Τετάρτη 14 Νοεμβρίου 2018

κυκλο-φ-οριακα 951, 14 Νοεμβρίου 2018

το ομοίωμα της Αργούς, με όλα του τα κουπιά


Καλημέρα συν-Έλληνες! Χρόνια πολλά στους Φιλίππους, αν δεν κάνω λάθος είναι ένα από τα λίγα ονόματα που δεν έχουν θηλυκό γένος; Λιακάδες πάλι και ξηρός καιρός, μετά από ένα μικρό διάλειμμα ψιλοβροχής – ο αδερφός μου μού έλεγε ότι κάτι δεντράκια που έχει σ’ ένα κτηματάκι άνθισαν!

Κατά τα άλλα όλα καλά. Στα Μετέωρα βρεθήκαμε την περασμένη Κυριακή, εντυπωσιαστήκαμε τρισδιάστατα στο Κέντρο Ψηφιακής Προβολής της Ιστορίας & του Πολιτισμού των Μετεώρων, νέα κατασκευή-λειτουργία από τον Δήμο στην Καλαμπάκα και ύστερα εντυπωσιαστήκαμε από δύο πράγματα: α) τα πλήθη κόσμου στον δρόμο των Ιερών Μονών – απίστευτη ουρά και στριμωξίδι στην Ι.Μ. Αγίου Στεφάνου, προφανώς λόγω εύκολης πρόσβασης, πολύ καλύτερη η κατάσταση στην Ι.Μ. Αγίου Νικολάου Αναπαυσά, εκεί μετρήθηκαν 317 σκαλοπάτια β) τα πλήθη των αναρριχητών στους κάθετους βράχους – σχεδόν σε κάθε έναν, εκεί όπου δεν υπάρχουν μοναστήρια, 7-8 αναρριχητές στη σειρά, κάθετα, με σκοινιά και όλα τα συμπαρομαρτούντα. Πάντως το οδικό δίκτυο από το Καστράκι και πάνω λειτουργεί στο όριο, η κυκλοφοριακή ικανότητα του δικτύου και συνολικά η φέρουσα ικανότητα του τόπου εξαντλείται, ιδίως τους καλοκαιρινούς μήνες, οι οδηγοί των πούλμαν διηγούνται ιστορίες φρίκης με μποτιλιαρίσματα ωρών. Και οι δυνατότητες βελτίωσης δεν είναι εύκολες.

Κάποτε συζητούσε η Θεσσαλία για Αεροδρόμιο στην Καλαμπάκα, κι είχα κι εγώ, ως Συγκοινωνιολόγος και Διευθυντής του ΔΕΚΑΜΜ, συμμετάσχει σε μια σχετική ομάδα μελετητών. Το σχέδιο έδειχνε πολύ καλό, χώρος διαθέσιμος υπήρχε (και υπάρχει φυσικά) στην πεδιάδα του Πηνειού, δεν επρόκειτο, δα, να κατασκευάσουμε κανένα θηρίο, κάτι σωστά διαστασιολογημένο για μικρά αεροσκάφη charter. Και υπήρχε και υπόσχεση χρηματοδότησης! Μάλιστα. Έδειχνε ζωηρό ενδιαφέρον η Mercedes Benz, που έχει και μεγάλη εταιρεία κατασκευής κινητήρων αεροσκαφών. Και ξαφνικά, όπως συμβαίνει σε πολλές τέτοιες περιπτώσεις στην ένδοξη χώρα μας, όλα πάγωσαν και, με τον καιρό, ξεχάστηκαν. Δεν ξέρω πόσοι άνθρωποι θυμούνται σήμερα το Αεροδρόμιο της Καλαμπάκας.

Κάτι παρόμοιο συμβαίνει με τα υδροπλάνα, που όλο έρχονται και άφαντα είναι, καθώς αι αρμόδιαι Αρχαί (δήθεν) παιδεύονται χρόνια και χρόνια να ορίσουν έναν διάδρομο από/προσθαλάσσωσης κι έναν αεροδιάδρομο, δεν τους φτάνει η θάλασσα κι ο αέρας…!

Λέγοντας για αεροδρόμια, όσοι κινείστε στον Περιφερειακό με κατεύθυνση τη Λάρισα προσέξτε λίγο πριν από την ράμπα εξόδου από τον Περιφερειακό προς την οδό Λαρίσης μία κακόμοιρη μπλε πινακίδα, ψιλοπεσμένη, που δείχνει δεξιά και γράφει «Αεροδρόμιο». Δηλαδή δείχνει να πάς στον δρόμο Βόλου-Βελεστίνου και από εκεί θα βρεις το Αεροδρόμιο. Αν εννοεί της Νέας Αγχιάλου, αποκλείεται, αν εννοεί κάποιο άλλο, ίσως το «Ελευθέριος Βενιζέλος», είναι πιθανό μετά από 300τόσα χιλιόμετρα.

Θέμα σοβαρό για τον Βόλο η μεταστέγαση της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας. Πρόσφατα ο Δήμος προχώρησε σε μία κυκλοφοριακή ρύθμιση στις διασταυρώσεις των οδών 28ης Οκτωβρίου και Ερμού με την οδό Γαμβέτα. Αυτό κρίθηκε αναγκαίο για την απρόσκοπτη κίνηση των πυροσβεστικών οχημάτων τα οποία, μετά το κλείσιμο με μπάρα της  ήπιας κυκλοφορίας οδού Κουμουνδούρου, υποχρεωτικά χρησιμοποιούν την οδό Γαμβέτα. Κι όλα αυτά συμβαίνουν επειδή κανένας άρχοντας, βουλευτής, στέλεχος σ’ αυτή την πόλη δεν ενδιαφέρεται πλέον για την μεταστέγαση της Πυροσβεστικής, από το παραχωρημένο το 1956 σ’ αυτήν κτήριο Γιαλλίας-Κουμουνδούρου (πιο κέντρο δεν γίνεται) σε καινούργια εγκατάσταση, κάπου στην περίμετρο της πόλης. Για την Αστυνομία το σεβαστό Υπουργείο έφτιαξε ένα θαυμάσιο κτήριο στο Αλιβέρι, για την Πυροσβεστική δεν βρίσκονται λεφτά παρά το ότι ο Δήμος Βόλου και με τις δύο προηγούμενες Δημοτικές Αρχές (Βούλγαρη και, κυρίως, Σκοτινιώτη) είχε παραχωρήσει κατάλληλο οικόπεδο – η σημερινή Αρχή δεν το «άγγιξε» το θέμα, έχει άλλες έγνοιες, π.χ. εργοστάσιο παραγωγής SRF. Λέτε να οφείλεται αυτή η διαφορετική μεταχείριση από τη μεριά του Υπουργείου στο ότι η Αστυνομία πλήρωνε μεγάλα ενοίκια ενώ η Πυροσβεστική τη βγάζει τζάμπα; Λέτε;

Ό,τι και να λέμε, κάποιοι πρέπει επιτέλους να (ξανα)ασχοληθούν σοβαρά (κι όχι προεκλογικά…) μ’ αυτό το θέμα. Γεια σας.
ΥΓ. Το ορειχάλκινο ομοίωμα της Αργούς πολύ καλά κάνει και στέκει πάνω στο μαρμάρινο βάθρο του, στη σωστή θέση, από τη δεκαετία του '60. Το ναυπήγημα της Αργούς, που έχουμε τη χαρά να έχουμε από το 2008 στον Βόλο, δεν έχει καμία δουλειά στη στεριά, στη γωνία του Παπαστράτου, ξεφτίλα με μωβ φωτάκια "διάκοσμος" Χριστουγεννιάτικος...
(δημοσιεύτηκε στη βολιώτικη εφημερίδα "Θεσσαλία" την Τετάρτη 14.11.2018, αρ.φύλλου 36.668, χωρίς, λόγω χώρου, το υστερόγραφο και χωρίς την φωτογραφία της πινακίδας προς Αερολιμένα)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου