Καλημέρα συμπολίτες και απανταχού, μέσω του διαδικτύου,
αναγνώστες. Όπου αυτό το «μέσω του διαδικτύου», αποκτά συν τω χρόνω μεγαλύτερη δυναμική, τόσο μέσα από την ηλεκτρονική
«Θεσσαλία» (e-thessalia.gr) όσο και μέσα από το ιστολόγιό
μου «κυκλο-φ-οριακα» και την σελίδα μου στο φατσοβιβλίο (ελληνιστί facebook). Και γράφοντας «ελληνιστί» να και μερικές αμιγώς
ελληνοαγγλικές φράσεις: βρες το momentum, κάνε μου ένα hag, πρέπει να είναι ένα ολοκληρωμένο act, τα κόκκινα buzzer, το
σελφοκόνταρο (=το μαρκούτσι για τις selfie
φωτογραφίες, αυτό το… εξελληνίσαμε πλήρως), αυτό που είπε ήταν to the point, το city-link θα είναι πάντα destination κλπ, κλπ, κλπ.
«Οι καιροί αλλάζουν, δίχως να κοιτάζουν τη δικιά σου
μελαγχολία» έλεγε ο Διονύσης Σαββόπουλος ήδη το 1966 – φανταστείτε σήμερα…
Για να κλείσουμε αυτόν τον κύκλο των «ξένων δημοσιεύσεων»
(αν χρειαστεί τον ξανα-ανοίγουμε) ας δούμε τις απόψεις του συμπολίτη
Αρχιτέκτονα Μηχανικού με Μεταπτυχιακό στην Χωροταξία, Πολεοδομία και
Περιφερειακή Ανάπτυξη κ. Σωτήρη Γιαμάκου επί του κυκλικού κόμβου στο Δημαρχείο,
όπως δημοσιεύτηκαν στο φατσοβιβλίο:
διαβούλευση με τους πολίτες, όπως επιτάσσει η ευρωπαϊκή στρατηγική.
Ο Δήμαρχος όπως το έχει δηλώσει σε μια περίπτωση αποτυχίας, θα μεταθέσει
την ευθύνη στους ειδικούς, που με απευθείας ανάθεση και απαξιώνοντας τους
μηχανικούς της πόλης, ανέθεσε τη δουλειά. Οι κυκλοφοριακές συνέπειες της
επιβάρυνσης στην Ιάσονος έχουν εκτενώς αναφερθεί από το ΤΕΕ και τον συνδυασμό μας
(σσ. τον συνδυασμό της κας Καπούλα).Η ευθύνη της αποτυχίας θα είναι
αποκλειστικά του Δημάρχου και όσων ακόμη από την ομάδα του δεν τον σταμάτησαν.
Θα την εισπράξουν αντίθετα από ότι περιμένουν στις προσεχείς εκλογές.
Ένας κόμβος τοποθετείται στα όρια των πόλεων για να ανακόψει τις ταχύτητες
εθνικών οδών και να δώσει τη δυνατότητα αναστροφής πριν ή μετά τη πόλη και
ακόμα στις περιπτώσεις σύνδεσης με τις εισόδους μεγάλων εγκαταστάσεων όπως
λιμάνια, μαρίνες κλπ αν δεν υπάρχουν απλούστερες συνδέσεις μιας κατεύθυνσης. Σε
αυτές τις περιπτώσεις έχουμε και ωφέλεια σε CΟ2. Ο Δήμαρχος τους αντιλαμβάνεται
ως μεγάλες γλάστρες που μπορεί να τις βάλει όπου να ναι. Έτσι δημιουργεί ένα
ποτάμι αυτοκινήτων χωρίς γέφυρες, χωρίς να αντιλαμβάνεται την βιώσιμη
κινητικότητα και τις ανθρώπινες πόλεις. Γιατί όμως κάποιοι ¨ειδικοί¨ σχεδίασαν
αυτές τις γλάστρες? Την απάντηση την δίνει η Ευρωπαϊκή Ένωση στο κείμενο για τα
ΣΒΑΚ (σσ. Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας), για να δείτε πόσο εκτός
πλαισίου βρίσκεται ο Βόλος σε όλους του τους σχεδιασμούς (Καραμπατζάκη, κόμβοι
κλπ.) Δείτε τη κυκλικότητα του ΣΒΑΚ (σσ. θα αναζητήσουμε αυτό το κείμενο και θα
το δημοσιεύσουμε την επόμενη φορά). Όλα τα έργα του Δημάρχου πριν
κατασκευαστούν έπρεπε να παρουσιαστούν σαν σενάρια στους πολίτες στο πρώτο από
τα 4 στάδια που προβλέπονται στη διαδικασία.»
Αυτά. Για τα ΣΒΑΚ και το τι πρέπει να περιλαμβάνουν
υπάρχει, πλέον, και ελληνικό ΦΕΚ. Γιατί αυτή την περίπλοκη έννοια της «βιώσιμης
κινητικότητας» (sustainable mobility) καταφέραμε, επιτέλους, κάπου 30 χρόνια μετά από τότε
που εμείς την πρωτο-ακούγαμε στα διάφορα ευρωπαϊκά φόρα, να την
συγκεκριμενοποιήσουμε και να την εντάξουμε σε ένα νομοθετικό πλαίσιο. Το οποίο
πλαίσιο φαίνεται ότι γίνεται αποδεκτό από το σύνολο των επιστημόνων της
Κυκλοφορίας και του Χώρου, πράγμα σπάνιο για τα ως τώρα νομοθετήματα του είδους,
γενικώς.
Από το σύνολο είπα; Μήπως
με μία εξαίρεση, κι αυτή στον Βόλο;
Να είστε καλά, venceremos!!
Γεια σας.
(δημοσιεύτηκε στην 121χρονη βολιώτικη καθημερινή εφημερίδα "Θεσσαλία" την Τετάρτη 20.03.2019, αρ.φύλλου 36.772)
Ευχαριστώ αγαπητέ Συνάδελφε για τη τιμή που μου κάνεις και αναφέρεσαι στα κείμενα μου. Με μια μικρή διόρθωση: Το μεταπτυχιακό μου ολοκληρώνεται τον Σεπτέμβριο με θέμα διπλωματικής εργασίας την οικονομική ανάλυση του σχεδίου ανάπλασης στη Νεάπολη, για τη σύνδεση Λιμανιού με τη Βιομηχανική περιοχή, μέσω υδάτινου καναλιού, όπως γίνεται σε όλα τα παραποτάμια λιμάνια της Ευρώπης. Η ανάλυση θα περιλαμβάνει σενάρια υλοποίησης μέσω ΣΔΙΤ, παραδειγματικά πρότυπα από την Ευρώπη, εργασία πεδίου με τη συμμετοχή των ιδιοκτητών της γης για την δημιουργία εταιριών ειδικού σκοπού και τα οφέλη από την εισφορά σε γη, προσαρμογή του σχεδίου ώστε να μη θιχτούν ιδιοκτησίες που δεν ωφελούνται από τη πρόταση και άλλα.
ΑπάντησηΔιαγραφή