Τετάρτη 8 Μαρτίου 2023

κυκλο-φ-οριακα 1141, 8 Μαρτίου 2023

 

Δύσκολες μέρες για κυκλο-φ-οριακα αγαπητοί αναγνώστες, δύσκολες. Βράδυ Τρίτης 28.02.2023, ώρα 23:21:18 κάποια κάμερα ασφαλείας, που δεν έχω ακόμη καταλάβει πού βρισκόταν, κατέγραψε το μεγάλο «μπαμ». Σύγκρουση μετωπική επιβατικής αμαξοστοιχίας με εμπορική πάνω στην ίδια γραμμή στην περιοχή των Τεμπών, στο ελεύθερο πεδίο και πολύ λίγο πριν από σήραγγα. «Καταραμένα Τέμπη» είπε η Ηλέκτρα, «Δεν υπάρχει διπλή γραμμή στο σημείο;» είπε ο Συγκοινωνιολόγος.

Ύστερα άρχισαν οι θύελλες και οι καταιγίδες. Άμορφες μάζες, άμορφα κορμιά, DNA και συγγενείς, σύλληψη, παραίτηση, επισκέψεις, διάγγελμα, ντόπια και ξένα ειδησεογραφικά πρακτορεία, θέαμα και ακρόαμα εικοσιτετράωρο, βεβαίως υπάρχει διπλή γραμμή, πολλά δισεκατομμύρια έχουν ξοδευτεί για να γίνει αυτό, βεβαίως υπάρχει και ηλεκτροκίνηση, βεβαίως υπάρχουν και «ομάδες», που όλοι ξέρουμε πώς ονομάζονται αλλά δεν επιτρέπεται να τις ονοματίσουμε διότι θα είμαστε ρατσιστές, που κλέβουν καλώδια και αναστέλλουν λειτουργίες – ένας αχταρμάς μηνυμάτων, απόψεων, διακηρύξεων, κραυγών, «αποκλειστικών στοιχείων». Με φόντο την απόλυτη φρίκη των διαμελισμένων και απανθρακωμένων επιβατών.

Κι εγώ διαρκώς να αναρωτιέμαι: στην ίδια γραμμή αντίθετες κινήσεις; είναι δυνατόν; τα φανάρια, τα σήματα, τα GPS, η τεχνολογία του 21ου αιώνα, τα διάφορα περιώνυμα συστήματα ευρωπαϊκής σιδηροδρομικής ενοποίησης που διάβαζα χρόνια τώρα πως ο Ελληνικός Σιδηρόδρομος «αποκτά επιτέλους επί των ημερών μας, διότι όλοι οι προηγούμενοι ήταν άχρηστοι…» και λοιπά συναφή, τι έγιναν όλα αυτά, πού πήγαν, πού ήταν το βράδυ της Τρίτης; Πού ήταν η ασφάλεια, στο όνομα της οποίας από το βήμα της Βουλής εγκαλούσε ο παραιτηθείς υπουργός τους κακεντρεχείς αντιπάλους μόλις μια βδομάδα πριν; Τι είναι, επιτέλους, «ανθρώπινο λάθος»;

Έχει περάσει μία εβδομάδα. Οι νεκροί είναι 57 αλλά δεν έχω καταλάβει αν εξακολουθούν να υπάρχουν αγνοούμενοι ή αν τα νούμερα «έκλεισαν», και ποια νούμερα, όταν λόγω διαφόρων αιτιών κανείς δεν ξέρει πόσοι επιβαίνουν μιας αμαξοστοιχίας; Και βεβαίως ο σταθμάρχης φαίνεται ότι έκανε μοιραίο λάθος, όμως ξεκάθαρα και πανταχόθεν ελεγμένα το τμήμα, ίσως το σημαντικότερο τμήμα του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου, δεν είχε ηλεκτρονική φύλαξη, ικανή να αποτρέψει τα αποτελέσματα του οποιουδήποτε ανθρώπινου λάθους. Τέλος. Δεν είχε – και δεν έχει, φυσικά.

Έχει περάσει μία εβδομάδα. «Δεν φταίει η κακιά η ώρα, φταίει η κακιά η χώρα» και οι φύλακες της άριστης τάξης (και της ηθικής του χρήματος) πλάκωσαν στο ξύλο τα παιδιά που διαμαρτύρονταν την ώρα που ο δικός μας εικοσάχρονος Γεράσιμος-Ιάσων παλεύει για την ζωή του. Και τα άριστα επικοινωνιακά επιτελεία εξοπλίζουν δημοσιολόγους-σκουπίδια να θολώσουν όσο περισσότερο μπορούν τα νερά ώστε να υπάρξει σύγχυση ως προς τους πραγματικούς υπεύθυνους αυτής της τραγωδίας. Μέχρι που όρισαν ερευνητή των αιτίων τον άνθρωπο που δημιούργησε στα 2010-2015 αυτό το χάος της μη-ασφάλειας στις σιδηροδρομικές μεταφορές – έφαγε τόσο πολύ κράξιμο, που αναγκάστηκε να παραιτηθεί μόνος του.

Για μία ακόμη φορά η Ελλάδα τρώει τα παιδιά της, αγαπητοί μου αναγνώστες. Από το 1996 έχουν ξεκινήσει τα έργα «αναβάθμισης» στο τμήμα Αθήνα-Θεσσαλονίκη, όλη η γραμμή είναι διπλή, το 2019 τελείωσε η ηλεκτροκίνηση, τα συστήματα τηλεδιοίκησης δεν έχουν ακόμη ολοκληρωθεί – τα επιτελεία έσπευσαν να πουν ότι λειτουργούν στο 70% του δικτύου, πολύ το αμφισβητώ, πάντως στο διαπιστωμένα πιο πολυσύχναστο τμήμα Αθήνα-Πλατύ είναι βέβαιο ότι δεν λειτουργούν. Η Ελλάδα σκοτώνει και κάποιοι πλουτίζουν διαρκώς. Και κάποιοι κρύβονται πίσω από κλέφτες υλικών (έχει πολύ «ψωμί» αυτό το θέμα των υλικών και δη των κλοπιμαίων). Και κάποιοι άλλοι απεγνωσμένα προσπαθούν να συμψηφίσουν μια αναπόφευκτη φυσική καταστροφή στο Μάτι με μια απολύτως αποφεύξιμη εγκληματική αμέλεια στα Τέμπη.

Και λέγοντας για Τέμπη, σε όλων τον νου ήρθε η άλλη μεγάλη τραγωδία, με τα 21 νεκρά παιδιά από το Μακροχώρι Ημαθίας, στις 13 Απριλίου 2003. Τότε τα κυκλο-φ-οριακά έγραψαν ότι «…ο κύριος υπεύθυνος γι’ αυτό το δυστύχημα ήταν ο δρόμος. Ή, αντίστροφα, αν ο δρόμος ήταν όπως πρέπει να είναι οι εθνικής εμβέλειας και υψηλής κυκλοφορίας δρόμοι, με δύο κλάδους κυκλοφορίας απολύτως διαχωρισμένους με νησίδα ή με διαφορετική χάραξη, αυτό το δυστύχημα δεν είχε την τρομερή έκταση που πήρε ακριβώς επειδή τα αντίθετα κινούμενα οχήματα είχαν 1,5-2,0 μέτρα απόσταση μεταξύ τους. Βεβαίως το φορτίο μετακινήθηκε λόγω κακής φόρτωσης, βεβαίως υπάρχει σοβαρότατη ευθύνη του οδηγού, της εταιρείας και όλων όσων ορθώς διώκονται. Αλλά εμείς λέμε ότι ποινική ευθύνη έχει και το Κράτος, το αρμόδιο Υπουργείο, που δεν αποπερατώνει επιτέλους τουλάχιστον αυτά τα 150 χιλιόμετρα (ούτε λίγο ούτε πολύ, το ¼) του Εθνικού Δρόμου Αθήνας-Θεσσαλονίκης που μένουν στην κατάσταση του 1965. Νομίζουμε ότι μπορεί να στοιχειοθετηθεί εγκληματική αμέλεια καθώς μέσα σ’ αυτά τα 150 χιλιόμετρα έχουν «ξεμείνει» τα πιο δύσκολα και επικίνδυνα κομμάτια: οι στροφές του Πλαταμώνα, τα Τέμπη, ολόκληρο το Μαλιακοπέταλο.…». Η Κυρία Βάσω Παπανδρέου Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ είχε αμέσως δηλώσει ότι επί ΠΑΣΟΚ έχουν κατά πολύ βελτιωθεί οι δρόμοι στην Ελλάδα, και οι οδικές σήραγγες στα Τέμπη εγκαινιάστηκαν στις 6 Απριλίου 2017, 14 χρόνια μετά, όχι βέβαια από το ΠΑΣΟΚ.

Ανάλογος καταμερισμός ευθυνών υφίσταται και τώρα. Τώρα; Τι πρόκειται να γίνει; Νομίζω ότι ούτε ο Θεός της Ελλάδος το γνωρίζει αυτό. Εμπλέκεται και η «τυφλή» Θέμις (ακόμη ένα εκδικητικό «ειδικό δικαστήριο» πήγε φούντο, τα καλά κανάλια ουδέν ανέφεραν…) δεν ξέρω τι πρέπει να περιμένουμε. Ίσως μετά από καμιά 15αριά χρόνια και στον σιδηρόδρομο και αν και εφ’ όσον το επιτρέψουν οι πανίσχυρες οδικές μεταφορές – όλοι ξέρουμε τι εννοούμε…

Εδώ πρέπει να σταματήσω, πρέπει συνάνθρωποι. Να ευχηθώ ανάρρωση στον Γεράσιμο-Ιάσονα και παρηγορία σε όλους τους συγγενείς. Και να είναι ελαφρύ το χώμα που θα σκεπάσει την Μαρίνα μας. Γεια σας.

(δημοσιεύτηκε στην καθημερινή βολιώτικη εφημερίδα "Μαγνησία" την Τετάρτη 08.03.2023, αρ.φύλλου 3890)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου