Τετάρτη, 31 Ιανουαρίου 2018

κυκλο-φ-οριακα 916 31 Ιανουαρίου 2018

παραλία Βόλου, με ήλιο και πολλά σκάφη αναψυχής


Καλημέρα συμπολίτες. Erga omnes τα κυκλο-φ-οριακα συνεχίζουν να εκφράζουν τη γνώμη τους, χωρίς πάθος και χωρίς φόβο, μέσα σ’ έναν κόσμο που αλλάζει όλο προς το χειρότερο. Με «κλάδο ελαίας» πάει ο σουλτάνος να εξοντώσει τους Κούρδους, «πρώτα η Αμερική» διακηρύσσει παντοιοτρόπως ο άλλος σουλτάνος, ο υπερατλαντικός, με την παραδοσιακή φορεσιά και το κατσούλι του Ρουμλουκιού ασχολούνται τα «γκλαμουράτα» τηλεοπτικά σκουπίδια την ώρα που «ο περιφερειάρχης της καρδιάς τους» ντύνεται Ζορό και ξεφτιλίζει μια ολόκληρη παράταξη.

Στην ωραία μας πόλη τα πράγματα δεν πάνε πολύ καλύτερα. Τώρα, μετά από όσα έχουν συμβεί και μετά από μια σειρά αποφάσεις της διοίκησης και των δικαστηρίων, τώρα ο Δήμος Βόλου έφερε στο Δημοτικό Συμβούλιο θέμα «για την έγκριση εκπόνησης κυκλοφοριακής μελέτης υλοποίησης της διαμόρφωσης των οδών Ζάχου και Καραμπατζάκη, ως οδών ήπιας κυκλοφορίας» με αμοιβή μελετητή 50.000 (!!). Εγώ πάντως δεν νομίζω ότι είναι τόσο απλά τα πράγματα, δεν (προ)βλέπω να τελειώνει τόσο εύκολα μια τέτοια κυκλοφοριακή μελέτη, υπάρχει και το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο στη μέση, υπάρχουν κι άλλα δεδομένα που θα φανούν σιγά-σιγά.


Άλλο θέμα. Τα καινούργια «καφαο», στα ελληνικά «υπαίθριοι κατανεμητές», τουτέστιν αυτά τα μεγάλα γκρι κουτιά του ΟΤΕ, που είναι γεμάτα καλώδια και υπάρχουν ανέκαθεν, από τότε που έχουμε στα σπίτια μας τηλέφωνα (για την ενημέρωσή σας, ο όρος «καφάο» είναι παραφθορά του ορθού «κα-φάου», από την προφορά στα γερμανικά των γραμμάτων KV, συντομογραφία της λέξης KabelVerzweiger (= καλωδιοκατανεμητής)). Αυτά τα κουτιά βρίσκονται ανέκαθεν στην μέσα άκρη των πεζοδρομίων, σε επαφή με τις οικοδομικές γραμμές των κτηρίων. Τώρα, λοιπόν, που, όπως έχουμε ξαναπεί, το δίκτυο αλλάζει και έρχονται οι οπτικές ίνες, αλλάζουν και οι κατανεμητές. Και βλέπω αιφνιδίως να ξεφυτρώνουν στα πεζοδρόμια, και μάλιστα στην έξω πλευρά τους, προς τον δρόμο, τέτοια κουτιά, μεγάλα και τρανά, και αναρωτιέμαι γιατί. Γιατί δεν τοποθετούνται κι αυτά σε επαφή με την οικοδομική γραμμή; Εκεί που τοποθετούνται δεν εμποδίζουν την κίνηση των πεζών και των εμποδιζόμενων ατόμων στο πεζοδρόμιο; Τηρείται παντού η απαίτηση του Νόμου για 1,50 μέτρα εντελώς ελεύθερο από εμπόδια πλάτος πεζοδρομίου; Έχει δώσει ο Δήμος άδεια για αυτού του είδους την τοποθέτηση; Εισπράττει τέλος κατάληψης;

Υπάρχει κανείς αρμόδιος να απαντήσει;

Ακόμη και την ορατότητα, σε γωνίες, μπορεί να επηρεάζουν αυτοί οι καινούργιοι κατανεμητές. Αλλά, θα μου πείτε, ποια ορατότητα, υπάρχει κυκλοφοριακή ορατότητα στις γωνίες, που είναι όλες ανεξαιρέτως παρκαρισμένες; Δεν έχετε άδικο. Είναι ένα θέμα που μας είχε απασχολήσει αρκετά εκείνα τα χρόνια του σάπιου πολιτικού συστήματος. Η προσωπική μας πρόταση ήταν πάντα η τοπική διαπλάτυνση πεζοδρομίου στις διασταυρώσεις, μια πολύ καλή τεχνική εφαρμογή της ήπιας κυκλοφορίας, που εφαρμόστηκε στην πόλη μας όπου κατασκευάστηκαν δρόμοι και περιοχές ήπιας κυκλοφορίας. Δυστυχώς, για οικονομικούς λόγους, δεν ήταν δυνατόν να γίνει το ίδιο σε όλες τις πάρα πολλές γωνίες του Βόλου, γι’ αυτό κάναμε μια οργανωμένη παρέμβαση με κολονάκια που λειτουργούσαν αποτρεπτικά σε ένα πλήθος διασταυρώσεων έξω από το κέντρο της πόλης. Η ορατότητα βελτιώθηκε αισθητά, το σύστημα διατηρήθηκε και μετά το 2010, η αρμόδια υπηρεσία επέβλεπε και αντικαθιστούσε όπου απαιτούνταν. Σήμερα δεν υπάρχει τίποτε. Και φυσικά σε όλες τις γωνίες είναι διαρκώς παρόντα είτε τα αυτοκίνητα είτε οι κάδοι απορριμμάτων. Και απουσιάζει παντελώς η ορατότητα.

Ούτε σ’ αυτό, μάλλον, υπάρχει κάποιος αρμόδιος να απαντήσει.

Εμείς εδώ, θα τα λέμε, κάνοντας και μια βόλτα στην παραλία. Και ο έχων ώτα ακούειν (και όχι μόνο για να κρεμάει σκουλαρίκια…), ακουέτω. Γεια σας.
(δημοσιεύτηκε στην βολιώτικη "Θεσσαλία" και στην ιστοσελίδα e-thessalia.gr την Τετάρτη 31.01.2018. η φωτογραφία δεν δημοσιεύτηκε στην έντυπη έκδοση)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου