποτε και η διαμόρφωση της οδού Ζάχου σε Περιοχή Ήπιας Κυκλοφορίας.
Κάτι που αρνήθηκε να υλοποιήσει η τότε Δημοτική Αρχή του τότε Δήμου Βόλου.
5. Τέλος (για την ώρα…), για
την σύνδεση των δύο οδών με τον κόμβο του Περιφερειακού «…απαιτείται η
υλοποίηση απλών τεχνικών έργων», γράφεται στην σχετική εισήγηση. Πρόκειται,
φυσικά, για την λοξή γέφυρα που έχει μείνει ημιτελής στην άκρη της οδού Ζάχου.
Όπου απαιτούνται, φυσικά, κάτι πολύ περισσότερα από «απλά τεχνικά έργα».
Αχ, βάσανα που ‘χει η Αγάπη,
συμπολίτες. Γεια σας.
(δημοσιεύτηκε στην βολιώτικη "Θεσσαλία" την Τετάρτη 22.03.2017)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου