Από την καθημερινή βολιώτικη εφημερίδα ΜΑΓΝΗΣΙΑ και προκειμένου να γίνει ένα αφιέρωμα, μου ζητήθηκε ένα κειμενάκι σχετικό με την 7ετία του "Μονακό" στην αγαπημένη μου πόλη, τον Βόλο. Αν και μπορούσα να γράψω "επί πολλών του επιστητού" αυτοπεριορίστηκα στα κυκλοφοριακά ζητήματα. Το κείμενο που ακολουθεί, μαζί με 29 από άλλους συμπολίτες, που κάλυψαν πολλές και διάφορες πτυχές των δράσεων της Δημοτικής Αρχής υπό τον Πρόεδρο του Νέου Ποδοσφαιρικού Συλλόγου Βόλου (Πύδνας) δημοσιεύτηκε στην "ΜΑΓΝΗΣΙΑ ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ" το Σάββατο 15 Ιανουαρίου 2022, αρ.φύλλου 3616:
Ως κυκλοφορία ορίζεται, με απλά λόγια, η μετα-κίνηση, με αρχή (αφετηρία), διάρκεια και τέλος (προορισμός) οχημάτων με ή χωρίς οδηγό, πεζών ανθρώπων και ανθρώπων με κάποια αναπηρία. Όλα αυτά μαζί και ταυτοχρόνως, στους προς τούτο ορισμένους χώρους μιας πόλης, του μεγάλου μας Βόλου, εν προκειμένω, για να μην μακρηγορούμε ασκόπως, αφού κανείς αρμόδιος δεν ασχολήθηκε, τα τελευταία οχτώ χρόνια με τέτοια «θεωρητικά» ζητήματα.
Το αποτέλεσμα είναι
αυτό που βιώνουμε καθημερινά, δεδομένου ότι η κυκλοφορία είναι ένα καθημερινό
και απολύτως αναπόφευκτο κοινωνικό γεγονός, που το αποφεύγει κανείς μόνο αν
περνάει κατά συρροήν τις μέρες και τις νύχτες του σε έναν καναπέ. Και αυτό που
βιώνουμε καθημερινά είναι ένα μπάχαλο, που ξεκινάει με μεγαλοστομίες, ψέματα, ύβρεις
και απειλές, με πανηγυρισμούς (με κλαρίνα ή χωρίς) και καταλήγει με ολοήμερες
συμφορήσεις για τα οχήματα (με οδηγούς, εννοείται, τα χωρίς οδηγό ετοιμάζονται,
αλλά νομίζω ότι θα αργήσουν πάααρα πολύ να φτάσουν στις ελληνικές πόλεις),
μεγάλους κινδύνους για τους πεζούς, πλήρη αγνόηση των Ατόμων με Αναπηρία
(ΑμεΑ).
Όλοι οι
Συγκοινωνιολόγοι ξέρουν ότι οι κυκλικοί κόμβοι από μόνοι τους δεν λύνουν τα
κυκλοφοριακά προβλήματα των πόλεων – απλώς διευκολύνουν, και αναλόγως
επιταχύνουν, την κίνηση των οχημάτων και βελτιώνουν τα θέματα της ατμοσφαιρικής
ρύπανσης. Αλλά (για παράδειγμα) όταν η οδός Δημητριάδος είναι ολημερίς «στο
ρελαντί» και στο «σταμάτα-ξεκίνα» τι να βελτιώσει ο κυκλικός κόμβος του
Δημαρχείου με την όμορφη μεταλλική Αργώ;
Οι λεωφορειολωρίδες
δυσκολεύουν την κυκλοφοριακή ροή και δεν νομίζω ότι εξυπηρετούν, εν τέλει, τα
λεωφορεία. Η (παράνομη;;) στάθμευση κυριαρχεί στις αρτηρίες και παραμένει το
βασικό πρόβλημα μετά την (εκδικητική;;) αποξήλωση των κορυνών, που λειτούργησαν
2007-2014 με πολύ ικανοποιητικό τρόπο.
Τα ποδήλατα έχουν
σχεδόν εκδιωχθεί από την πόλη. Και εδώ η (εκδικητική;;) αποξήλωση των
ποδηλατοδρόμων αντί της ολοκλήρωσής τους με την ανάλογη επέκταση του
πεζοδρομίου γύρισε την πόλη τουλάχιστον δύο δεκαετίες πίσω.
Για τα άτομα με
προβλήματα τυφλότητας υπάρχουν σε πολλούς σηματοδοτούμενους κόμβους ειδικά
ηχητικά σήματα, κανένα δεν λειτουργεί. Στην πόλη δεν κυκλοφορούν άτομα με
κινητικά προβλήματα, παρά τον «ένα, μοναδικό και ανεπανάληπτο» (για όσους ακόμη
θυμούνται…) «διάδρομο κίνησης ΑμεΑ» στα σχεδόν πάντα κατειλημμένα πεζοδρόμια
της οδού Ιωλκού!
Τέλος, βρήκε
επιτέλους διέξοδο το μίσος 30 χρόνων ολόκληρης της παράταξης που εκλέγει αυτή
τη Δημοτική Αρχή απέναντι στο πανελληνίως πρωτοποριακό και βραβευμένο μοντέλο
Περιοχής Ήπιας Κυκλοφορίας στην παρόχθια του Κραυσίδωνα οδό Καραμπατζάκη.
Καταστροφή, και ποιο το κυκλοφοριακό όφελος;
Έχω την βεβαιότητα
ότι η πόλη κυκλοφοριακά πήγε πολύ πίσω τα τελευταία οχτώ χρόνια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου