Τετάρτη, 28 Φεβρουαρίου 2018

κυκλο-φ-οριακα 919, 28 Φεβρουαρίου 2018

Κινηματοθέατρον ¨Αχίλλειον" 1926


Φεβρουάριος τέλος, αγαπητοί συμπολίτες. Θα μου πείτε, βέβαια, «σιγά!, κάτι μας είπες», όμως δεν ξέρω αν ξέρετε, αγαπητοί μου, ότι «ο Φλεβάρης κι αν φλεβίσει, καλοκαίρι θα μυρίσει». Κι επειδή αύριο πρέπει να θυμηθείτε να βάλετε «μάρτη» στον καρπό, είναι σαφές ότι το καλοκαίρι, πλέον, είναι πολύ κοντά. Λύσσαξε εκείνος ο Κρέων, όλη του την κακία την έβγαλε στο Πήλιο. Το νερό, η ευλογία της βλάστησης και ταυτόχρονα η κατάρα των υποδομών του Βουνού μας, έκανε, πάλι, το καταστροφικό του έργο. Σε συνεργασία, βέβαια, με μία πλειάδα καλών ανθρώπων, που έχουν φροντίσει να φράξουν ποικιλοτρόπως τους φυσικούς δρόμους του. Και τώρα καλείται ο Εισαγγελέας να βρει την άκρη…
Κρέων στο Πήλιο, Ερντογάν στο Αιγαίο, Ζάεφ στα Σκόπια, Novartis στη Βουλή, μια χαρά χαρούμενα περνάμε στην μνημονιακή Ελλάδα μας. Και στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού ο εκεί παράφρων (έχουμε γεμίσει τέτοιους, πλέον…) προτείνει να οπλιστούν με αυτόματα όπλα οι καθηγητές των σχολείων για να μπορούν να αντιμετωπίζουν τους παράφρονες που σκοτώνουν με αυτόματα όπλα μικρά παιδιά στα σχολεία! Πολλοί παράφρονες μαζεμένοι εκεί, στην πρωτεύουσα του Κόσμου, η οποία κατά συνήθεια κουνάει το δάχτυλο σε κάθε ηθικώς και πολιτικώς παρεκτρεπόμενο άτομο, απανταχού της γης.
Και μέσα σ’ όλα αυτά, τα καλά μας μέσα ενημέρωσης «ξέχασαν» να αναφερθούν σε ένα πραγματικά ιστορικό γεγονός, που συμβαίνει στην χώρα μας από τα μέσα περίπου του Φεβρουαρίου: την καινούργια διπλή σιδηροδρομική γραμμή Τιθορέας-Λιανοκλαδίου, που θα ολοκληρωθεί στην διάρκεια του έτους μέχρι τον Δομοκό. Είναι αυτό που εδώ και πάρα πολλά χρόνια είναι χαρακτηρισμένο ως «πεδινή χάραξη» του σιδηροδρόμου, είναι ένα έργο που ξεκίνησε το 1997 και ολοκληρώνεται το 2018. Κόστισε περίπου 1,8 δις ευρώ και χρηματοδοτήθηκε από την Ελλάδα και την Ευρωπαϊκή Ένωση μέσω των Επιχειρησιακών Προγραμμάτων «Σιδηρόδρομοι 1994-99», «Σιδηρόδρομοι, Αεροδρόμια & Αστικές Συγκοινωνίες» (Ε.Π. ΣΑΑΣ 2000-2006), «Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας» (Ε.Π.Ε.Π. 2007-2013), «Συνδέοντας την Ευρώπη» 2014-2020 (Connecting Europe FacilityCEF 2014-2020). Το καινούργιο τμήμα έχει μήκος 106 χλμ έναντι 122 χλμ του παλαιού ορεινού, είναι πλήρως ηλεκτροδοτημένο σε διπλή γραμμή με προβλεπόμενες ταχύτητες 160-200 χλμ/ώρα και έχει δύο μεγάλες δίδυμες σήραγγες: μία στο όρος Καλλίδρομο, μήκους 9,2 χλμ, η μεγαλύτερη των Βαλκανίων, και μία στο όρος Όθρυ μήκους 6,5 χλμ. Έχει επίσης 49 σιδηροδρομικές γέφυρες με συνολικό μήκος 6 χλμ. περίπου και πολλά άλλα σύγχρονα τεχνικά έργα.
Ένα σπουδαίο έργο, όνειρο δεκαετιών, που ολοκληρωμένο θα μειώσει την χρονοαπόσταση Αθήνας-Θεσσαλονίκης στις 3,5 ώρες! Αυτός είναι χρόνος που κανένα όχημα δρόμου δεν μπορεί να πιάσει – αυτές είναι οι ταχύτητες με τις οποίες κινούνται τα τρένα στην Ευρώπη, εκεί που πάνε οι «πολυταξιδεμένοι» Έλληνες και χαζεύουν. Εδώ τώρα, θα μας δω στο εσωτερικό μας, αν τα δικά μας τρένα πιάσουν πράγματι αυτές τις αποδόσεις θέλω να δω τι ανταπόκριση θα υπάρξει στο επιβατικό κοινό. Θα είναι κι αυτό ένα «κριτήριο πατριωτισμού», λέμε τώρα… Πάντως τα «μέσα» έδωσαν ήδη το μέτρον του ενδιαφέροντος: το αγνόησαν παντελώς το θέμα!
Λέτε να έχει σχέση με το ότι όλα τα μεγάλα έργα μεταφορών (αυτοκινητόδρομοι, σιδηρόδρομος, μετρό) ολοκληρώνονται με κυβέρνηση που δεν είναι της αρεσκείας τους; Λέτε;
«Οι κυβερνήσεις πέφτουνε, μα η αγάπη μένει» είπε ένας (ακόμη) μεγάλος απών, ο Μανώλης Ρασούλης. Και μια αγάπη που μένει εδώ, στον όμορφο Βόλο μας, είναι το όμορφο «Αχίλλειον». Που απαλλαγμένο από τις τέντες και τα τραπεζοκαθίσματα του καφενείου προβάλλει ξανά ακέραια την ομορφιά του στην παραλία μας. Ζητώ να μην ξανα-νοικιαστεί για καφενείο. Ζητώ να παραμείνει όπως είναι – καφενεία έχουμε πολλά (κι ο Δήμος Βόλου περισσότερα…) «Αχίλλειον» έχουμε μόνον ένα. Ας το καμαρώνουμε. Γεια σας.
(δημοσιεύτηκε στην βολιώτικη "Θεσσαλία" την Τετάρτη 28.02.2018)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου